Omituisia ultratuloksia alussa. Muita ??

Olin viimeviikolla yksityisellä ultrassa ja lääkäri arvioi koon vastaavan 7+5.
Siis tänään olisi sen mukaan 8+4.
Olisi mahdollista, mutta oviksen mukaan voisi olla jo 9+jotain.
Mutta tänään sairaalan ultrassa sanottiin että 6+5 ???

Onko muilla asiasta vastaavia kokemuksia ?

Vähän hämmentää...Varsinkin kun yksi keväinen km takana.

Itse epäilin että syy olisi siinä, että sairaalan laite on huonompi ja vaavi on vielä niin pieni tässävaiheessa, että mittaustulos voi heittää.

Se kyllä lohdutti, että syke löytyi kummallakin kerralla helposti.
 
Veikkaan että sairaalan ultra heittää... jos nyt olisi 6+5 niin syke ei kai olisi voinut vielä viime viikolla näkyä? Noissa alkuraskauden ultrissa sikiö on vielä niin pieni, että parin millin mittausvirhe vaikuttaa viikkoihin paljon. Ei tarvi ultraajan käden paljoa tärähtää... mutta kun syke löytyi kuitenkin, niin varmasti kaikki on hyvin. =)
 
Mites sitten tässä puolessa välisä, kun mennään 22+4 ja ultrassa sanottiin jo toistamisees, että olis 6 päivää nuorempi, eli 21+5. Onko ihan normaalia? Mittäsivat lonkkaluun ja pään ja tästä saivat tämän tuloksen. Sanoivat tässä viimeisessä ultrassa, ettei välttämättä pidä paikkaansa koska olen pieni odottaja(suomalaisilla kuulema lonkkaluu on muutenkin lyhyempi, kuin muissa maissa sanoi hoitaja).
Aloin vaan itse pelkäämään, että jos se onkin jokin kehityshäiriö.
 
kaikki sikiöt kasvavat eri tahtia..mullakin muutettiin yhden ultran mukaan laskettua aikaa 6pv eteenpäin ja seuraavassa raskaus olisikin ollut jo pidemmällä mutta sitä ei muutettu..mull nyt siis sen alkuraskauden ultran mukaan la 4.8 ja kuukautisten mukaan 28.7...katsotaan kumpaa lähempänä syntyy
 
Täällä ihmetellään samaa. Kävin varhaisultrassa yksityisellä, kun viikkoja laskureiden mukaan oli kasassa 9+. Ultrassa lääkärin mukaan viikkoja oli vain 6+1! Vaihtoehdoiksi antoi, että huonoimmassa tapauksessa sikiöllä on jokin kehityshäiriö tai olen tullut raskaaksi vasta seuraavasta k- kierrosta. En ymmärrä ollenkaan onko normaalia, että laskettu aika siirtyi miltei kolmella viikolla!..Ultrassa kuitenkin näkyi selvä syke. Silti pelottaa kun oireita on ollut kokoajan vähän, ainoastaan väsymystä ilmassa....Olenkohan vaan onnekas? Neuvolassa olivat viime viikolla sitä mieltä, ettei noin paljon voi heittää (olisin tässä tapauksessa tehnyt pos. raskaustestin 3 päivää hedelmöittymisen jälkeen...) ...Huh huh! Odottavan aika on pitkä!
 
Päätin käydä vielä ensiviikolla yksityisellä. Ehkä se siitä selviää sitten.
On kuitenkin toivonmukaan kasvanut taas vähän, joten ultratuloskin
olisi vähän varmempi.
Mitä enemmän asiaa miettii, sitä enemmän kallistun mittavirheeseen.
Omalla kohdalla en usko että hedelmöittyminen olisi tapahtunut myöhemmin, vaikka eihän sitä varmaksi tiedä.
Nyt täytyy vaan lakata murehtimasta, meidän molempien =)
 
Samaa täällä minä mietiskelen...Mulla ei tosin noin paljon heittanyt. Piti olla 6+6 ja olikin 6+2. Tiedän tarkalleen, milloin oli ovulaatio kun sen kerta tikuttelin. Syke näkyi kyllä onneksi! Viimeksi oli samanlainen tilanne että viikkoja piti olla 7+4 ja olikin 6+6 ja syke näkyi. Muutaman päivän päästä tuli keskeytynyt keskenmeno. Toivon ja luotan silti, että tämä raskaus jatkuisi ja olisi kyse mittavirheestä. Ultraaja sanoi että sikiö oli pyöreä ja hyvännäköinen, että yleensä jos on jokin häiriö niin se näyttää vähän litteältä..tarkoitti vissiin sitä ruskuaispussia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Adrian-80:
Täällä ihmetellään samaa. Kävin varhaisultrassa yksityisellä, kun viikkoja laskureiden mukaan oli kasassa 9+. Ultrassa lääkärin mukaan viikkoja oli vain 6+1! Vaihtoehdoiksi antoi, että huonoimmassa tapauksessa sikiöllä on jokin kehityshäiriö tai olen tullut raskaaksi vasta seuraavasta k- kierrosta. En ymmärrä ollenkaan onko normaalia, että laskettu aika siirtyi miltei kolmella viikolla!..Ultrassa kuitenkin näkyi selvä syke. Silti pelottaa kun oireita on ollut kokoajan vähän, ainoastaan väsymystä ilmassa....Olenkohan vaan onnekas? Neuvolassa olivat viime viikolla sitä mieltä, ettei noin paljon voi heittää (olisin tässä tapauksessa tehnyt pos. raskaustestin 3 päivää hedelmöittymisen jälkeen...) ...Huh huh! Odottavan aika on pitkä!

