Oma, rakkain lapsuuden kesämuistosi?

  • Viestiketjun aloittaja 60-luvun lapsi
  • Ensimmäinen viesti
60-luvun lapsi
Mummeliisan ketjusta tuli ajatus kysellä, mikä on oma, rakkain tai unohtumattomin kesämuistosi lapsuuden ajoilta? Mulla taitaa olla semmonen, kun "erolapsena" sain viettää viikon iskän kanssa xx-mummolassa, ja nukkua iskän vieressä, astuin lehmänläjään ja sain hoivata kissanpentuja.. Oli hienoa lähettää äidille kortti, ja kertoa siinä, mitä kaikkea kivaa on tehnyt.. Ja mummo keräsi aina aamuisin mulle tuoreita mansikoita, joita nautittiin tuoreen maidon ja sokerin kanssa.
 
60-luvun lapsivierailija
Ulkomaanmatkat teininä ilman vanhempia. Ihan pienenä lapsena metsä- ja saariretket joille "karattiin" päiväkausiksi.
Me kanssa tehtiin 13-vuotiaina kaverin kanssa Tukholman-reissu laivalla "JeeJee-kortilla". Soitin vain äidille, että me lähdetään Tukholmaan kaverin kanssa laivalla! Äiti yritti vastustella, mutta mehän mentiin, eikä ollut kuin "kansipaikat" meille. Syötiin koko reissu vain geisha-suklaata, ja oli tosi jänskää.. Se oli sitä kännykkä-vapaata aikaa, ja jos nyt oma penskani ilmoittelis noin vain, niin hälyttäisin vähintään poliisit satamaan, jos en itse pääsisi.. Kuinkahan vanhemmilla on yleensäkään riittänyt pinnaa ja hermoa ootella teinejään kotiin, kun ei voinut soitella mihinkään, piti vain luottaa, että "routa porsaan kotiin ajaa"..
 
vierailija
Olin lapsena sitä tyyppiä, että halusin tehdä kaiken itse. Maailma kutsui polkemaan omia polkuja jo alle kouluikäisenä :D Niinpä kivoimmat kesämuistot olivat silloin, jos sain yksin matkustaa sukulaisiin bussilla, junalla tai lentokoneella. Pelkkä se matkustaminen oli ihanaa ja maailma näytti niiiiiiiin isolta. Koin seikkailevani.
 

Yhteistyössä