On tämä yötissistä vieroitus sitten yhtä helvettiä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailijatartartar
Sä olet sairas oikeasti, hae nyt itselles apua hyvä ihminen. Kaikki jotka ei ole samaa mieltä sun kanssa, ei ole vauvan kiduttajia. Perustelin jo toimiani sillä että näin toimiminen on ensinnäkin yleinen suositus, olen imettänyt lastani öisin jo yli suositusajan, hän kasvaa hyvin, hänen painonsa nousee, hän ei öisin syö nälkäänsä vaan ihan muihin tarpeisiin. Sinä taas et ole vieläkään mitenkään osannut perustella sairaita väitteitäsi, joten jätän sinulle vastaamisen tähän.

Ja ei, meidän vauva ei huoli tuutia sen enempää kuin mitään muutakaan korviketta. Toisekseen minusta outoa tunkea vauvan elimistöön väkisin jotain korviketta, koska hän saa maitoannoksensa minulta ja äidinmaito on parempaa.
Sillon, kun asiat tekee lapsentahtisesti niin ne eivät ole "helvettiä". Lapsi kehittyy omaan tahtiin ja vanhempi toteuttaa uusia asioita sitä mukaan, kun lapsi on niihin valmis eikä se aikuinen. Ei ole mitään ongelmaa olla yötä syömättä jos siihen lapsi on valmis, ei ole ongelmaa syödä itse, käydä potalla, opetella pyörällä ajamista jne. Jos lapsi on siihen valmis.
Tämä ei ole mitään ydinfysiikaa.
Ja kumma, että mielummin antaa lapsen olla ilman ravintoan ja lohtua mitä hän imemisestä saa kuin antaa korviketta (y)
 
vierailija
Meillä ei syöny tuttia eikä aluksi huolinu pullosta maitoa. Alkoi maistumaan, kun sitä tarjosi pimeässä aina yöllä, ei mennyt kuin kaksi yötä ja vauva hylkäs tissin ja siirtyi pulloruokintaan. Pullosta oli aina helppo antaa yöllä maitoa, sen kun jatkoi vaan unia ja piteli pulloa toisessa kädessä. Meillä loppu yösyömiset vähän yli vuoden iässä ja ei ollut huutoa tai itkua. Lapsi pyysi maitoa ja sanoin ettei enää yöllä oteta ja nyt nukutaan.
Jos noin huutaa niin älä hyvä ihminen vielä lopeta yösyöttöä.
 
vierailija ap
Meillä esikoinen vieroitettiin yösyönnistä 10kk iässä ja kuopus 12kk. Kumpikin oppi helposti, ei mitään tuntien huudatusta tarvittu. Olivat siis selkeesti valmiita siihen. Helpotti paljon elämää!

Meilläkään ei kuopukselle kelvannut koskaan korvike eikä velli, eikä pullosta halunnut muutenkaan ottaa vaan nokkamuki mieluisampi. Ja pulskia vauvoja olivat eivät nälkäänsä varmaan yöllä syöneet vaan läheisyyden tarvetta se enempi oli ja se tissille nukahtamisen ihanuus :p
Meilläkään ei kumpikaan ole korvikkeita eikä vellejä koskaan huolinut. Tissille nukahtaminen on mukavaa, siinäpä se :) Mut jos äiti ei saa edes tuntia putkeen nukuttua niin ongelmaksi se alkaa muodostua ennenpitkää.. :/
 
hippiäiti"
Ai, että on hippi jos ei halua huudataa lasta turhaan? Mikäs on sitten ihminen joka pystyy tunnista toiseen kuuntelemaan vauvan huutoa ja sen jälkeen valittaa omaa väsymystä?
Ehkä olen mielummin sitten "hippi" kuin tunteeton.
 
vierailija ap
Meillä ei syöny tuttia eikä aluksi huolinu pullosta maitoa. Alkoi maistumaan, kun sitä tarjosi pimeässä aina yöllä, ei mennyt kuin kaksi yötä ja vauva hylkäs tissin ja siirtyi pulloruokintaan. Pullosta oli aina helppo antaa yöllä maitoa, sen kun jatkoi vaan unia ja piteli pulloa toisessa kädessä. Meillä loppu yösyömiset vähän yli vuoden iässä ja ei ollut huutoa tai itkua. Lapsi pyysi maitoa ja sanoin ettei enää yöllä oteta ja nyt nukutaan.
Jos noin huutaa niin älä hyvä ihminen vielä lopeta yösyöttöä.
Hmm, no hyvä jos teille sopi tuo keino. En kyllä itse ajatellut näin isoa vauvaa enää opettaa yöpullolle enkä halua lopettaa imetystäkään vielä.
 
