Onko jollekkin teistä "määrätty" pvkodissa hoitoaika lapsille jos olet itse kotona?

  • Viestiketjun aloittaja tättäräärää
  • Ensimmäinen viesti
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
voi voi ku uusavuttomat eivät osaa hakea töitä jos lapset ei ole HOIDOSSA!
Minä otan kaksi lasta työkkäriin mukaan, soittelen työpaikoille niiden päikkäreiden, teen hakemukset illalla kun lapset nukkuu ja jos haatatteluun pääsen niin hommaan lapsille lapsenvahdin!! Näin siis sitä haetaan!!!!!
mitäs jos ei ole lapsenvahtia? Kaikilla ei ole tukiverkkoja lähimaillakaan ja MLL:n maksulliset on kalliita. Otetaanko lapset sitten työhaastatteluun mukaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tulia:
Mulle on sanottu että 8-15 on meidän lasten hoitoaika päikyssä, kun itse olen pienimmän kanssa kotona. Mutta kyllä tuossakin löytyy joustoa, esim kun oli reilu 20 astetta pakkasta, pienin kuumeessa ja itse vailla autoa, niin passasi että isi haki lapset klo 17.
Ei kunta tai päiväkoti tuollaista voi päättää eikä määrätä. SUOSITUKSIA voidaan antaa lasten hoitopäivien pituudesta vanhemman ollessa kotona, mutta noin ei voida ilmoittaa että hoitoaika olisi vain 8-15 mikäli maksatte täyttä hoitomaksua. Osapäiväiset on asia erikseen, mutta tästä ei kai ole kyse?
Ei ole joo ja suositushan tuo on, mutta kyllä se on tuolla käytäntö enemmän kuin suositus, eli sanomista tulee jos et ole juuri tuohon kellon lyömään paikalla. Tai jos ei sanomista niin tuimia katseita ainakin.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
voi voi ku uusavuttomat eivät osaa hakea töitä jos lapset ei ole HOIDOSSA!
Minä otan kaksi lasta työkkäriin mukaan, soittelen työpaikoille niiden päikkäreiden, teen hakemukset illalla kun lapset nukkuu ja jos haatatteluun pääsen niin hommaan lapsille lapsenvahdin!! Näin siis sitä haetaan!!!!!
mitäs jos ei ole lapsenvahtia? Kaikilla ei ole tukiverkkoja lähimaillakaan ja MLL:n maksulliset on kalliita. Otetaanko lapset sitten työhaastatteluun mukaan?
Juuri näin. Meillä isovanhemmat on 900km päässä, mies on yrittäjä ja matkustaa paljon. Meillä ei kertakaikkiaan ole KETÄÄN joka katsoisi lapsia satunnaisesti. Ja kyllä, silti ollaan tehty lapsia (tämä lienee seuraava argumenttisi).
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
miksi sä pidät noin pitkään niitä huvikseen siellä hoidossa?
Juuri kuten kysyit, ihan huvikseen.
mutta miksi?
kyllä minäkin pidän välillä lapsia hoidossa vapaapäivinä, mutta sillon ovat lyhyttä päivää ja haen viimeistään välipalan jälkeen.
No miksi se nyt sua niin nyppii. Anna toisen elää elämäänsä kuten haluaa. Eihän sekään sun elämääsi puutu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tulia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tulia:
Mulle on sanottu että 8-15 on meidän lasten hoitoaika päikyssä, kun itse olen pienimmän kanssa kotona. Mutta kyllä tuossakin löytyy joustoa, esim kun oli reilu 20 astetta pakkasta, pienin kuumeessa ja itse vailla autoa, niin passasi että isi haki lapset klo 17.
Ei kunta tai päiväkoti tuollaista voi päättää eikä määrätä. SUOSITUKSIA voidaan antaa lasten hoitopäivien pituudesta vanhemman ollessa kotona, mutta noin ei voida ilmoittaa että hoitoaika olisi vain 8-15 mikäli maksatte täyttä hoitomaksua. Osapäiväiset on asia erikseen, mutta tästä ei kai ole kyse?
Ei ole joo ja suositushan tuo on, mutta kyllä se on tuolla käytäntö enemmän kuin suositus, eli sanomista tulee jos et ole juuri tuohon kellon lyömään paikalla. Tai jos ei sanomista niin tuimia katseita ainakin.
Ei tuohon mitään sanomista ole eikä mitään mulkoilua tarvitse sietää. Jos henkilökunnan käytös on asiatonta, niin johtajan juttusille vaan. Suositus on vain suositus, sitä ei ole kenenkään vanhemman pakko noudattaa.
 
miettijä
Onko päivähoidossa siellä vietettyjen tuntien mukaan määräytyvät maksut? Silloinhan perhe voi itse rajoittaa päivän lyhyemmäksi= maksaa vähemmän. Se olisikin suotavaa aina jos mahdollista. (Kolkutan jokaisen kotona olevan vanhemman omaatuntoa aina kun mahdollista, jos sillä joku pikkuinen voisi saada edes joskus lyhyemmän työpäivän)
 
