Onko jollekkin teistä "määrätty" pvkodissa hoitoaika lapsille jos olet itse kotona?

  • Viestiketjun aloittaja tättäräärää
  • Ensimmäinen viesti
tättäräärää
Ihmettelin kun pvkodissamme yksi äiti saa tuoda vasta 8.30 ja pitää hakea 15.00. Itse tällä hetkellä työtön ja lapset pvkodissa muttei mitään aikoja ole sanottu. Vien ennen kahdeksaa ja haen neljän jälkeen, ihan miten jaksan. o
 
vieras
On sovittu koska yritetään limittää ne hoitoajat siten että silloin eniten hoitajia paikalla. Jotkut tällaiset lapset on päiväkodissa vain osan viikkoa, ja nekin päivät sovitaan erikseen milloin ovat hoidossa.
 
jippu
No en todellakaan ottaisi tarhasta lapsia pois jos jäisin työttömäksi. Vai miten sitä työtä haetaan, käydään työkkärin ohjaamilla kursseilla, otetaan se työpaikka pienellä varoitusajalla vastaan?

Älytöntä meuhkaamista mammoilta taas.
 
s
Ei musta pk voi määrittää eri hoitoaikaa lapselle jonka vanhempi syystä tai toisesta on kotona. Mutta tiedän tapauksia joissa ok on näin silti tehnyt. Eli sitten vaan juttelemaan sen johtajattaren kanssa asiasta jos harmittaa.
 
vieras
Jos on sovittu joku tuntimäärä hoitoa per päivä, niin silloin voi hyvinkin olla tuollaisia "rajoituksia". Jos taas maksaa täyttä hoitomaksua, niin ihan vapaasti saa viedä ja tuoda lapsensa kunhan vain muistaa etukäteen kertoa päiväkodissa noista poikkeamista.
 
....
voi voi ku uusavuttomat eivät osaa hakea töitä jos lapset ei ole HOIDOSSA!
Minä otan kaksi lasta työkkäriin mukaan, soittelen työpaikoille niiden päikkäreiden, teen hakemukset illalla kun lapset nukkuu ja jos haatatteluun pääsen niin hommaan lapsille lapsenvahdin!! Näin siis sitä haetaan!!!!!
 
Ootko kysynyt ko. äidiltä?
Jos hän maksaa vain osapäivähoidosta. Meillä on poika ollu osa -aika ja -päivä sopparilla max7h 12pv/kk kun olin vauvan kans kotona. Ei meille mitään aikarajoja tosin saneltu.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
voi voi ku uusavuttomat eivät osaa hakea töitä jos lapset ei ole HOIDOSSA!
Minä otan kaksi lasta työkkäriin mukaan, soittelen työpaikoille niiden päikkäreiden, teen hakemukset illalla kun lapset nukkuu ja jos haatatteluun pääsen niin hommaan lapsille lapsenvahdin!! Näin siis sitä haetaan!!!!!
Onnea valitsemallesi tielle!

Se ei kuitenkaan nyt ollut se mitä ap kysäs mutta ei se mitään.
 
Mulle on sanottu että 8-15 on meidän lasten hoitoaika päikyssä, kun itse olen pienimmän kanssa kotona. Mutta kyllä tuossakin löytyy joustoa, esim kun oli reilu 20 astetta pakkasta, pienin kuumeessa ja itse vailla autoa, niin passasi että isi haki lapset klo 17.

Vanhassa päiväkodissa ei tällaisia hoitoaikarajoja ollut.. Mulla lapset on sopimuspäivillä eli x määrää päiviä kuussa hoidossa ja nämä päivät on ns. täysiä päiviä eli ei puolipäivähoitoa.
 
R
Voisikohan kyseinen lapsi olla puolipäivähoidossa tms? Siis viikossa tietyn tuntimäärän päiväkodissa ja hoitajat haluavat, ettei lapsi lähde tai tule kesken syömisen tai päiväunien tms...
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja tulia:
Mulle on sanottu että 8-15 on meidän lasten hoitoaika päikyssä, kun itse olen pienimmän kanssa kotona. Mutta kyllä tuossakin löytyy joustoa, esim kun oli reilu 20 astetta pakkasta, pienin kuumeessa ja itse vailla autoa, niin passasi että isi haki lapset klo 17.
Lapset 8-17 hoidossa ja äiti kotona.
Mahtavaa äitiyttä.
 
miettijä
Jaaa, jätätte lapsen hakemaan huomiota parinkymmenen muun kanssa yhdeltä ihmiseltä mahdollisimman pitkäksi ajaksi mieluummin kuin annatte sitä huomiota itse omalle lapsellenne?

Hoitoaikaa on hyväkin rajoittaa silloin jos ei ole mitään estettä lapsen vähän lyhyemmälle työpäivälle. Huom: lapselle tarhassa olo on kirjaimellisesti TYÖTÄ . Sitä kun miettii, niin ehkä meidän vanhempien omatunto soimaa vähän siinä kello kahden maissa jo.
 
w
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
En ole kursseilla käyny eikä niihin tarvi mennä. Ja hoitopaikka pitää kunnan järjestää jos saat työpaikan.
Mulla ainakin oli pakollista työkkärin järjestämää kurssitusta jonne ei saanut tuoda lapsia. Miten työtä haetaan ym. nimikkeellä. Myöskään työkkärin alkuhaastatteluun ei voinut ottaa lapsia mukaan. Sanottiin että sinun pitää olla ensisijaisesti työnhakija, toissijaisesti voit hoitaa lapsia. Onhan se totta että pitää olla markkinoiden käytettävissä.

Esimerkiksi opettajilla työttömyysjaksot on yleisiä kuten myös se että soitetaan sijaisuuksista päivän varoajalla kotiin. Ei MITÄÄN MAHISTA HYLÄTÄ HOITOPAIKAA VAIKKA OLEN TYÖTÖN OPETTAJA.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tulia:
Mulle on sanottu että 8-15 on meidän lasten hoitoaika päikyssä, kun itse olen pienimmän kanssa kotona. Mutta kyllä tuossakin löytyy joustoa, esim kun oli reilu 20 astetta pakkasta, pienin kuumeessa ja itse vailla autoa, niin passasi että isi haki lapset klo 17.
Ei kunta tai päiväkoti tuollaista voi päättää eikä määrätä. SUOSITUKSIA voidaan antaa lasten hoitopäivien pituudesta vanhemman ollessa kotona, mutta noin ei voida ilmoittaa että hoitoaika olisi vain 8-15 mikäli maksatte täyttä hoitomaksua. Osapäiväiset on asia erikseen, mutta tästä ei kai ole kyse?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja tulia:
Mulle on sanottu että 8-15 on meidän lasten hoitoaika päikyssä, kun itse olen pienimmän kanssa kotona. Mutta kyllä tuossakin löytyy joustoa, esim kun oli reilu 20 astetta pakkasta, pienin kuumeessa ja itse vailla autoa, niin passasi että isi haki lapset klo 17.
Lapset 8-17 hoidossa ja äiti kotona.
Mahtavaa äitiyttä.
Hei!! Mulla oli sairas lapsi kotona ja ulkona oli älytön pakkanen! Kyseessä oli vauva ja mulla on 1,5km kävely päiväkodille. En todellakaan lähteny sairasta lasta pakkaseen lisää sairastuttamaan. Nämä pitkät hoitopäivät on meillä poikkeuksen poikkeuksia.

 

Yhteistyössä