Onko järkee maksaa 100e välikasipuvusta.....

  • Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti
"katmat"
[QUOTE="vieras";23596769]no, jos merkki ja väri on tärkeitä.

Mä ostan housut ja takin, koska takille on käyttöä koko kesän.
Kesäiltana on viileä ja hyttyset syö, paksu tuulitakki on paras.
Meillä käytetään Jonatania. Hyvä, keskihintainen ja kotimainen.[/QUOTE]

Pakko tähän huomauttaa että Jonathan EI OLE SUOMALAINEN merkki. KAIKKI ennenvanhaan Suomessa tehdyt merkit on nykyään ulkomailla tehtyjä. Rasavil oli viimeinen suomalainen ulkovaatemerkki ja sekin myytiin ulkomaille toissavuonna.

Mitä ap:n kysymykseen tulee niin se nyt on makukysymys että mitä kukin on valmis mistäkin maksamaan. Ja mun mielestä ei kukaan voi mennä mollaamaan toisen valintoja. Jos joku ei oo valmis satsaamaan lapsen haalariin kuin pari kymppiä niin se on hänen valintansa. Jos joku haluaa ostaa sen satasen haalarin niin onko se jotenkin pois niiltä, ketkä ei halua maksaa niin paljon tai kellä ei oo varaa maksaa niin paljon? En oikein ymmärrä tätä juttua että miksi pitää taivastella jonkun toisen valintoja. Ei pitäis kalliita suosivalla olla pois jos naapurin Penalla on halpa puku eikä halpiksia suosivalta pois jos naapurin Kallella on se satasen puku. Jos jollakulla on varaa ostaa se satasen puku eikä se oo pois heidän perheen ruokarahoista, mikään lasku ei jää sen takia maksamatta eikä mamma kitise täälä kun on 3e tilillä ja pitäis elää vielä 2 viikkoa, niin mitä väliä?

Itse ostan ulkovaatteita laidasta laitaan. Ihan halpiksia ostan lähinnä kauppa/kyläilypuvuiksi, kalliimpia ulkoiluun, koska niissä on ne ominaisuudet joita tarvimme. Erityisesti meidän 6v tarvii kyllä ne Veikka Gustafsson-vermeet. Se on kova rymyämään ja on vähän väliä rähmällään maassa. Se myös ulkoilee paljon - käytännössä se mennä liehuaa tuolla pihalla kavereiden kanssa aamusta iltaan , syömässä käy ja ehkä hetken on sisällä ja sitte taas ulos. Saattaa olla pihalla jopa 7h päivässä sillon ku ei oo eskaripäivä. Oon ostanu sille halpistakin kun mä oon sitä mieltä, ettei kannata maksaa enempää kuin on pakko, mutta tuolla jätkällä ne ei kyllä kestä. Oon todennu että on rahan tuhlaamista ostaa sille halpoja pukuja jotka ei kestä kun niitä pitää olla sitte monta. Mutta ei mun sille mitää 150e pukuakaan tarvi, superremu on ollu yks parhaista mitä meillä on ollu ja sen saa alle satasella.
 
[QUOTE="vieras";23596769]no, jos merkki ja väri on tärkeitä.

Mä ostan housut ja takin, koska takille on käyttöä koko kesän.
Kesäiltana on viileä ja hyttyset syö, paksu tuulitakki on paras.
Meillä käytetään Jonatania. Hyvä, keskihintainen ja kotimainen.[/QUOTE]

Ei vaan ole kotimainen. Tehdään muistaakseni Virossa tms.
 
"Kumikameli"
Itse en maksaisi noin paljoa. Meillä on nyt Jonathanin vk-haalari, en muista mitä maksoi, alesta sen taisin viime vuonna ostaa. Sitten on Remu Travalle haalari seuraavaa kokoa jo kaapissa odottamassa, siitä maksoin 25e, Megamyynti Areenalla. Remun Travalle meillä oli viime keväänä/alkusyksynä ja tykkäsin tosi paljon, sen takia ostin seuraavaksi haalariksi myös sellaisen.
 

Yhteistyössä