On tämäkin uusi trendi; Ulkoistetaan synttärit!

  • Viestiketjun aloittaja jotain häpyä
  • Ensimmäinen viesti
juu
Alkuperäinen kirjoittaja Ilonaäippä:
Meillä synttärit on aina olleet ja tulevat aina olemaan, ne vanhanaikaiset kekkerit kotona. Tarjolla kakkua ja limpparia. Eikä mitään aikuisten keksimää ohjelmaa tai yllätyspussukoita vieraille =) Näin on menty jo aika monet pirskeet, enkä aio jatkossakaan stressata tällä asialla =)
Peesi.

ja lisään vielä että meillä ekat kaverisynttärit pidetään 6vuotiaana ja viimeiset 9v.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja åbo lensi ulos:
http://www.turkuai.fi/public/default.aspx?nodeid=13712&culture=fi-FI&contentlan=1
Mä ajattelin järkätä tytön 6 v kaverisynttärit tuolla. 100 euroa on aika kohtuullinen hinta, ottaen huomioon sen ettei tarvitse itse tehdä MITÄÄN :)
Mä innostuin myös tuosta! Meille tulee siis todennäköisesti nuo prinsessa/prinssisynttärit :) .

Muokkaan vielä: jos meillä olis ruhtinaallisesti tilaa, me pidettäis synttärit kotona. Mutta kun asutaan kerrostalokolmiossa, lapsia tulisi kuitenkin enemmän kuin pari ja kaiken kukkuraksi ne on vielä keskellä talvea, niin taidan suosiolla ulkoistaa. Talvi on sinänsä huono juttu, että muuten niitä voisi viettää vaikka osittain pihalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja åbo lensi ulos:
http://www.turkuai.fi/public/default.aspx?nodeid=13712&culture=fi-FI&contentlan=1
Mä ajattelin järkätä tytön 6 v kaverisynttärit tuolla. 100 euroa on aika kohtuullinen hinta, ottaen huomioon sen ettei tarvitse itse tehdä MITÄÄN :)
Mä innostuin myös tuosta! Meille tulee siis todennäköisesti nuo prinsessa/prinssisynttärit :) .
Suosittelen :) Olen pitänyt siellä useat lasten synttärit, kerran lapsi halusi teeman mitä heillä ei ollut valmiina niin tekivät alusta sellaisenkin :)
 
yäks
Alkuperäinen kirjoittaja jotain häpyä:
Maksetaa että joku pitää sun lapselle synttärit sun puolesta. Onko tämä joku kotiäititrendi vai mitä? Mä ainakin nautin siitä kun saan leipoa,laittaa ja toteuttaa. Synttärit vaan hoploppiin,mäkkäriin tai v*ttu sealifeen! Täällä kun aina paasataan suu vaahdossa ettei lapsia saa viedä hoitoon,että jos hankit niin hoidat. Eli jos hankit lapsen ni prkl pidät sille ne synttärit.. ihme pystyyn paskannettuja makaroneja tämäkin äitikasti on. *aaarrrggghhh*


Mut jos mä en halua muita räkänokka tahmatassuja mun kotiini??
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Tahtoo se meno mennä riehumiseksi jos ei ole ohjelmaa. Ja eihän kellään ole nykyään enää synttäreitä jossa ei olis ohjelmaa. Nehän on ihan tylsät, sanoo lapset.
Mä alan entistä paremmin ymmärtää, miksi lapset on laitettava päiväkotiin, vaikka vanhemmat olisivatkin kotona :D

 
Mitä muuta sitä pitää järjestää ku syötävää pöytään ja siivota jälkikäteen?

Tosin meillä ei kersana kaverisynttäreitä ollukaan ku vasta eskari-kouluiässä. Sitä ennen vaan perheen kesken ja mummut ja kummit kävi.
 
kadotkaa pikkukyliinne, kateelliset!
Meillä vietettiin 5v asti synttärit kotona, sukulaisia ja tuttavaperheitä. 5v ekat teema-kaverisynttärit ulkoistettiin ja samalla mentiin 6v juhlissa. Kaverit ja sankari tykkäs kybällä. Ja vanhemmat kans! Oli ne lasten iloiset kasvot sen arvoista. Ja ne juhlavieraiden vanhemmat; ne tykkäsivät kun saivat palleronsa muiden iloksi ja saivat laatuaikaa keskenään. Vuoroin veiraissa ;)

MÄ LUULEN ETTÄ AP ON KATEELLINEN KUN MUIDEN LASPET ON NIIN SOSIAALISIA ETTÄ HEILLE VOI JÄRKÄTÄ ISOMMAT JUHLAT. JA TAITAA OLLA NIIN KÖYHÄKIN ETTEI VARAA OLE SELLAISEEN.