9mmmm
Ai, että on hippi jos ei halua huudataa lasta turhaan? Mikäs on sitten ihminen joka pystyy tunnista toiseen kuuntelemaan vauvan huutoa ja sen jälkeen valittaa omaa väsymystä?
Ehkä olen mielummin sitten "hippi" kuin tunteeton.
noh en sanonu sua hipiks mut vastaan 14 kk jatkuvaa yö heräämistä 4-8 kertaa yössä sai mut kiukkusek joten kun lapsen äiti oli espaniassa päätin et perkele valvon pari yötä putkeen ja aah 14kk sekopäisyys loppui mä oikeen ihmettelin sitä hiljasuutta ja monena yönä en osannu nukkua siinä hiljaisuudessa mä ihmettelin että onko näin hyvä tuuri. kyl mä suosittelen kerta rysäystä vaikka se huuto on tuskallista kuunneltavaa. ehkä kannattais miesten hoitaa toi vierotus tiiättehän meijän jääräpäisyyden kun kerran on jotain päätetty :) niin tässä se olisikin hyve. naiset tuppaa heltyä ja homma jää puolitiehen jos ootte huudattanu jo yhden yön suosittelen jatkamaan muutaman lisä yön. hommaa voi tehostaa syöttämällä puuroa illalla ja kakattamalla ja sit nukkumaan.
 
liskosisko
Meillä ei syöny tuttia eikä aluksi huolinu pullosta maitoa. Alkoi maistumaan, kun sitä tarjosi pimeässä aina yöllä, ei mennyt kuin kaksi yötä ja vauva hylkäs tissin ja siirtyi pulloruokintaan. Pullosta oli aina helppo antaa yöllä maitoa, sen kun jatkoi vaan unia ja piteli pulloa toisessa kädessä. Meillä loppu yösyömiset vähän yli vuoden iässä ja ei ollut huutoa tai itkua. Lapsi pyysi maitoa ja sanoin ettei enää yöllä oteta ja nyt nukutaan.
Jos noin huutaa niin älä hyvä ihminen vielä lopeta yösyöttöä.
Näinhän se menee, mutta ap kieltäytyy uskomasta. Eihän sille mitään voi, vaikka siinä kärsii koko perhe, eniten vauva.
 
  • Tykkää
Reactions: vierailijatartar
vierailija ap
noh en sanonu sua hipiks mut vastaan 14 kk jatkuvaa yö heräämistä 4-8 kertaa yössä sai mut kiukkusek joten kun lapsen äiti oli espaniassa päätin et perkele valvon pari yötä putkeen ja aah 14kk sekopäisyys loppui mä oikeen ihmettelin sitä hiljasuutta ja monena yönä en osannu nukkua siinä hiljaisuudessa mä ihmettelin että onko näin hyvä tuuri. kyl mä suosittelen kerta rysäystä vaikka se huuto on tuskallista kuunneltavaa. ehkä kannattais miesten hoitaa toi vierotus tiiättehän meijän jääräpäisyyden kun kerran on jotain päätetty :) niin tässä se olisikin hyve. naiset tuppaa heltyä ja homma jää puolitiehen jos ootte huudattanu jo yhden yön suosittelen jatkamaan muutaman lisä yön. hommaa voi tehostaa syöttämällä puuroa illalla ja kakattamalla ja sit nukkumaan.
Se on kyllä totta että monelta naiselta sammuu järjen ääni kun vauva tulee ulos :D Annan miehen hoitaa homman, voi olla että nukutaan kaikki hyvin sit jo aattoyönä...
 