Minä kävin yksityisellä ultrassa kun raskausviikkoja oli kuukautisista laskettuna tasan 7.
Lääkäri ultrasi tosi nopeaan, ja totesi että näkeen vain tyhjän ja litteän sikiöpussin.
Kun tivasin että mitäs se tarkoittaa, hän sanoi että luultavimmin tuulimuna, tai sitten sikiö on vielä niin pieni että sitä ei voi erottaa, korkeintaan olisi rv 3+.
No tiesin että niin ei voi olla, ja yritin lääkäriltä saada jotain toiveita.
Hän vaan totesi että eiköhän se tuulimuna ole, ja neuvoi odottamaan vuotoa, tai sitten ottamaan yhteyttä polille kaavintaa varten.
Mulla takana 3 km, ja lääkäri totesikin että en kai ole yllättynyt,
että yllättävämpää olisi ollut JOS raskaus olisi jatkunut normaalisti.

Odottelin pari viikkoa, eikä vuoto alkanut. Mulla oli varattuna aika lapsettomuuspolille alkututkimuksiin, ja menimme sinne sovitusti.
Siellä sitten kerroin lääkärille, että olin tullut raskaaksi, ja kuukautisista laskettuna olisi jotain rv 9-10, mutta yksityinen lääkäri oli tulkinnut jo kohdussa olevan vain sikiöpussin.
Lapsettomuuspolin lääkäri ultrasi, ja suureksi yllätykseksi kertoi näkevänsä kohdussa sikiön, joka vastasi juuri oikeaa raskausviikkoa, syke näkyi, ja jopa pienet raajat erottui!
Kun ihmettelin miksi aiempi lääkäri oli antanut niin jyrkän "tuomion", ei tämä lääkäri osannut sanoa. Sanoi, että joskus jos laite on epätarkka, tai sikiö huonossa "kuvakulmassa", voi lukemat ja tulokset heittää paljonkin.
Nyt mulla menossa rv 27+0, ja mahassa polskii pirteä ja vahva poika:)

 
Dirlittan: Olet kyllä saanut tosi ala arvoista kohtelua. Kuinka joku lääkäri voikaan sanoa noin töykeästi, että olisi yllättävämpää jos olisit raskaana. Minulla ainakin tulisi tuossa vaiheessa pala kurkkuun. Onneksi kaikki kääntyi parhain päin! Onnea odotukseen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jennah:
Dirlittan: Olet kyllä saanut tosi ala arvoista kohtelua. Kuinka joku lääkäri voikaan sanoa noin töykeästi, että olisi yllättävämpää jos olisit raskaana. Minulla ainakin tulisi tuossa vaiheessa pala kurkkuun. Onneksi kaikki kääntyi parhain päin! Onnea odotukseen!
Kiitos:)
Joo, kyllä se mielen aika matalaksi veti! Ja lääkärin käytös ja kommentit oli toden totta ala arvoisia!
Pääasia on kuitenkin nyt se että kaikki on kuitenkin ok!

Kaikkea hyvää myös sinulle!!!
 
...piti ihan katsoa kalenterit ja äityiskortti läpi. Mulla heittää nimittäin varhaisultrassa 4 päivää... Se kait on ihan mahdollista. Eikö sittiöt voi elää tyyliin viikon? Ja jos ovis onkin sitten ollut vähän myöhemmin tms... hmmm

Mutta kysyisinkin että eikö ollut niin että "tyttösiittiöt" ovat yleensä näitä myöhäsempiä? Onko jollain tähän kommenttia tai kokemusta?
 
SEE
Mulla vastaavanlainen tilanne ja huoli mikä osoittautui turhaksi seuraavassa ultrassa. sikiö olikin kasvanut kovasti tai aikaisemmat mittaukset olivat virheellisiä sikiön sijainnin vuoksi. Seuraavassa ultrassa kokoa oli jo 2senttiä ja vastasi täysin menkkojen viikkoja. Nyt menossa rv10+1.

TÄSSÄ MUN KIRJOITUKSENI KOPIOITUNA AIKAISEMMASTA PINOSTA:
iski pieni huoli mieleen vaikka lääkärin mukaan kaikki on normaalia. eli kävin tänään toisessa ultrassa. Edellinen oli kuusi päivää sitten ja silloin syke näkyi ja kokoa oli 5.5mm ja rv6+1. Silloin lääkäri sanoi että kaikki on hyvin mutta tulkaa ensiviikolla vielä uudestaan niin nähdään paremmin, halusi antaa meille mahdollisuuden saada pienestä parempi kuva koska heidän vastaanottovirkailija varasi mulle ekan ultran niin aikaiseen. No tänään sitten olin ultrassa ja syke näkyi vahvana mutta sikiö oli kasvanut vaan 1,3mm eli koko oli 6,8mm ja vastasi kuulemma rv6+5. no minä teitysti huolissaan että miksei ole kasvanut enempää? Lääkäri sanoi että kohtuni on taaksepäin kallellaan ja sikiö on kiinnittynyt ihan korkeimpaan huippuun ja sikiökaiku on hieman heikko joten mittausvirheitäkin on voinut olla. Sanoi että hän ei ole huolissaan mutta näki että minä olen joten menen nyt sitten
vielä ensiviikolla uudestaan niin katsotaan onko kasvanut.

Mun raskausviikot siis ei oikein etene. Menkkojen mukaan olisi 7+6 ja oviksen mukaan 7+1 mutta ultran mukaan 6+5 eli....
Onko kellään kokemuksia pienestä sikiöstä ja että viikot vaihtelee näin. Onko huoleni ihan turha?

 

Yhteistyössä