oltiin sitten yöllä pojan kanssa tkssa

poika heräs ennen yhtä ja kuului kauhea itku, minä että näkee painajaista ja löntystän lastenhuoneeseen, ni siellä on joka paikka veressä patjoja myöten, pojalla taas raju nenäverenvuoto.

Mennään vessaan, joss veri vaan valuu, valuu ja valuu, ryöpsähdellen, pulssin mukaan, teen siinä töitä n.10minuuttia että se lakkaisi ja kun itsekin unenpöpperössä, niin huolestuin kun ei lopu vaan runsistuu vaan, oli niistämistä, nenän varren puristamista, kylmäpussia ym.

Soitin tk:hon ja pyysivät sinne tulemaan, no äkkiä kaapista jotkut vaatteet pojalle, miun takki päälle ja itelle vaatteet päälle, kaksi pyyhettä mukaan, toinen pojan nenässä ja ei muuta kuin autoon, no ilmeisesti kylmän ilman johdota se asettui hieman ja tk:seen päästyämme ei pahemmin enää vuotanut, mutta lääkäri katsoi kuitenkin kun kerran jo aikaisemmin poltettu ja poltettiin taas kerran.

saa nähdä miten pitkäksi aikaa nyt jää nuo verenvuodot, viimeksi toukokuussa poltettiin. Ja pieneen verenkuvaan meidät laittoi jotta näkee onko siellä mitään ongelmia veren puolella...ja ilmeisesti allergiatestit vielä talvlla sitten...
 
Alkuperäinen kirjoittaja äimä:
yrittäkäähän nyt nukkua!
eipä onnaa, kun tuo kuopuskin ja koko ajan kuuluu jostain kauheeta pauketta ja porausta, niin että kuopus alkaa itkemään...jospa sitten kun tuo meidän potilas menee kerhoon, niin sais hieman levähtää
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on johtunut siitä allergiasta johon sitte sai lääkkeet, tosin toi teidän juttu kuullosti vielä rajummalta, tutkimuksiin vaan pian.
juu tässä huomenna taidetaan käydä siellä verikokeissa, tänään en yksinkertaisesti jaksa kuin pakolliset menot...pitää tässä omalle lääkärillekin tilata aikaa sitten
 
Meillä on myös ollut noita nenäverenvuotoja lapsilla.Tytöllä, joka nyt 13v, oli n vuosi sitten niin raju verenvuoto, että oli pakko soittaa ambulanssi.Tk täällä kiinni, päivystys toisessa kaupungissa.( tosin vuoto alkoi aamulla ja tk:n aukeamiseen ei kauheasti ollut enää aikaa) Autoa odotimme 40min :eek: verta tuli oikein pulppuamalla...itsekin jo säikähdin, tosin en sitä tytölle näyttänyt.Lopulta kun auto saapui, vuoto lakkas kuin seinään.Täällä oli jo tk auennut ja sinne veivät tytön.Lääkäri tutki ja totes, että vuoto ylempänä, kun ei nähnyt lampulla, mutta ei voinut polttaa, kun ei enää vuotanut.
 
Kuulostipas hurjalta. :eek:
Vinkkinä myös, kylmää kannattaa laittaa niskan puolelle. Vaikka se kuulostaakin niin tyhmältä. Jotain oppinut koulustakin. :)
Toivottavasti syyksi sitten löytyy vaikka se allergia jos ei muu, sais poikakin apua tuohon. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kilppis:
Kuulostipas hurjalta. :eek:
Vinkkinä myös, kylmää kannattaa laittaa niskan puolelle. Vaikka se kuulostaakin niin tyhmältä. Jotain oppinut koulustakin. :)
Toivottavasti syyksi sitten löytyy vaikka se allergia jos ei muu, sais poikakin apua tuohon. :(
juu kylmää niskaan laitoinkin, harson sisään juurespussin. Just äsken pesin loputkin teurastuksen merkit lastenhuoneesta ym...sijauspatja pitäis vielä pestä, hoitaja antoi mukaan patjan suojan joita käytetään sairaaloissa, ettei tartte olla ainakaan heti sellaista ostamassa, lämmitti todella mieltä se :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kilppis:
Kuulostipas hurjalta. :eek:
Vinkkinä myös, kylmää kannattaa laittaa niskan puolelle. Vaikka se kuulostaakin niin tyhmältä. Jotain oppinut koulustakin. :)
Toivottavasti syyksi sitten löytyy vaikka se allergia jos ei muu, sais poikakin apua tuohon. :(
Tota kylmää käytetty myös meillä apuna, mutta aina se ei auta, valitettavasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Kilppis:
Kuulostipas hurjalta. :eek:
Vinkkinä myös, kylmää kannattaa laittaa niskan puolelle. Vaikka se kuulostaakin niin tyhmältä. Jotain oppinut koulustakin. :)
Toivottavasti syyksi sitten löytyy vaikka se allergia jos ei muu, sais poikakin apua tuohon. :(
Tota kylmää käytetty myös meillä apuna, mutta aina se ei auta, valitettavasti.
Tiedän juu. Ajattelin vaan et jos ette oo kokeilleet, niin kannattaa kokeilla. :) Nähnyt kyllä tapauksen harjoittelussa, kun verenvuodosta ei tullut loppua vaikka mitä niksejä käytti. :/
 