9mmmm
Se on kyllä totta että monelta naiselta sammuu järjen ääni kun vauva tulee ulos :D Annan miehen hoitaa homman, voi olla että nukutaan kaikki hyvin sit jo aattoyönä...
mulle on vielläkin vaikea kuunella lapsen itkua kun se tuntuu sydämmessä hyvä puoli on se että tuntee myös feikkaamiset. sehän olis hyvä joululahja eikö kokeilkaa ihmees viddu siihen ihanaa hiljasuuteen on vaikee aluks tottua.
 
hippi"
mulle on vielläkin vaikea kuunella lapsen itkua kun se tuntuu sydämmessä hyvä puoli on se että tuntee myös feikkaamiset. sehän olis hyvä joululahja eikö kokeilkaa ihmees viddu siihen ihanaa hiljasuuteen on vaikee aluks tottua.
Jos sen itkun kuunteleminen vieläkin repii sydäntä niin sillon ei olla alunperin toimittu oikein ja sun omatunto tietää sen.
Mistä tiedätte ettei teidän pakottamisella ole vaikutusta lapsen henkiseen hyvinvointiin? Nämä ovat asioita jotka näkyvät sitten joskus aikuisiässä.
 
vierailija
Sillon, kun asiat tekee lapsentahtisesti niin ne eivät ole "helvettiä". Lapsi kehittyy omaan tahtiin ja vanhempi toteuttaa uusia asioita sitä mukaan, kun lapsi on niihin valmis eikä se aikuinen. Ei ole mitään ongelmaa olla yötä syömättä jos siihen lapsi on valmis, ei ole ongelmaa syödä itse, käydä potalla, opetella pyörällä ajamista jne. Jos lapsi on siihen valmis.
Tämä ei ole mitään ydinfysiikaa.
Ja kumma, että mielummin antaa lapsen olla ilman ravintoan ja lohtua mitä hän imemisestä saa kuin antaa korviketta (y)
Tämä on asia mitä neuvolassa pitäisi vanhemmille painottaa.
 
vierailija ap
Olen hyvin lapsentahtinen. Meillä on nukuttu perhepedissä, olen täysimettänyt pitkään ja sitten vielä jatkanut imetystä 1,5-vuotiaaksi, sormiruokaillaan, pottaillaan lapsen tahtiin jne.

Mutta ei lapsentahtisuus voi mennä koko perheen hyvinvoinnin ja äidin terveyden edelle aina ja kaikessa. Minä esim. ajoin yksi päivä autolla parkkipaikalla kolarin, kun väsymyksessä unohdin laittaa parkin autoon päälle ja se lähti luisuun. Ja minun on ihan välttämätöntä ajaa sillä autolla. Siinä kohtaa on pakko tehdä muutoksia tälläisiin yöllisiin tissinlussutusmaratooneihin. Lisäksi mulla on koko kroppa ja eritoten selkä täysin jumissa, koska joudun olemaan huonossa asennossa sängyssä jotta tissi pysyy vauvan suussa. Kaikilla kun ei ole sellaisia isoja lolloja tuttinänneillä, joista vauva saa helposti pidettyä otteen unissaankin. Puhumattakaan sitten muista elämän arkitilanteista joissa väsymys alkaa näkyä... pankkiautomaatilla en muista pankkikorttini pinkoodia, puen vauvan mutta unohdan laittaa sille vaipan.. lähden kauppaan enkä huomaa että mulla on imetysluukku auki ja tissi tiskissä. En ole väsynyt siksi että olen valvonut viime yön, vaan siksi että olen valvonut enemmän tai vähemmän nyt 4,5 vuotta, eli esikoisen raskausajasta saakka.

Olen hyvin pahoillani niiden puolesta, jotka ovat niin mustavalkoisia mieleltään etteivät ymmärrä perheiden erilaisia tilanteita ja kuvittelevat erilaisten valintojen oikeuttavan haukkumaan muita äitiyteen kyvyttömäksi.
 
vierailija357
Olen hyvin lapsentahtinen. Meillä on nukuttu perhepedissä, olen täysimettänyt pitkään ja sitten vielä jatkanut imetystä 1,5-vuotiaaksi, sormiruokaillaan, pottaillaan lapsen tahtiin jne.

Mutta ei lapsentahtisuus voi mennä koko perheen hyvinvoinnin ja äidin terveyden edelle aina ja kaikessa. Minä esim. ajoin yksi päivä autolla parkkipaikalla kolarin, kun väsymyksessä unohdin laittaa parkin autoon päälle ja se lähti luisuun. Ja minun on ihan välttämätöntä ajaa sillä autolla. Siinä kohtaa on pakko tehdä muutoksia tälläisiin yöllisiin tissinlussutusmaratooneihin. Lisäksi mulla on koko kroppa ja eritoten selkä täysin jumissa, koska joudun olemaan huonossa asennossa sängyssä jotta tissi pysyy vauvan suussa. Kaikilla kun ei ole sellaisia isoja lolloja tuttinänneillä, joista vauva saa helposti pidettyä otteen unissaankin. Puhumattakaan sitten muista elämän arkitilanteista joissa väsymys alkaa näkyä... pankkiautomaatilla en muista pankkikorttini pinkoodia, puen vauvan mutta unohdan laittaa sille vaipan.. lähden kauppaan enkä huomaa että mulla on imetysluukku auki ja tissi tiskissä. En ole väsynyt siksi että olen valvonut viime yön, vaan siksi että olen valvonut enemmän tai vähemmän nyt 4,5 vuotta, eli esikoisen raskausajasta saakka.

