Onko joku läheisesi yrittänyt itsemurhaa siinä onnistumatta?

  • Viestiketjun aloittaja pain
  • Ensimmäinen viesti
pain
Haluaisin tietää, että mitä ovat ajatelleet asiasta sen jälkeen. Ovatko olleet onnellisia siitä, että eivät onnistuneet vai ovatko edelleen ajatelleet, että olisivat halunneet onnistua.
 
Mystiq
Minä olen, olen vähän puhunut joillekin, ja vanhemmat on tarkoituksella halunneet ohittaa koko jutun ja pesseet kätensä asiasta, vaikka heitä syytänkin siitä, että yritin, koska en ole ikinä hyvä ja kaikki mitä teen on huonosti.

NYT olen jo sen verran kasvanut ihmisenä, että saavat haistaa paskan =)
 
rumaruu harmaana
Äitini yritti kesällä ja olisi onnistunut ellei olisi itse soittanut ambulanssia viime tipassa. Se soitto aamulla oli elämäni ehkä järkyttävin. En tiedä mitä nyt ajattelee, mutta sairaalassa toivoi että olisi päässyt hengestään ja uhkailikin vielä itsemurhalla mutta kuitenkin itki kun ajatteli lastenlapsiaan :'(
 
vieras
Mies on, ei oikein puhu asiasta. Teholla oli vähän aikaa eli ei kaukana onnistuminen. En tiedä kieltääkö sit iteltäänkin koko jutun. Tää oli eka oikea yritys, useita uhkailuja. Muutaman kerran kävi lääkärissä ton jälkeen.
 
On,mut kyseinen henkilö ei ehkä kuitenkaan oikeasti halunnutkaan onnistua vaan kyseessä oli avunhuuto/huomion herättäminen... nykyään on paremmassa kunnossa,mut en tiiä mitä ajatteli silloin tai nytkään siitä..ei oo puhunut aiheesta.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja Repa:
On,mut kyseinen henkilö ei ehkä kuitenkaan oikeasti halunnutkaan onnistua vaan kyseessä oli avunhuuto/huomion herättäminen... nykyään on paremmassa kunnossa,mut en tiiä mitä ajatteli silloin tai nytkään siitä..ei oo puhunut aiheesta.
Mun kokemuksen mukaan itsemurhan yrittäjiä on just kahdenlaisia - niitä jotka oikeasti tahtoo kaiken loppuvan, ja niitä jotka tahtoo asioiden paranevan eikä keksi enää muutakaan keinoa hakea apua. Valitettavasti mun lähipiiriin on kuulunut vaan noita ekan tyyppisiä yrittäjiä :-/
 
jii
Olen yrittänyt.. Aluksi olin vihainen auttajilleni, osastojakson jälkeen kiitollinen. Aikaa kulunut kohta parisen vuotta, en puhu paljon asiasta. Jos tulee puheeksi saatan huumoria heittää tyyliin "mäkinhän yritin vaan en perkele onnistunu siinäkään" ja "lataamossa kun kävin mutkat ni johan helpotti" :D En siis millään lailla häpeä asiaa, en vaan halua vakavaa keskustelua aiheesta käydä. Mulla kuitenki on kummisetä ja paras ystävä lähteneet oman käden kautta...
 
ap
Eli oletettavasti kun tämä yrittänyt tajuaa, että ei onnistunut on ainakin ensireaktio se, että on vihainen siitä kun ei onnistunut? Mutta mahdollisesti ajatukset ajan myötä muuttuu.

Haluaisin vielä kysyä teiltä, jotka olette itse yrittäneet, että minkälainen tuki on teille sen jälkeen ollut tärkeintä? Se, että ystävät ovat kuin ennenkin vai ottavat hoivaavan asenteen vai jotain muuta?

 

Yhteistyössä