Onko 1v kuva joku "juttu"?

  • Viestiketjun aloittaja Linssilude
  • Ensimmäinen viesti
Linssilude
Onko 1v kuvaus joku traditio? Kun en ole aiemmin tätä tajunnut ja nyt kun oma lapsi täyttää vuoden, niin kaikki touhottaa tuosta kuvauksesta. Onko siis juuri tämä yksi vuotiaan kuvaaminen joku "juttu"?
 
möö
Kyllä se joku traditio on ! Sekä minusta että miehestäni on jo otettu 1-v.kuvat ja jokaisesta meidän lapsesta. Äidilläni on samalla seinällä minun, sisarusteni ja lastenlasten 1-v.kuvat. Nykytekniikalla hyviä kuvia pystyy ottaa itsekin esim. ulkona ja niistä voi teettää tavallisia suurempia kuvia. Itse vien kuopuksen valokuvaamoon "tasavertaisuussyysta", ´kun isommat sisaruksetkin on kuvassa käytetty.
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja möö:
Kyllä se joku traditio on ! Sekä minusta että miehestäni on jo otettu 1-v.kuvat ja jokaisesta meidän lapsesta. Äidilläni on samalla seinällä minun, sisarusteni ja lastenlasten 1-v.kuvat. Nykytekniikalla hyviä kuvia pystyy ottaa itsekin esim. ulkona ja niistä voi teettää tavallisia suurempia kuvia. Itse vien kuopuksen valokuvaamoon "tasavertaisuussyysta", ´kun isommat sisaruksetkin on kuvassa käytetty.
No, minusta eikä miehestäni ei ole mitään virallista 1veekuvaa. Kuulin ko. traditioista eka kerran tältä palstalta eli kaikissa "piireissä" ei tätä traditiota ole.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kelle on kelle ei. musta sellaset "lapsi istuu taljalla nalle sylissä"-kuvat on aika järkkyjä. lapsista on tosi paljon kuvia muuten. mies harrastaa valokuvausta.
peesi. en oo yhtäkään lasta vieny kuvattavaks. :D parempia kuvia saa kun lapsi on jossian tutussa ympäristössä eikä välttämättä edes huomaa että sitä kuvataa. aika kauheita noi lavastetut kuvat. :whistle:
 
Tosta pojasta on otettu niin hirvittävästi kuvia, että en moista edes kaivannut. Täytyy sanoa, että hyvät otokset pojasta luonnossa voittavat studion. Ne ovat teennäisiä. Vuosittain meille tulee sitten päiväkodin kuvat.

Me ainakin printtaamme noita omia kuvia albumiin ja lähetämme mummuille, jopa postimerkkikin on teetetty.
 
no jos joku käykin ottamassa sen "järkyn nallesylissä taljalla " - kuvan, ei varmaan tarkoita, että siitä lapsesta ei olis muuten paljon kuvia ihan muutenkin ( niinku tulee joistain viesteistä tässä mieleen ). se vaan on nimenomaan perinne se kuvaus.
eikä yksvuotiaasta voi saada JÄRKKYJÄ kuvia. mun mielestä.
 
Ei meillä ole otettu koskaan virallista 1-vuotiskuvaa kenestäkään.

Esikoisesta otettiin parit tarhakuvat sinä aikana, kun se siellä oli. Ja nyt tilasin kaikista kolmesta kimppakuvan kun perhekerhossa oli sopivasti kuvaus. Erikseen ja varta vasten en ole kuvaajalle noita kuskannut.

