Onko hedelmallisyys yhtaan perinnollista?

Onko hedelmallisyydessa mitaan perinnollisyytta?
Esim. silla miten hyvin hedelmallinen on taikka milloin vaihdevuodet alkaa tai hedelmallisyys laskee.


Kylla olen epatoivoinen :D Aitini on tullut heti raskaaksi kun alkoivat yrittamaan minua ja sen jalkeen olen saanut 9 sisarusta joista nuorin on nyt 4kk ja aiti tayttaa ensi kuussa 46 vuotta eli aika vanhana on viela hedelmoittynyt. Pelkaan lapsettomuutta :ashamed:
 
IhanaValo
En tiedä siitä,ei oo tullut kysyttyä,et mitenkähän pitkään yrittivät,mut sen tiedän että äidilläni on ollut yksi km ja siksi tullut miulle ja veljelleni niinkin pitkä ikäero kuin 5½v.

Omalle kohdalle ei oo niitä sattunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja drakonia:
Onko hedelmallisyydessa mitaan perinnollisyytta?
Esim. silla miten hyvin hedelmallinen on taikka milloin vaihdevuodet alkaa tai hedelmallisyys laskee.


Kylla olen epatoivoinen :D Aitini on tullut heti raskaaksi kun alkoivat yrittamaan minua ja sen jalkeen olen saanut 9 sisarusta joista nuorin on nyt 4kk ja aiti tayttaa ensi kuussa 46 vuotta eli aika vanhana on viela hedelmoittynyt. Pelkaan lapsettomuutta :ashamed:
Mietipä hetki tykönäsi... Ennen nykyaikaisia hoitoja, paljonko hedelmättömät ovat jättäneet perillisiä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mietipä hetki tykönäsi... Ennen nykyaikaisia hoitoja, paljonko hedelmättömät ovat jättäneet perillisiä?
Tarkoitin tassa lahinna hedelmallisyyden "tasoa" en kokonaan hedelmattomia. Voihan esim. saada lapsettomuushoidoilla lapsen, jos luomuna ei onnistu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja drakonia:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mietipä hetki tykönäsi... Ennen nykyaikaisia hoitoja, paljonko hedelmättömät ovat jättäneet perillisiä?
Tarkoitin tassa lahinna hedelmallisyyden "tasoa" en kokonaan hedelmattomia. Voihan esim. saada lapsettomuushoidoilla lapsen, jos luomuna ei onnistu.
Voi saada juu. Montakohan sukupolvea niitä on annettu? Kuinka pitkä on ihmisen evoluutio? Hmm...
 
täällä
Mulla on tärpännyt molemmat lapset heti (noh eka tokalla yrittämällä) ja niin on äidillänikin. Hänellä on ollut kyllä yksi km, jota mulla taas ei ole ollut.
 
kaneli
Äitilläni on kolme lasta, eka lapsi tuli heti ekasta kierrosta, toinen 8kk, kolmas ekasta.
Itse tulin raskaaksi 11kk yrityksen jälkeen, mies sai exänsä raskaaksi yhdestä kerrasta. Kyllähän se tuntuu että 'vikaa' on minussa, kun sen verran kauan kesti tulla raskaaksi.
 

Yhteistyössä