Omituisin elokuva, jonka olet nähnyt?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nipponippo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nipponippo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis häh?! Oletteko te oikeesti tosissanne? Kellopeliappelsiini, Tarantinon leffat, Audition, Battle Royale, Hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme?? Ihan oikeesti? Oudoimpia elokuvia mitä olette nähneet?! Mä alkaisin melkein ymmärtää jo jonkun Palindromesin, mutta suurimmassa osassa noista mainituista ei ole mitään omituista...
No, kun rupeaa katselemaan Battle Royalea ilman mitään ennakkotietoa ko. elokuvasta, niin kyllähän se hieman omituiselta tuntuu, kun kiltit koululaiset yhtäkkiä tappaa toisiaan ja vielä opettajien käskemänä... Mutta ehkä tämä on sinulle ihan jokapäiväistä...
En kai minä sanonut että se on jokapäiväistä?! Ei se elokuvan juonena, eikä erityisesti toteutustavaltaan vain ole mitenkään omituinen. Katsoin sen muuten sattumalta omien vanhempieni kanssa silloin joskus, ne piti sitä tylsänä, minä ihan ok:na toimintaleffana. Oletko muuten nähnyt sen jatko-osaa, se on todella huvittava, tahattoman koominen :D Eri ohjaaja ilmeisesti päässyt häsäämään sen kanssa.
No ei toisten tappaminen ole leffoissa omituista, mutta se, että laitetaan ns. kiltit oppilaat siihen hommaan (ja erityisesti tytöt!), niin kyllä se mun mielestä on omituista (mutta omituisuushan on katsojan silmässä...). Ja erityisesti tuo jäi mieleen, koska en yhtään tiennyt mitä tuleman pitää. Rupesin vaan kattomaan, ja suu jäi vähän auki, kun pelin henki rupes selviämään...

Jatko-osaa en ole nähny. Onko siinä samanlainen peli vai mitä ovat keksineet?
Joo, samanlainen peli, hieman uusilla säännöillä vaan. Uusi luokka tuodaan saarelle. Edellisestä pelistä selvinneet asuvat linnoituksessa saarella ja ovat julistaneet "sodan aikuisia vastaan" :D Se on ihan oikeasti todella aivan luokattoman huono. Se eka oli ihan ok viihdettä.
Kakkonen oli kuraa mutta ykkönen ihan hyvä!
 
JONSERED Karhunkantaja
Kertokaa jo vihdoin, mikä Kellopeliappelsiinin tekee niin omituiseksi?

Muutaman Orwellin kirjan ja tuhottomasti sci-fiä ja fantasiaa lukeneena sen outous ei minulle oikein aukene. Juoni on masentava ja surullinen, mutta esim. kuvauksessa tai muussa ulkoisessa ei ole juuri mitään omituisuutta, jolla se eroaisi massasta.
 
Mustiainen
Alkuperäinen kirjoittaja no:
omituisin on varmaan joku machinist(?) tai jotain. Siinä oli todella laiha mies joka kävi tehtaalla töissä. Mä en saanut kiinni koko jutusta ja elokuva oli aivan pimee.
Mä taidan yhtyä tähän. En muista tämän lisäksi muita niin omituisia.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Kellopeliappelsiini vaikuttaa normaalilta vain siinä tapauksessa, että katsojakin on vähäsen vinksahtanut.
:LOL: :kieh:

Eihän se ole "normaali" leffa, mutta ei järin omituinen toteutukseltaankaan.

Minusta kaiken maailman hömppäkomediat ovat todella omituisia, niiden maailma on todellisuudelle vieras, mutta ei niin vieras, että sitä voisi katsoa pelkkänä viihteenä, eikä niin hyvin tehty, että taiteelliset arvot korvaisivat kömpelön käsikirjoituksen. Niistä vasta omituinen fiilis tuleekin... Pelkkää tyhjää tarjolla, omituista, että joku on haaskannut resursseja sellaisen tekemiseen, missä ei ole asennetta tai sanomaa.

Omituisuus on katsojan vasemman korvan oikealla puolella.
 
siiri
En muista nimeä, mutta siinä vakavasti sairas ja masentunut mies ostaa talon jostain pikkukylästä ja muuttaa sinne. Sen talon seinään ilmestyy veritahra ja sen naapuri-täti väittää että se on pyhää verta alkaa palvoa sitä seinää. Vähitellen sana kiertää ja sinne takapihalle ilmestyy kohta alttari ja joukko tahran ihmettelijöitä. Se mies yrittää hätistellä niitä pois.

Noin se alkaa, en jaksa kirjoittaa enempää. Leffa ei itseasiassa ole edes kovin omituisimmasta päästä, mutta erilainen. Loppujen lopuksi sen katsomisesta jäi hyvä mieli.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä vastaan Hiipivä tiikeri ja piilotettu lohikäärme.
Eihän se ole omituinen lainkaan, kaunis ja upea. :D

Mikäköhän olisi omituisimmasta päästä... ehkä se lyhytelokuva naisesta, joka vetää lavuaarin viemäristä hiuksen, joka ei ole loppua ja sen päässä on mies, karvainen mies, jonka nainen ajelee siloiseksi. Jossain vaiheessa miehestä alkaa versoa piiiitkä karva, jota nainen alkaa kiskoa ja kiskoa... Ja siihen leffa loppuuksin. Hitto, nimeä en muista, vaikka haluaisinkin.

Ja "Liian vähän lentounia" oli aika omituinen, Miyako Hayasakin leffat myös.
Kitchen sink? Muinainen Tampereen filkkareissa palkittu?
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kitchen sink? Muinainen Tampereen filkkareissa palkittu?
ON!!!

Ihanaa! Mikä ei palstalla selviä, ei ole olemassa!

Kiitos! :flower: :flower:

http://www.youtube.com/watch?v=weYoAAoUhek
Tuossa linkki. N. 7 minuuttia kesto tuossa alkuosassa.

En heti löytänyt koko rainaa.
 
cella
muistan kun matrixia katoin ekaa kertaa. meni niin ohi kuin olla ja voi. en tajunnut siitä mitään. olikohan kolmas kerta vasta kun leffa kolahti ja tajusin mikä se matrix oikein on... :D

*minäkö tyhymä*
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja cella:
muistan kun matrixia katoin ekaa kertaa. meni niin ohi kuin olla ja voi. en tajunnut siitä mitään. olikohan kolmas kerta vasta kun leffa kolahti ja tajusin mikä se matrix oikein on... :D

*minäkö tyhymä*
Minä olin heti, että :eek: ... Kuka on penkonut pääni sisällä ja varastanut idean leffaan. :D
SE oli omituista :D
 

Yhteistyössä