kolmen äiti
Meillä miehellä on ollu noita vastaavia nenäverenvuotoja lapsena...diagnosoitiin sitten von willebrandtiksi... Kas kun eivät oo tutkineet, ko. "tauti" on kuiteskin aika tavallinen suomessa... Kannattaa kysyä, jos ei mitään muuta syytä löydy... ja jos vuodot jatkuu.. tai niin minä tekisin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Meillä miehellä on ollu noita vastaavia nenäverenvuotoja lapsena...diagnosoitiin sitten von willebrandtiksi... Kas kun eivät oo tutkineet, ko. "tauti" on kuiteskin aika tavallinen suomessa... Kannattaa kysyä, jos ei mitään muuta syytä löydy... ja jos vuodot jatkuu.. tai niin minä tekisin..
vuodot ovat jatkuneet vajaa 2 veestä ja nyt poika on 5½v...
 
myy
Samaa kanssa mietin, että verenvuototaudeissa on yleisiä oireita nuo nenäverenvuodot. Niitä mullakin oli paljon pienenä ja välillä rajunakin. Meiltä sitten löyty suvusta kanssa tuo Von Willebrandt
 
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Samaa kanssa mietin, että verenvuototaudeissa on yleisiä oireita nuo nenäverenvuodot. Niitä mullakin oli paljon pienenä ja välillä rajunakin. Meiltä sitten löyty suvusta kanssa tuo Von Willebrandt
normaalit haavat kyllä meillä tyrehtyy, mutta nuo nenävuodot ovat tollasia
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Samaa kanssa mietin, että verenvuototaudeissa on yleisiä oireita nuo nenäverenvuodot. Niitä mullakin oli paljon pienenä ja välillä rajunakin. Meiltä sitten löyty suvusta kanssa tuo Von Willebrandt
normaalit haavat kyllä meillä tyrehtyy, mutta nuo nenävuodot ovat tollasia
Eiköhän nyt kannattaisi tutkia kunnolla mistä oikein on kyse:(
 
kolmen äiti
Von willebrandtille on juuri tosiaan noi nenäverenvuodot todella tavallisia...js yleensä ne esiintyy jo lapsuusiässä... on se jännä et niiden mahdollisuutta ei oo poissuljettu jos noinkin kauan on jatkuneet noi vuodot. Kannatta kysyä. Ei mun miehelläkään oikeestaan muita vuotoja oo ollu eikä tuu edes herkästi mustelmia..
 
just tuli mieleen että homekinhan sitä voi aiheuttaa, sitä kun on meidän katossa kylppärissä, pessyt sen olen pois, mutta jäljet on edelleen siellä ja uutta pukkaa miltei koko ajan...ja uusi asunto on hakusessa, mutta kun ei oo tarjolla...ja asunnon omistajaa ei tunnu kiinnostavan :/
 
vieras
Mulla oli lapsena rajuja nenäverenvuotoja ja nenää poltettiin moneen kertaan. Syy selvisi kun muutin pois kotoona, siihen loppui limaisuus ja nenäverenvuodot. Olin allerginen koirallemme. Eihän teillä ole mitään eläimiä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli lapsena rajuja nenäverenvuotoja ja nenää poltettiin moneen kertaan. Syy selvisi kun muutin pois kotoona, siihen loppui limaisuus ja nenäverenvuodot. Olin allerginen koirallemme. Eihän teillä ole mitään eläimiä?
Ei ole tällä hetkellä kun poika oli pieni, niin silloin oli 2 kissaa, mutta jouduin lopettamaan ne syksyllä 2006
 

Yhteistyössä