Olen hyvin pahoillani niiden puolesta, jotka ovat niin mustavalkoisia mieleltään etteivät ymmärrä perheiden erilaisia tilanteita ja kuvittelevat erilaisten valintojen oikeuttavan haukkumaan muita äitiyteen kyvyttömäksi.
Mutta silti et suostu harkitsemaan pulloruokintaan siirtymistä?

Ymmärrän kyllä väsymyksesi, ja sen, että tarvitset muutosta. Ja jos nyt vierotat vauvan tissiltä, niin selviää hän siitäkin.
 
vierailija ap
Mutta silti et suostu harkitsemaan pulloruokintaan siirtymistä?

Ymmärrän kyllä väsymyksesi, ja sen, että tarvitset muutosta. Ja jos nyt vierotat vauvan tissiltä, niin selviää hän siitäkin.
Mikä autuaaksi tekevä asia se pulloruokinta tässä kohtaa on? Vauva huutaisi kuitenkin ekat yöt kun ei sitä pulloa todellakaan huoli (kuten ei tuttiakaan) eikä etenkään korviketta ja häneltä se tissi evättäisiin. Ja sitten jos oppiikin sille pullolle, saadaan jatkossa edelleen pomppia yöt ylhäällä antamassa hänelle jotain maitopulloja. Ja mitä järkeä vaihtaa ravitseva rintamaito korvikkeeseen? Hän on jo iso vauva, eikä ruokaa yöllä tarvitse eikä maitoa vaadikkaan, vaan lussuttaa tyhjää rintaa tunnista toiseen (joo, tulee sieltä aina tippa jos toinenkin, mutta varsinaista syömistä se ei siinä kohtaa todellakaan ole).
 
vierailija105
Mikä autuaaksi tekevä asia se pulloruokinta tässä kohtaa on? Vauva huutaisi kuitenkin ekat yöt kun ei sitä pulloa todellakaan huoli (kuten ei tuttiakaan) eikä etenkään korviketta ja häneltä se tissi evättäisiin. Ja sitten jos oppiikin sille pullolle, saadaan jatkossa edelleen pomppia yöt ylhäällä antamassa hänelle jotain maitopulloja. Ja mitä järkeä vaihtaa ravitseva rintamaito korvikkeeseen? Hän on jo iso vauva, eikä ruokaa yöllä tarvitse eikä maitoa vaadikkaan, vaan lussuttaa tyhjää rintaa tunnista toiseen (joo, tulee sieltä aina tippa jos toinenkin, mutta varsinaista syömistä se ei siinä kohtaa todellakaan ole).
Eikö siis ollut kyse 8kk ikäisestä vauvasta? Mielestäni tuon ikäinen on vielä tooosi pieni, eikä taapero vielä pitkään aikaan. 4 pitkää kuukautta, 1/3 vauvana olemisesta jäljellä.

Pullosta saa juotua nopeampaa, joten siinä postuu se ikuisuuksia tissillä roikkuminen. Voisit saada pidemmät, paremmat unet.

Olet jo upeasti antanutkin rintamaitoa vauvalle. Lisäksi pulloruokinnassa on se hyvä puoli, että vauva saa riittävästi nesteitä, jos tissistä ei enää maitoa tule. Vauvassa on vettä paljon enemmän kuin aikuisessa, n. 80%.
 
vierailija ap
Eikö siis ollut kyse 8kk ikäisestä vauvasta? Mielestäni tuon ikäinen on vielä tooosi pieni, eikä taapero vielä pitkään aikaan. 4 pitkää kuukautta, 1/3 vauvana olemisesta jäljellä.

Pullosta saa juotua nopeampaa, joten siinä postuu se ikuisuuksia tissillä roikkuminen. Voisit saada pidemmät, paremmat unet.

