Onko joku oikeasti niin tyhmä, että ottaa niitä kaikenmaailman pikavippejä ja -lainoja!?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen aina miettinyt, kun näen pikavippimainoksia, että kuka sellaisia muka ottaa! Korot ym. kulut ovat mainoksissakin selvällä suomen kielellä ja ne ovat sanalla sanoen kohtuuttomia! Joten onko joku todella niin pässi / vähälahjainen, että menee ottamaan moisen koronkiskurilainan?! Ja MIKSI IHMEESSÄ?? Eihän sillä mene kuin syvemmälle suohon, ei se mitään ainakaan pelasta..

Tunnetteko jonkun joka ko. lainan on ottanut?
 
vierailija
Itse olen pari kertaa pienen pikavippin ottannut.
Itsellä on muutaman kerran ollut tilanne että tarvisi esim 100€ johonkin, ja on 100% varma että esim. viikon päästä tulee palkka, jolloin maksan sitten viikon päästä 115€ pikavippi yhtiölle korkoineen. Kun en itse kehtaa suvulta tai ystäviltäkään lainaa pyytää tämmöisissä tilanteissa.
Eri asia on jos ei ole varaa maksaa lainaa takaisin ajallaan, silloin ollaan suossa, koska korothan on silloin valtavat.
Itse en näe erityisen suurta ongelmaa jos on aivan varma että pystyy maksamaan ajallaan takaisin, koska silloin korot on ihan kohtuullisia.
Tietenkin paras on koittaa olla vain ilman.
 
ap.
Itse olen pari kertaa pienen pikavippin ottannut.
Itsellä on muutaman kerran ollut tilanne että tarvisi esim 100€ johonkin, ja on 100% varma että esim. viikon päästä tulee palkka, jolloin maksan sitten viikon päästä 115€ pikavippi yhtiölle korkoineen. Kun en itse kehtaa suvulta tai ystäviltäkään lainaa pyytää tämmöisissä tilanteissa.
Eri asia on jos ei ole varaa maksaa lainaa takaisin ajallaan, silloin ollaan suossa, koska korothan on silloin valtavat.
Itse en näe erityisen suurta ongelmaa jos on aivan varma että pystyy maksamaan ajallaan takaisin, koska silloin korot on ihan kohtuullisia.
Tietenkin paras on koittaa olla vain ilman.
Ööö, mutta eikö se 115€ ole sitten pois siitä seuraavan kuun budjetista, eli joudut taas ottamaan ennen palkkaa lainaa, tällä kertaa 15€ enemmän ja seuraavassa kuussa 30€ enemmän jne...?
 
vierailija
Ööö, mutta eikö se 115€ ole sitten pois siitä seuraavan kuun budjetista, eli joudut taas ottamaan ennen palkkaa lainaa, tällä kertaa 15€ enemmän ja seuraavassa kuussa 30€ enemmän jne...?
Kyllä on, mutta sitten elän vain vähän niukemmin seuraavaan palkkaan, en ole otannut ikinä uutta pikavippiä kompensoimaan toista, eikä ole kyllä tarvettakaan ollut. Että ei nyt tule väärää kuvaa, niin en ole tosiaan pikavippien vakio käyttäjä, kaksi pikavippiä olen ottannut johonkin yllätävään menoon.
 
En ole ikinä ottanut, se on taloudellisesti täysin järjetöntä puuhaa. Ne firmat osaavat käyttää ymmärtämättömien ihmisten hätää todella taitavasti hyväkseen. Yleensähän pikavippifirmalla on myös oma perintätoimisto, joten rahaa sataa laariin sitäkin kautta.

En tunne ketään pikavipin ottanutta. Luulen, että liikun väärissä piireissä siinä mielessä. Mutta olen vihainen, että tuollainen rahastus ihmisten hädällä ja ymmärtämättömyydellä on laillista.
 
vierailija
Olen tarpeen tullen hyödyntänyt kaikki "ensimmäinen laina ilman korkoja ja kuluja" -tarjoukset mitä olen löytänyt. En näe siinä mitään tyhmää.

Ja olen myös joskus 100€ pikavipin ottanut ja olisiko ollut just joku 15€ mitä siitä korkoa maksoin. Eikä kirpaissut tuo 15€ ollenkaan siitä, että sain äkkiä rahat mitä kipeästi tarvitsin lainaan.

En näe mitä tyhmää siinä on, jos tietää että vipin pystyy eräpäivään mennessä takaisin maksamaan joutumatta velkakierteeseen. Välillä vaan tulee nopean rahan äkillinen tarve ja silloin mielellään sen koronkin maksaa, kun on nopean avun hätään saanut.
 
990
Kait sellaiset, jotka tietää, ettei joudu niitä koskaan takaisin maksamaan kun ei ole työtä, rahaa tai mitään ulosmitattavaa. Joku muu maksaa.. Sellaiset, joille sossu on lapsesta asti maksanut kaiken mitä "pakko olla" (ettei vaan erotu joukosta..), etsinyt ekan asunnon, maksaa vuokrat ja uudet kalusteet (mitkään käytetyt ei käy), taulu-tv:t, kännykät, autot, jne..
 
me ollaan tyhmiä
Me ollaan juuri siinä kusessa ja niitä vähä älyisiä. Olemme tällä hetkellä toimeentulotuen varassa ja niin idiootteja olimme että halusimme tehdä kesällä muutaman reissun lasten kanssa ja kahdestaan...vuosi eletty vain arkea neljän seinän sisällä senttejä laskien niin tuli mitta täyteen. Mies sairaslomalla ja itselle ei työtä löydy, nyt haluttiin elää ja ollaan tonni velkaa korkoineen.
 
vierailija
Olen muutaman kerran aikoinaan ottanut ja maksanut ajoissa pois,juuri sen 5-25e 100e lisäksi.Kerran otin ruokarahaksi.Nykyään rahatilanne kunnossa ja säästöjäkin pahan tai hyvän päivän varalle.Turha yleistää kaikkia vipin ottajia tyhmiksi ja työntää lokeroon luuserit jotka ei ymmärrä rahan päälle tai maksa niitä.
 
Muistelisin lukeneeni, että pikavippejä otetaan yllättävän paljon ruuan ja muiden välttämättömyyksien ostamiseen. Eli köyhät, ahdingossa olevat ihmiset. Jos jokin yllättävä meno sotkee kuukauden raha-asiat, niin jostainhan sitä rahaa on saatava. Jos ei ole luottokorttia eikä ketään, keneltä lainata, ei kauheasti vaihtoehtoja taida jäädä.
 

Yhteistyössä