Onko 21 -vuotias liian nuori äidiksi?

Olin 23v, kun sain esikoisen ja olin ollut "valmis" äidiksi jo monta vuotta. Nyt vasta tajuan, että olin aivan liian nuori ja kypsymätön touhuun. En tosin sano, että kukaan muukaan ei voisi tuon ikäisenä olla, mutta sanoisin, että ne ihmiset, jotka ovat ilman komplekseja, niin heillä ei ole tarvettakaan alkaa äidiksi niin nuorena. Ja ne keillä jotain komplekseja on niin eivät ole välttämättä parhaita äitejä, koska siirtävät kypsymättömät persoonallisuuden piirteensä lapseen. Nämä kun eivät koskaan ole positiivisia piirteitä niin siksi olisi hyvä antaa oman identiteetin vahvistua, löytää oma minänsä ja aktiivisesti yrittää korjata omia puutteitaan, jonka jälkeen parisuhde kestää ja voi paremmin, jolloin myös lapsella on mitä parhaat lähtökohdat elämään.
 
Jos et tiedä sitä itse ja kyselet sitä täällä palstalla, et ole valmis yhtään mihinkään. Kasvata ajatusta äidiksi tulemisesta vielä vähän aikaa. Sen tietää itse parhaiten kun on valmis äidiksi. ps. tämä ei ole haukkumista, vaan rohkaisua olemaan itse tietoinen itsestään :)
 

Yhteistyössä