ruttiksen profiilissa on muuten yksi ehkä ihanimpia 1v.-kuvia :heart:, siinä koko sarjassa oli mun mielestä paljon ihania kuvia, ja sen kuvaajan voisin joskus harkita maksavani meillekin, jos rahat riittää =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no jos joku käykin ottamassa sen "järkyn nallesylissä taljalla " - kuvan, ei varmaan tarkoita, että siitä lapsesta ei olis muuten paljon kuvia ihan muutenkin ( niinku tulee joistain viesteistä tässä mieleen ). se vaan on nimenomaan perinne se kuvaus.
eikä yksvuotiaasta voi saada JÄRKKYJÄ kuvia. mun mielestä.
no kuten jo sanottu, tällästä perinnettä ei suinkaan kaikilla ole. ja meillä on näkyvillä lapsista ihan muut kuin studiossa otetut kuvat, vaikka niitäkin on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no jos joku käykin ottamassa sen "järkyn nallesylissä taljalla " - kuvan, ei varmaan tarkoita, että siitä lapsesta ei olis muuten paljon kuvia ihan muutenkin ( niinku tulee joistain viesteistä tässä mieleen ). se vaan on nimenomaan perinne se kuvaus.
eikä yksvuotiaasta voi saada JÄRKKYJÄ kuvia. mun mielestä.
no kuten jo sanottu, tällästä perinnettä ei suinkaan kaikilla ole. ja meillä on näkyvillä lapsista ihan muut kuin studiossa otetut kuvat, vaikka niitäkin on.
no siis enhän mä väittänytkään että kaikilla se perinne olisi. tarkoitin, että moni käy ottamassa sen kuvan siksi kun haluaa nimenomaan sen perinteen aloittaa / säilyttää. eikä sillä ole mtn tekemistä sen kanssa et ei ois muuten lapsesta kuvia jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no jos joku käykin ottamassa sen "järkyn nallesylissä taljalla " - kuvan, ei varmaan tarkoita, että siitä lapsesta ei olis muuten paljon kuvia ihan muutenkin ( niinku tulee joistain viesteistä tässä mieleen ). se vaan on nimenomaan perinne se kuvaus.
eikä yksvuotiaasta voi saada JÄRKKYJÄ kuvia. mun mielestä.
no kuten jo sanottu, tällästä perinnettä ei suinkaan kaikilla ole. ja meillä on näkyvillä lapsista ihan muut kuin studiossa otetut kuvat, vaikka niitäkin on.
no siis enhän mä väittänytkään että kaikilla se perinne olisi. tarkoitin, että moni käy ottamassa sen kuvan siksi kun haluaa nimenomaan sen perinteen aloittaa / säilyttää. eikä sillä ole mtn tekemistä sen kanssa et ei ois muuten lapsesta kuvia jne.
Mutta miksi se pitää olla valokuvaamossa otettu kuva? Siis jos haluaa lapsestaan kuvan? Kun ne eivät ole niin kauniita...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no jos joku käykin ottamassa sen "järkyn nallesylissä taljalla " - kuvan, ei varmaan tarkoita, että siitä lapsesta ei olis muuten paljon kuvia ihan muutenkin ( niinku tulee joistain viesteistä tässä mieleen ). se vaan on nimenomaan perinne se kuvaus.
eikä yksvuotiaasta voi saada JÄRKKYJÄ kuvia. mun mielestä.
no kuten jo sanottu, tällästä perinnettä ei suinkaan kaikilla ole. ja meillä on näkyvillä lapsista ihan muut kuin studiossa otetut kuvat, vaikka niitäkin on.
no siis enhän mä väittänytkään että kaikilla se perinne olisi. tarkoitin, että moni käy ottamassa sen kuvan siksi kun haluaa nimenomaan sen perinteen aloittaa / säilyttää. eikä sillä ole mtn tekemistä sen kanssa et ei ois muuten lapsesta kuvia jne.
Mutta miksi se pitää olla valokuvaamossa otettu kuva? Siis jos haluaa lapsestaan kuvan? Kun ne eivät ole niin kauniita...
huoh.
no ehkä siksi, että jotkut tosiaan haluaa sen perinteen nimenomaan valokuvaamokuvana.
ja yllärikö on muka se, että joidenkin mielestä ne on kauniita ja nättejä nekin kuvat. ( tosin en nyt edelleenkään ymmärrä miten yks veestä voidaan saada järkky kuva.. oli sit studiossa tai papan perunapellossa otettu .. )
 
Kyl toi oli sielä kuvaamon lavasteissa. Muttei istunu nalle sylissä. Kuvat ovat varsin eläväisiä ja ehkä se yhdessä tai kahdessa napottaa paikallaan ja kattoo kameraan. Eli ei nekään automaattisesti oo väkisin jäykistettyjä. Ja on itsekin otettuja, se kaikista paras kuva on juuri luonnossa kuvattu omilla laitteilla.
 

Yhteistyössä