onko 40-50 vuotiaita NAISIA paikalla? selittäkää mulle, kun en ymmärrä teitä...

En tiiä onko muut törmänny tähän mutta tästä oon jutellu mieheni, siskojeni ja kavereiden kanssa ja kaikki on huomannu saman asian.

ne kaikkein ilkeimmät, itsekkäimmät ja minä minä -ihmiset on näitä 40-50 vuotiaita... Ja ei, miehissä emme ole huomanneet tätä. Vain naisista tulee tuossa iässä outoja. Miksi?

selvennän nyt siis että olen ollut asiakaspalvelutöissä ja aina ne valittajat, huutavat, kiukuttelevat asiakkaat olivat tämän ikäisiä naisia. Usein mies seisonu vieressä nolona ja mutissu "anna olla jo..". Ja muutenkin oon huomannu heidän käytöksen olevan ihan 5-vuotiaan tasoa :eek:

- leffajonossa etuillaan
- vaunuja (tai ylipäätänsä ketään) ei suostu väistämään
- heidän suustaan tulee usein lauseet "minä olen joutunut kokemaan sitä ja tätä " "ei minun nuoruudessani" ja muutenkin tuntuvat olevan niin kovia kokeneita ja haluavat kuulla kuinka vahvoja heistä on tullut... Hohhoijaa!

ja taas eilen yksi esimerkki (minkä takia kirjoitankin tästä) oltiin kaupassa vaunujen kanssa, ja vaikka olin vähentänyt vauvan vaatetusta, hänelle tuli kuuma ja itku pääs. Sanoin miehelleni että meen ulos ja nähään siellä sitten. No tietenkin kaikki kassat oli ihan täynnä. Katsoin kassan missä ei ollut kärryjä ja mahd. Vähän porukkaa. Siinä oli nuori pari ja olisko ollut joku 45 nainen. Kysyin kohteliaasti että pääseekö läpi ja nuori pari antoi hymyillen tilaa. Mutta tämä nainen.... Katto vaan vihasesti vaunuja, sen jälkeen omahyväne ilme ja sano "ootappa nyt vaa siin hetki" ja alko kaivelee maksukorttiaan laukust oikeiiin hitaasstiii.... Kassaki katto et etkö nyt voi vähä vetää mahaa sisään että itkevä vauva pääsee ohi... Aikansa kun siinä räpelteli niin poika menetti totaalisesti hermonsa ja alko parkumaan oikein kunnol. Sii vaihees naisen ilme valahti ja veti vattan sisään ja päästiin ohi... Olipa iso pyyntö! Iha kiusaa vaan teki!

niin ja tuli toinenki juttu mieleen. Oltiin kattomas kaija koota kavereiden kans ja vieres oli naisporukka. He sanoivat että näin nuoret eivät ymmärrä tän ikästen musiikkia eikä saatais olla siellä :D vieressä olevat miehet alko puolustelee meitä ja naiset häipy...


onko mulla ja tutuilla ollu vaa paska mäihä aina vai mikä noita ton ikäisiä naisia vaivaa?

anteeks ja kiitos.... Kivittäkää vapaasti *kaivaa kilven esiin *
 
Rouva Ruutu
En tiedä. Itselläni on ikää 49v enkä tunnista itseäni kirjoituksestasi, myöskään tuttavapiirin muut naiset ovat kaikkea muuta kuin kuvailemasi tyypit. Olen rauhaa rakastava, hyviä käytöstapoja suosiva. En voisi kuvitellakaan etuilevani, kiukuttelevani vieraille ihmisille. Enkä lähipiirilleni. Elämä on nautittava matka. Ei sitä kannata pilata kiukuttelulla.
 
