Onko burana tms. aiheuutanut kenelläkään mahakipua jne.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
joo
joka ikinen burana tekee pienen pienen vatsahaavan, näin mulle sanottiin tähystyksessä (mulla oli jo sitten vähän isompikin vatsahaava). kannattaa aina syödä panadolia tai jotain muuta... tosin mä en saa edes syödä sitä tuon vattan takia. mutta siis kannattaa vaihtaa lääkettä, varsinkin jos joudut syömään usein esim. päänsärkyyn
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
joka ikinen burana tekee pienen pienen vatsahaavan, näin mulle sanottiin tähystyksessä (mulla oli jo sitten vähän isompikin vatsahaava). kannattaa aina syödä panadolia tai jotain muuta... tosin mä en saa edes syödä sitä tuon vattan takia. mutta siis kannattaa vaihtaa lääkettä, varsinkin jos joudut syömään usein esim. päänsärkyyn
Noinkohan....sittenhän mullakin pitäs olla jo iso haava buranasta. Mutta ei mul oo tähystyksissä ollu merkkiäkään vatsahaavasta.
 
joo
no niinpä, tiedän ihmisiä jotka syö tod paljon buranaa (esim veljeni), mutta ei tähystyksessä ollu haavaa. noin ne vaan mulle sano ja syytti koko haavan muodostumisesta buranaa.
 
Maamikki
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
no niinpä, tiedän ihmisiä jotka syö tod paljon buranaa (esim veljeni), mutta ei tähystyksessä ollu haavaa. noin ne vaan mulle sano ja syytti koko haavan muodostumisesta buranaa.
Mun sh-mutsi sanoi kanssa et joka ikinen burana aiheuttaa vatsan limakalvolle verenpurkauksia. Tietysti tämäkin asia on niin, et eri ihmisillä tulee herkemmin kuin toisilla. Toisilla on herkkäv vatsa ja toiset saa vetää mitä vaan eikä tunnu missään.
 
Kyllä se mulle aiheutti valtavat vatsavaivat ja edelleen on vatsa ihan romuna. Jouduin sitä syömään kovaan krooniseen kipuun pitkän aikaa säännöllisesti, varmaan pari vuotta. Tai söin sitä yhdistelmänä Panadolin kans.

Burana on paha vatsalle. Jos sitä enemmän joutuu syömään, tai pitkiä aikoja, kannattaa lääkäriltä pyytää kaveriksi vatsansuojalääke ettei sitten tarvii myöphemmin kärsiä massiivisista närästyksistä.

Mun Buranansyöntiä yks lääkäri vähätteli, kunnon lääkärille kun pääsin ja kerroin että oon jo toista vuotta Buranaa joutunut syömään, kirjoitti heti vatsansuojalääkkeen.
 
hhm
Vaihda parasetamoliin tai käy ostamassa vatsansuojalääkettä. Reseptillä mm. Somac, Nexium, mutta ilman reseptiäkin kyllä jotain pitäisi löytyä. Konsultoi farmaseuttia.
 
vierailija
Ibuprofeiini COX- inhibiittorina estää prostaglandiinien synteesiä. Tämä estää tulehdusta, mutta estää myös vatsalaukun normaalin suojaliman kehittymistä koska prostaglandiini E-2 ei pääse sitä tuottamaan mahalaulun katesoluista. Tästä aiheutuu mahahaava. Toisille herkemmin kuin toisille.
 
  • Tykkää
Reactions: Occamin partaveitsi
Buranan kanssa ehdottomasti suojaksi protonipumpun salpaajaa, ts. happosalpaajaa (omeprazolia tms). Lisäksi kannattaa muistaa, että lääketutkimukset tehdään miehillä, eli naisilla voi tulla yllättäviäkin sivuvaikutuksia (kuten asperiinin kanssa).
 

Yhteistyössä