onko joku vielä imettänyt esikkoa ja ollut raskaana?

toista lasta haluttais siis alkaa yrittää, mut esikoinen on nyt 7kk ja imee vielä jossain määrin rintaa. öisin oikeastaan enemmän. neuvolassakin sanoivat, että pitäisi vielä saada poitsun paljon maitoa vuorokaudessa.
onko joku täällä imettäny ja ollu raskaana?
onnistuukohan se?
onko ollut jotain ongelmia?
kertokaapa ne joilla jotain kokemusta asiasta. KIITOS!
 
en oo kyllä mikään asiantuntija, mutta oon kuullu, että äidin elimistölle voi olla rankkaa imettäminen ja raskaaksitulo yhtäaikaa. mutta toisaalta tiedän muutaman joka imettänyt raskaaksi tultuaan ja kaikki mennyt ok.
tietäiskö neuvolas asiasta?
 
On täysin mahdollista tulla raskaaksi imetysaikana. Imetystä voi jatkaa raskauden ajan ja raskauden jälkeen voi imettää vaikka molempia lapsia.

Imetystukilistalla on hyvä kirjoitus imetyksestä ja raskaudesta http://www.imetystukilista.net/faq/raskaus.php
 
Meillä esikoinen oli 11kk kun tulin uudestaan raskaaksi. Olin just lopettanut yöimetyksen... Mutta päivällä imetin vielä 5kk ennenkuin lopeteltiin. Väsynyt oli kai enempi, mutta en vaan raaskinut lopettaa kun tyttä tuntu niin pieneltä ja tykkäs imeä. :heart: Tekisin varmaan uudelleenkin samoin, neuvolassakin kannustivat jatkamaan imetystä jos vaan itse haluaisin. Ois kai sitä voinut jatkaa pitempäänkin, mut sitten tuntu jo et haluan muutaman kuukauden ilman että joku on tississä kiinni ;)
 
meillä esikoinen oli vajaat 6 kk (täysimetyksellä) kun tulin uudelleen raskaaksi. jatkoin imetystä ihan normaalisti 11 kk ikään saakka, jolloin raskaus oli puolessa välissä. sitten oli pakko lopettaa imetys supistusten takia.
kakkosen kanssa ei ollut ongelmia maidonnousun kanssa, maitoa tuli HETI tarpeeksi/liikaakin kun vauva pääsi rinnalle. ilmeisesti kiitos sille että edellisestä imetyksestä ei ollut kuin 4 kk.
 
tiipeli
mä imetin noin 3kk siitä ku tulin raskaaksi. Sitten tuli tavallaan keskenmeno, toinen vauva tuli pois masusta (toinen jäi, onneksi...nyt 9kk ;) ) ja sen jälkeen en enää uskaltanukaan imettää. Neukkatäti sanoi, että nykyään sanotaan, että voi imettää ellei mitään erityistä vaaraa ole, että kohtu supistelisi. Mutta meikkis ei taida enää koskaan uskaltaa imettää jos on raskaana ja toivoo, että raskaus jatkuisi loppuun saakka, kun yksi ikävä kokemus taustalla on.
 
Imetin esikoista raskausviikolle 10, mutta sitten pahoinvoinnin vuoksi piti lopettaa. Aivan selkeästi imetyksen aikana tuli aina voimakas pahoinvointiaalto. Esikoinen oli silloin 11kk. Ennen raskaaksi tuloa olin jo lopettanut yöimetyksen, eli aamuisin, pari kertaa päivällä ja nukkumaan mennessä illalla imetin noina raskauden 10 ekana viikkona.
 

Yhteistyössä