  • Tykkää
Reactions: CherryCake
Nainen 40 +
hyvä ettet oo tollane :D äläkä muutukkaa jookos ;)
Joo lupaan ja varoiksi sanon miehelle, että jos minussa alkaa ilmetä töykeyttä kanssaihmisiä kohtaan, niin ottaa minut puhutteluun :D

Pidän kohteliaita ja huomaavaisia käytöstapoja tosi tärkeinä, mutta aina valitettavasti tulee vastaan ihmisiä, jotka eivät sitä osaa olla tai eivät huomaa tai välitä, jos joku on heille kohtelias.. Ei tartte kuin mennä täpötäyteen markettiin, niin näitä tulee vastaan.. Mutta onneksi harvemmin :)
 
iu
Eiköhän tuo ole ihan oma luonnetyyppinsä, jolla ei ole kovin paljon tekemistä iän tai sukupuolen kanssa. Kumma tuuri sulla, että pelkästään keski-ikäisiin, huonosti käyttäytyviin naisiin olet törmäillyt. (Tiedä sitten, oireilevatko jotkut vaihdevuosia noin?)
 
"sisko"
Joillakin vaihdevuodet saa pään sekaisin, siis hormooniheilahtelut muuttaa persoonaa. On kuin olisi päällä kokoajan pms. Ja kun siihen lisää paineet elämästä muutenkin pinna usein katkeaa. Ei monikaan halua olla ilkeä, mutta kuppi kuohuu vain välillä yli eikä itsekuri enää pidä.

Tietenkin on myös niitä oikeasti ilkeitä, jotka ovat olleet ilkeitä koko ikänsä...
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29396959:
kyllä tuo iskee siinä vaiheessa, kun nainen saa ensimmäiset lapsensa
Ei muuten iske...

Sain lapseni 41vuotiaana. Siihen asti olin kiukkuisesti katsellut kaupassa " huonosti käyttäytyviä kakaroita"


Nykyisin tuon 8v kanssa voin katsella myötätuntoisesti kiukkuavien lasten kanssa kulkevia vanhempia " otan osaa, muistan vielä tuon ajan".

En myöskään tunnista itseäni aloittajan tekstistä ja jonkun pyytäessä tietä (jos olisin niin moukka etten automaattisesti huomaisi tietä antaa) ei mulle tulisi ikipäivänä mieleen sanoa "odotteleppa siinä hetki". Todella törkeää käytöstä!
 
"vieras."
Itsestäni olen huomannut, että mitä enemmän tulee ikää, sitä pehmommaksi ja lunginmaksi muutun, mustavalkoisuus hävinnyt lähes kokonaan ja pahimmat särmät hioutuneet. Nuoruuden ajoittainen nipotus katoaa ja pienet ärsytykset muissa kuittaan olankohautuksella. Samaa havaittavissa ystävissäkin. Ehkä sinulla on ollut vain huonoa tuuria?
 
"wieras"
Johtuu vaihdevuosista. Ne naiset ei harmi vaan sitä itse huomaa.

Mun äiti oli ihan hirveä siinä noin 50 molemmin puolin. Mikään ei ollut hänen mielestään hyvin ja tämä kaikki piti kertoa kovaan ääneen myös muille. Sitä kesti noin 3-4 vuotta ja myöhemmin kun oon kysynyt tästä asiasta niin hän ei edes huomannut vaihdevuosia. Tutun äiti taas ohjattiin töiden kautta lääkäriin, koska oli niin kamala työkaveri et muut eivät kestäneet häntä. Syyksi selvisi vaihdevuodet ja tilanne parani sen jälkeen kun hän sai hormonihoitoja.
 
"tiina"
Itsekin työskennellessäni kaupassa sekä ravintola-alalla niin ne kamalimmat valittajat ovat juurikin tuon ikäiset naiset! siis kaikkein itsekkäimmät esim ravintolan täydellä tiskillä, jotka vetävät herneen nenään väärästä tarjoilujärjestyksestä ja joka helkkarin asiasta, ja vielä lisäksi juurikin tekevät kiusallaan vielä itse omasta palvelutapahtumastaan vielä hitaampaa sitten kun kohdalle ehtii..
 
"wieras"
Tohon mun edelliseen viestiin vielä, et oli ihan tavallista et äiti saattoi tulla lauantaiaamuna kello 9 aamulla ovesta sisään ja alkaa valittaa kuinka likaista ja epäsiistiä meillä on. Saatto aloittaa myös siitä et olen pukeutunut väärin (vapaapäivänäni) ja et oon todella laiska, kun en oo vielä siivonnut.
 
vie ras
Olen 42 enkä tunnista itseäni tuosta. Tosin mulla on aina ollut hyvät käytöstavat ja ne olen opettanut lapsillekin (jos nyt vähän itteesä kehuis :) ). En kyllä tunne kuin yhden kuvauksen kaltaisen 60+ naisen, mutta hän on ollut aina samanlainen.

