Ompelijat! Kysymys kestoliivinsuojista


Meidän perheen jätemäärää ajattelin vähentää ja tehdä liivinsuojat itse..

Siis mistä materiaalista suosittelet? ulko- ja sisäkangas erilaista?
Olisko fleece hyvä vai mikä paras imuteholtaan?

Kesävauva tulossa joten mietityttää myös kankaan hengittävyys..ettei tissit ihan hikenä valu..eli jokin ilmava kangas mutta pitävä.. :/

Vai oisko jotain hyvää linkkiä?

 
Itse ompelin ihan joustofroteesta jonka materiaali oli hamppu. Moneen kerrokseen kun laittaa.
Jotenkin arvelisin että fleece ei ole hyvä... ainakin myllymuksuilta saa softista, jota voisi ehkä laittaa kosteussuojaksi, en tiedä kun itse tein vain kankaisia.
Ja heti useat parit! Niitä sitten vaihtelin tiuhaan.

Ruskovillalta saa puuvillaisia valmiina- minullakin olisi myydä kaksi paria... =)
 
maria
Paljonko maksaa uudet? Esim Ruskovillalta? Mun pitäis kiireemmin hankkia.
Ja jos joku joka tekee, voisi kaupata tekeleitään. Itsellä ihan peukalo keskellä kämmentä tuollaisissa.
 
justiina
mä ostin kahdet uudet kestoliivinsuojat ja yks paketti makso jotain 5 euroa. (sisälsi muistaakseni kahdet liivinsuojat...) Tietääkseni niitä myy normaalit tavaratalot...
 
ota kestovaippainfosta tsi- sivulta ohjeet kestosuojiin ( joo joo tää menee vielä johonkin)
sieltä saa tiedot mitä kannattaa käyttää materiaalina ja miten paljon.

ota tarpeeks iso kahvikuppi ja piirrä kankaaseen ympyrä kupin mukaan ja leikkaa palat. ompele siksakilla ympäri.
 
Mulla olis myynnissä, tuolla profiilin linkin takaa.

Mä suosittelen bambua materiaaliksi: on pehmeää, antibakteerista ja imee ihan tuhottomasti! Villaa tai PUL-kangasta kosteussuluksi niin pitää isommatkin tulvat! Myllymuksuilta ainakin voi tilata sopivia kankaita ja esim. PUL-kangasta voisi löytyä kotimaisilta vaippaompelijoilta liivinsuojakäyttöön sopivia paloja myydä edullisesti tai postikulujen hinnalla.
 

Yhteistyössä