Olet jo upeasti antanutkin rintamaitoa vauvalle. Lisäksi pulloruokinnassa on se hyvä puoli, että vauva saa riittävästi nesteitä, jos tissistä ei enää maitoa tule. Vauvassa on vettä paljon enemmän kuin aikuisessa, n. 80%.
Fysiologisesti tämän ikäinen ja kokoinen vauva pärjää jo yöt syömättä. Toki henkilökohtaisesti jokainen saa olla asiasta eri mieltä jos tykkää. Itse uskon kuitenkin näin.

En usko että vauva roikkuu tissillä siksi että syöminen kestää eikä hän saa mahaansa täyteen, vaan siksi että hän ei tällä hetkellä osaa nukahtaa ilman tissiä ja hakee siitä lohtua.

Minulla tulee rintamaitoa hyvin niinkuin vauvan painonkehitys osoittaa, mutta eihän kenelläkään hanat ole täysillä 8 tuntia yössä....
 
vierailija
Ei ne lapset öisin aina nälkäänsä huuda tai heräile. Vanhin lapsista lopetti itse yöheräilyn ja samalla yösyömisen 2kk iässä. Nuorin 9kk ei ole kiinteiden alettua yöllä syönyt, mutta heräilee tavan vuoksi. Voi kun nukahtaiskin tissillä niin ilomielin sitä antaisi. Pulloakin kokeiltu, mutta ei tuo hörppää kuin 10-20ml.. Lääkärissä käytetty ja ehdottivat unokoulua. Eli huudattamaab pitäisi alkaa kun ei tassuttelukaan auta.
 
vierailija ap
Ei ne lapset öisin aina nälkäänsä huuda tai heräile. Vanhin lapsista lopetti itse yöheräilyn ja samalla yösyömisen 2kk iässä. Nuorin 9kk ei ole kiinteiden alettua yöllä syönyt, mutta heräilee tavan vuoksi. Voi kun nukahtaiskin tissillä niin ilomielin sitä antaisi. Pulloakin kokeiltu, mutta ei tuo hörppää kuin 10-20ml.. Lääkärissä käytetty ja ehdottivat unokoulua. Eli huudattamaab pitäisi alkaa kun ei tassuttelukaan auta.
Juu siis tämä meidän nuorin nukkui yöt yhdellä (aamu)syötöllä ekat 5,5 kk. Jonka jälkeen alkoi tämä lupsutusshow. Lisäksi heräilee muuten vaan; treenailemaan ylösnousua, jumppaamaan pakaroitaan, hakkaamaan sängynlaitoja tutilla (jota ei nykyään muuhun käytetä) ja kuuntelemaan omia "sulo"sointujaan. Esikoinen taas on herättänyt senkin edestä sit äitiä ne vauvan ekat 5,5 kk. Siksi on univelkaa vauvan alkuajoiltakin.
 
vierailija
Olen vieroittanut meidän molemmat lapset yötissistä kun vuosi on tullut täyteen. Esikoinen söi tuttia niin oli helpompi vieroittaa, mutta kuopus ei syönyt tuttia. Hänellä oli onneksi unilelu.

Perjantaina kun tiesin, että mies on viikonlopun apuna, päätin, että nyt loppuu yöimetykset ja aina kun vauva heräsi huutamaan, silittelin ja otin syliinkin jos alkoi kovasti huutaa. Jos oli pientä narinaa niin en nostanut syliin. Kyllä siinä huudettiin sylissä alkuun pitkä tovi ja herättiin monta kertaa, mutta itkeminen väheni hiljalleen ja parin yön kuluttua herättiin vasta sitten kun oikeasti alkoi tulla aamupalan nälkä. Ruoka alkoi maistua päivällä paremmin ja niin ei sitten ainakan yöllä ollut nälkä.
 
Kiitos tsempeistä. Yön unisaldo 3,5 h, flunssakin vielä tulossa :( vauva on nyt 8 kk. 2,5 kk olen nyt valvonut kun hän haluaa olla tissillä kaikki yöt. Ei varsinaisesti syömässä, mutta kunhan lutkuttaa. En siis aio kokonaan kuitenkaan vieroittaa, vain yöt.