Olisiko tuollaiset ihmiset sitten näitä "mä oon vaan niin temperamenttinen ja sanon asiat suoraan" -tyyppejä? Jotka ei itse tajua, kuinka epäkohteliasta tuollainen on. Muuten olen sitä mieltä, että tuollaisia urpoja löytyy kyllä molemmista sukupuolista ja kaikista ikäluokista. Sulla on ollut huono tuuri. Tiedän mistä puhun, olen töissä naisvaltaisella alalla ja kyllä kuvatunlaiset keski-ikäiset on vähemmistössä siellä.
 
Nainen 40 +
[QUOTE="vieras.";29397009]Itsestäni olen huomannut, että mitä enemmän tulee ikää, sitä pehmommaksi ja lunginmaksi muutun, mustavalkoisuus hävinnyt lähes kokonaan ja pahimmat särmät hioutuneet. Nuoruuden ajoittainen nipotus katoaa ja pienet ärsytykset muissa kuittaan olankohautuksella. Samaa havaittavissa ystävissäkin. Ehkä sinulla on ollut vain huonoa tuuria?[/QUOTE]

Allekirjoitan tämän täysin :)
 
46-vuotias
Olen huomannut muuttuvani hieman hankalemmaksi kuin ennen. Nuorempana esim. työelämässä olisin vaikka solminut pomon kengännauhat hänen sitä halutessaan. Nyt vastaavassa tilanteessa menisin pomon luokse ja alkaisin puhua arvostuksen puutteesta ja ammattitaidon väärinkäyttämisestä. Edelleenkään en osaa suojautua pahasti sanovia kohtaan eli niin paljon en ole muuttunut.

Mutta syy käytöksen muuttumiseen on varmaan omalta osaltani seuraavissa asioissa:

- ESIvaihdevuodet (vaihdevuodet eli menopaussi ovat naisella noin 52 vuotiaana, kun viimeiset kuukautiset ovat tulleet) alkavat jyllätä. Eli keltarauhashormonia ei erity tarpeeksi suhteessa estrogeeniin. Omalta osaltani olen huomannut katastrofiajattelun lisääntyneen ja välillä on sellainen olo, että en ole oma itseni.
- Itsetunto lisääntyy ja miellyttäisen halu vähenee. Harmillinen yhtälö, mikä saa naisen laukomaan mielipiteitään joskus karkeastikin siinä luulossa, että on hienoa sanoa "totuus suoraan".
- Kolotukset ja vaivat alkavat lisääntyä. Joillain on jatkuvia kiputiloja esim. tukirangassaan. Jatkuva kipu muuttaa persoonaa ja tekee kärttyisäksi.
 
"täti"
Tulet toivottavsti olemaan aivan samanlainen siinä iässä ja mietit miten tyhmiä, suvaitsemattomia, itsekkäitä ja elämää ymmärtämättömiä alle 30-vuotiaat ovatkin. Ikävuoden antavat enemmän perspektiiviä ymmärtää ihmisiä ja elämää. Sivistys ja ehkä myös ulkoinen tyylikkyys ja fiksuus useimmilla, tosin lähtökohdista ja asenteesta riippuen, tulee vain paranemaan iän myötä.

Siinä iässä alkaa myös ymmärtämään, ettei kirjoittamasi kieli olekaan niin fiksua kuin nyt kuvittelet.
 
taksikuski-galluppo
Taksikuskeiltahan teki iltapäivälehti kyselyn siitä ultimate-kamalimmasta asiakaskunnasta, onko se känninen nuorimies?

- No eipä ollut, vaan kamalin asiakaskunta oli KESKI-IKÄINEN NAINEN

Jotain perää siis ap luulossasi on...

Itse väittäisin että kohteliaimmat asiakkaat yleensäkin myyjien mielestä löytyvät 20v- 35v ikähaarukasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka

Yhteistyössä