Tosin meilläpäin on mahdollisuus järjestää noita juhlia melko edullisesti joten mahdollisuus siihen on kaikilla halukkailla. On mukavaa kun siivous ja lasten leikittäminen hoituu itsellään, hommaa noissa juhlien järkkäämisessä kun riittää. Kyllä tähän suomalaiseen synkkyyteen on kiva saada iloa ja väriä, ihan lapsillekin. Mä nautin siitä!
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja kadotkaa pikkukyliinne:
Meillä vietettiin 5v asti synttärit kotona, sukulaisia ja tuttavaperheitä. 5v ekat teema-kaverisynttärit ulkoistettiin ja samalla mentiin 6v juhlissa. Kaverit ja sankari tykkäs kybällä. Ja vanhemmat kans! Oli ne lasten iloiset kasvot sen arvoista. Ja ne juhlavieraiden vanhemmat; ne tykkäsivät kun saivat palleronsa muiden iloksi ja saivat laatuaikaa keskenään. Vuoroin veiraissa ;)

MÄ LUULEN ETTÄ AP ON KATEELLINEN KUN MUIDEN LASPET ON NIIN SOSIAALISIA ETTÄ HEILLE VOI JÄRKÄTÄ ISOMMAT JUHLAT. JA TAITAA OLLA NIIN KÖYHÄKIN ETTEI VARAA OLE SELLAISEEN.

Tosin meilläpäin on mahdollisuus järjestää noita juhlia melko edullisesti joten mahdollisuus siihen on kaikilla halukkailla. On mukavaa kun siivous ja lasten leikittäminen hoituu itsellään, hommaa noissa juhlien järkkäämisessä kun riittää. Kyllä tähän suomalaiseen synkkyyteen on kiva saada iloa ja väriä, ihan lapsillekin. Mä nautin siitä!
tai sitte ongelmana on se että nykyään tarvitsee kaiken olla kallista/hienoa/erikoista... mikään mihin pitäis itse kehittää ideoita,leikkejä ym ei kelpaa.. kaikki missä tarttis käyttää mielikuvitusta on lapsille liki mahdotonta kun on oppineet vain siihen että kaikki on vimosen päälle hienoa.. ja valmista... eihän nykyään enää lapset osaa leikkiäkkään mitään, ellei ole valmiiksi siihen leluja ym vekottimia.. siinä missä voisi mennä metsään kiipeilemään ja loikkimaan niin nykyisin tarvitaan hoplop ja iloisen väriset telineet ym
 
Rokkivosu
Sit ku ipana on niin iso et kaverisynttäreitä järjestetään niin meinaan järkätä ne aina kun mahdollista ulkona! Makkaranpaistoa ja kuumaa mehua :D Kodassa ehkä kakkuakin.
Ja pihaleikkejä :)
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja kadotkaa pikkukyliinne:
Meillä vietettiin 5v asti synttärit kotona, sukulaisia ja tuttavaperheitä. 5v ekat teema-kaverisynttärit ulkoistettiin ja samalla mentiin 6v juhlissa. Kaverit ja sankari tykkäs kybällä. Ja vanhemmat kans! Oli ne lasten iloiset kasvot sen arvoista. Ja ne juhlavieraiden vanhemmat; ne tykkäsivät kun saivat palleronsa muiden iloksi ja saivat laatuaikaa keskenään. Vuoroin veiraissa ;)

MÄ LUULEN ETTÄ AP ON KATEELLINEN KUN MUIDEN LASPET ON NIIN SOSIAALISIA ETTÄ HEILLE VOI JÄRKÄTÄ ISOMMAT JUHLAT. JA TAITAA OLLA NIIN KÖYHÄKIN ETTEI VARAA OLE SELLAISEEN.

Tosin meilläpäin on mahdollisuus järjestää noita juhlia melko edullisesti joten mahdollisuus siihen on kaikilla halukkailla. On mukavaa kun siivous ja lasten leikittäminen hoituu itsellään, hommaa noissa juhlien järkkäämisessä kun riittää. Kyllä tähän suomalaiseen synkkyyteen on kiva saada iloa ja väriä, ihan lapsillekin. Mä nautin siitä!
tai sitte ongelmana on se että nykyään tarvitsee kaiken olla kallista/hienoa/erikoista... mikään mihin pitäis itse kehittää ideoita,leikkejä ym ei kelpaa.. kaikki missä tarttis käyttää mielikuvitusta on lapsille liki mahdotonta kun on oppineet vain siihen että kaikki on vimosen päälle hienoa.. ja valmista... eihän nykyään enää lapset osaa leikkiäkkään mitään, ellei ole valmiiksi siihen leluja ym vekottimia.. siinä missä voisi mennä metsään kiipeilemään ja loikkimaan niin nykyisin tarvitaan hoplop ja iloisen väriset telineet ym
Toi on niiiin totta!!! Oon ollu töissä pienten lasten parissa joskus ja eihän ne osaa enää mielikuvitusta käyttää ollenkaan :( Kaikki pitäis olla valmiina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Sit ku ipana on niin iso et kaverisynttäreitä järjestetään niin meinaan järkätä ne aina kun mahdollista ulkona! Makkaranpaistoa ja kuumaa mehua :D Kodassa ehkä kakkuakin.
Ja pihaleikkejä :)
Mäkin haluaisin pihasyndet, mutta kun muksut ovat syntyneet loska-aikaan niin ei onnistu.
 

Yhteistyössä