Ens yönä koitetaan niin et mies nukkuu vauvan kanssa. Tosin kyllä silti valvon kun huuto kuuluu läpi seinien. Mutta jos nopeemmin luovuttaisi...
Voisitko ajatella, että lopettaisit nyt koko imetyksen, eikä pelkästään yöimetyksiä?
 
vierailija
Tee ap niinkuin teidän perheelle on parhaaksi. Kyllä sinä oman vauvasi äitinä todellakin tiedät, syökö sinun vauvasi yöllä nälkäänsä vai pitääkö tissiä tuttina. Ja lasta/vauvaa voi pitää lähellä ilman tissin suussa oloakin.

Meillläkin oli tuollainen lussuttelija ja itse olin ihan zombi, kun halusin vauvantahtisesti tehdä asiat enkä huudattaa lasta. Voi kun olisinkin ollut yhtä järkevä kuin sinä nyt! Skarppi äiti on kuitenkin myös aika tärkeä lapsen kaikinpuolisen hyvinvoinnin kannalta.
 
vierailija
Minkä ikäinen vauva on kyseessä? Tässä tulee nyt vähän vastakkainasettelua, mutta miksi äidit vieroittavat vauvan väkisin yösyötöistä ja muutenkin aivan liian aikaisin lopetetaan koko imetys? Useiden tutkimusten mukaan juuri yöimetys on parasta mahdollista, maidon koostumuskin on parempaa yöllä. Ihmislapsen kuuluu herätä yöllä, se on täysin luonnollista ja ihmisen biologian mukaista. Olen itse imettänyt lapseni päivin ja kun siihen saakka kun ovat itse vieroittuneet. Miksi äidit ei anna lapsille sitä parasta mitä lapselle voi antaa, äidinmaitoa?
Mä ehdin jo ihmetellä ääneen miten ei tälläistä kommenttia ollut vielä tullut :'DD ei juma.......... 1024
 
vierailija
Tässäkin unehdetaan taas biologia. Vauvat nyt vaan ovat sellaisia, että tarvitsevat toisen ihmisen (emonsa) läheisyyttä myös öisin. Toiset vauvat oikeasti syövät ja toiset hakevat vain äitinsä läheisyyttä. On 8 kk vielä niin pieni, että kyllä pitäisi ajatella hänen tarpeitaan eikä omiaan. Elämä pitää järjestää sellaiseksi, että pystyy nämä vauvan luontaiset tarpeet tyydyttämään. Eri asia jos vanhemmat haluavat omia halujaan toteuttaa. Täytyy päästä jumppaan ja elää sitä muutakin elämää. Turha tähän tulla sanomaa, että on sitä ennen vanhaankin asiat tehty noin, niin onkin ja mitä siitä on seurannut?! Ihmiset ovat todella sairaita. Kuinka moni suomalaisista käyttää aikuisena mielialalääkkeitä, kärsii alkoholismista, tunne-elämän sairauksia.
 
Tässäkin unehdetaan taas biologia. Vauvat nyt vaan ovat sellaisia, että tarvitsevat toisen ihmisen (emonsa) läheisyyttä myös öisin. Toiset vauvat oikeasti syövät ja toiset hakevat vain äitinsä läheisyyttä. On 8 kk vielä niin pieni, että kyllä pitäisi ajatella hänen tarpeitaan eikä omiaan. Elämä pitää järjestää sellaiseksi, että pystyy nämä vauvan luontaiset tarpeet tyydyttämään. Eri asia jos vanhemmat haluavat omia halujaan toteuttaa. Täytyy päästä jumppaan ja elää sitä muutakin elämää. Turha tähän tulla sanomaa, että on sitä ennen vanhaankin asiat tehty noin, niin onkin ja mitä siitä on seurannut?! Ihmiset ovat todella sairaita. Kuinka moni suomalaisista käyttää aikuisena mielialalääkkeitä, kärsii alkoholismista, tunne-elämän sairauksia.
Onko ap sanonu että oma elämä menee edelle ja jumpat? Onko hän kieltämässä läheisyyden vauvaltaan? Ei. Vaan koettaa saada jotain tolkkua öihin saadakseen unta. Sustako on ok ajaa kolari väsyneenä kunhan vauva saa pitää elävän tuttinsa josta ei edes syö ruokaa yöllä? Jotain rajaa nyt mollaamiselle ja toisen tilanteen ymmärtämättömyydelle. Omani lopetti tissin yöllä 6kk iässä,mikä meni vikaan kun vauva ei tajunnut että ätiä pitää lutkuttaa kaiket yöt?
 

Yhteistyössä