Onko atooppinen ihottuma muilla alkanut jo vaivata?

Meidän 3v pojalla on jalat alkanut karheutua, kuivia laikkuja polvitaipeissa ja reiden takapuolella. Kaks kuukautta oli ihanan pehmoista, mutta miten se nyt jo on alkanut oireilla, ihan yhtäkkiä punoittaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja e:
eiks sen pitäsi just kesällä helpottaa?
No joo, just sitä tässä ihmettelenkin! Poika on ollu reilun viikon ärtynyt ja kiukkuinen, ja nyt arvelen sen johtuvan siitä että ihoa on alkanut kutittaa. Mutta edellisinä vuosina tää on alkanut vasta syksymmällä, nyt on ollu kauniit ilmatkin ja pesulla/uimassa ollaan käyty (ettei pitäis hienkään vaikuttaa tähän).
 
ilman ei pärjää
Hiivauutteet, proteiinihydrolysaatit ja muut glutamaatit aiheuttaa sitä. Olethan hankkinut tämän kirjan:
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9525613240

Lisää oikeaa voita lapsen ruokiin, vaikka suolatonta ja unohda kaikki kevytjutut.
 
vieras
mun atopia niin paha, että on kyllä läpi vuoden ihan kamalassa kunnossa. ärsyttää kun ihmiset hokee että on atooppinen jos vähän käsien iho kuiva. tervetuloa seuraamaan mitä on elää atooppisena läpi vuoden ja kirkkaan punaisena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ilman ei pärjää:
Hiivauutteet, proteiinihydrolysaatit ja muut glutamaatit aiheuttaa sitä. Olethan hankkinut tämän kirjan:
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9525613240

Lisää oikeaa voita lapsen ruokiin, vaikka suolatonta ja unohda kaikki kevytjutut.
Ei meillä syödä valmisruokia tms, ja karsastan kaikkia lisäaineita jos en tiedä mitä ne oikeesti on (porkkanaväriä, lääkehiiltä, tms luonnollista). En nyt usko että mikään tuollainen olis tässä takana. Pesuainettakaan en oo vaihtanut.

Iho on ollut kesällä siisti ja pehmeä, talvella rikki ja verillä, nimenomaan läiskäekseemaa ja taiveihottumaa. Mutta on alkanut vasta syksyllä karhentua, pakkasaikana pahimmillaan.
 
parempia ihoja toivoen
Ite atooppisena en kestä mitään rasvaisia rasvoja (tukkivat), oma hiki kutittaa tosi paljon ja lakanat / vaatteet, jotka ovat mustia, sinisiä, tai punaisia (väriaineet ja kankaan käsittelyaineet). Sopivan viileä suihku uinnin jälkeen kannattaa itelläni.. Ja ruokavalio myös, mieti kaikkia allergioita, kokeile juureksia (myös perunaa) jne.. maitoakin, viljoja.. Erityisesti hiiva ja sokeripitpiset ruuat on tosi monen atooppisesta ihosta kärsivän pahimpia vihollisia.. Ja syksyn tullen myös home, kylmä, villalapaset ja mustat fleecet ... *menee raapimaan*
 
vierailija
Minulla on ollut läpi kesän yhä huonona kuin talvellakin. Atopia ilmenee pahana käsi-ihottumana (joka on onneksi pysynyt nyt kurissa kun kävin ihotautilääkärillä ja sain kunnon hoito-ohjeet) sekä silmäluomien ihottumana (kaunista...). Päänahka kutisee kausittain, siihen auttavat Simin System4-tuotteet.

Kesällä huomaan kuinka esim. jalkojen iho on pintakuiva ja hilseilee hiukan, joten kesällä rasvaan, että kehtaan käyttää lyhyempiä housuja. Talvella saavat jalat olla sellaiset kuin ovat, koska ihon kuivuus ei haittaa eloa :)
 
avuksi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun atopia niin paha, että on kyllä läpi vuoden ihan kamalassa kunnossa. ärsyttää kun ihmiset hokee että on atooppinen jos vähän käsien iho kuiva. tervetuloa seuraamaan mitä on elää atooppisena läpi vuoden ja kirkkaan punaisena.
Mun ihovaivat ovat kokonaan ohi, mutta väärällä ruoalla tulee heti takaisin. Katso, kuinka paljon iho tarvitsee rasvaa sisäisesti:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=857923#p857923

ei ole mun kirjoitusta, mutta suosittelen lukemaan kaikki elsin jutut tuolta.

 

Yhteistyössä