Afrikannorsu
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
voi voi ku uusavuttomat eivät osaa hakea töitä jos lapset ei ole HOIDOSSA!
Minä otan kaksi lasta työkkäriin mukaan, soittelen työpaikoille niiden päikkäreiden, teen hakemukset illalla kun lapset nukkuu ja jos haatatteluun pääsen niin hommaan lapsille lapsenvahdin!! Näin siis sitä haetaan!!!!!
mitäs jos ei ole lapsenvahtia? Kaikilla ei ole tukiverkkoja lähimaillakaan ja MLL:n maksulliset on kalliita. Otetaanko lapset sitten työhaastatteluun mukaan?
Mä en oikeasti ymmärrä että miten niin ei saisi jostain lapsenvahtia haastattelun ajaksi?! eikö ihan oikeasti ole yhtään ystävää, naapuria tai sukulaista? Mites erilaiset lapsiparkit tai leikkikerhot? Mä en oikeasti ymmärrä että sillä perustellaan tarhapaikkoja. Eikö lapsilla ole edes isää? ei mitään haastatteluja tule oikeesti tuntein varoitusajalla. Ei oikeasti voi olla noi epätoivosta. Kyllähän sitten vois ottaa jo mukaankin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tulia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tulia:
Mulle on sanottu että 8-15 on meidän lasten hoitoaika päikyssä, kun itse olen pienimmän kanssa kotona. Mutta kyllä tuossakin löytyy joustoa, esim kun oli reilu 20 astetta pakkasta, pienin kuumeessa ja itse vailla autoa, niin passasi että isi haki lapset klo 17.
Ei kunta tai päiväkoti tuollaista voi päättää eikä määrätä. SUOSITUKSIA voidaan antaa lasten hoitopäivien pituudesta vanhemman ollessa kotona, mutta noin ei voida ilmoittaa että hoitoaika olisi vain 8-15 mikäli maksatte täyttä hoitomaksua. Osapäiväiset on asia erikseen, mutta tästä ei kai ole kyse?
Ei ole joo ja suositushan tuo on, mutta kyllä se on tuolla käytäntö enemmän kuin suositus, eli sanomista tulee jos et ole juuri tuohon kellon lyömään paikalla. Tai jos ei sanomista niin tuimia katseita ainakin.
Ei tuohon mitään sanomista ole eikä mitään mulkoilua tarvitse sietää. Jos henkilökunnan käytös on asiatonta, niin johtajan juttusille vaan. Suositus on vain suositus, sitä ei ole kenenkään vanhemman pakko noudattaa.
Joo, se vaan, että kun toi johtaja on pahin nipottaja tuosta asiasta.. Viime keväänä mulla oli yhtenä päivänä viikossa muutaman kuukauden ajan kerho pienimmän kanssa niin että pystyin hakemaan lapset vasta puoli neljältä.. Tähän kerhoiluun piti suunnilleen kerjätä lupa johtajalta, kun hän joutuu muuten sallimaan kaikille muillekin sen että hakevat lapsensa myöhemmin.
 
Hisu
Tuttu pk-täti mulle kerran tätä selitti (ei siis omat lapset ole edes hoidossa, mutta tuli puheeksi) että jos jompikumpi vanhempi on kotona niin olisi parempi että hakee lapsen niin että sille iltavuorossa olevalle työntekijälle ei jää "liikaa" lapsia. Muuten joutuu joku toinen jäämään hänen kanssaan ja pk:lle tulee ylimääräisiä palkkakustannuksia näistä lapsista jotka voitaisiin yhtä hyvin hakea tuntia aikaisemminkin.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
voi voi ku uusavuttomat eivät osaa hakea töitä jos lapset ei ole HOIDOSSA!
Minä otan kaksi lasta työkkäriin mukaan, soittelen työpaikoille niiden päikkäreiden, teen hakemukset illalla kun lapset nukkuu ja jos haatatteluun pääsen niin hommaan lapsille lapsenvahdin!! Näin siis sitä haetaan!!!!!
mitäs jos ei ole lapsenvahtia? Kaikilla ei ole tukiverkkoja lähimaillakaan ja MLL:n maksulliset on kalliita. Otetaanko lapset sitten työhaastatteluun mukaan?
Mä en oikeasti ymmärrä että miten niin ei saisi jostain lapsenvahtia haastattelun ajaksi?! eikö ihan oikeasti ole yhtään ystävää, naapuria tai sukulaista? Mites erilaiset lapsiparkit tai leikkikerhot? Mä en oikeasti ymmärrä että sillä perustellaan tarhapaikkoja. Eikö lapsilla ole edes isää? ei mitään haastatteluja tule oikeesti tuntein varoitusajalla. Ei oikeasti voi olla noi epätoivosta. Kyllähän sitten vois ottaa jo mukaankin!
eí meillä ainakaan ole täällä ketään joka voisi katsoa edes 10min. meidän lapsia. Aina otetaan mukaan jos johonkin mennään. Ollaan ehkä säälittäviä, mutta niin se vaan on.
 
*
Provoko? Ei onneksi paljasta ap:n sanavalinnat: saa viedä vasta, joutuu hakemaan jo, minä vien ja haen kun jaksan, ihan miten viitsin huvikseni.

Sitten asiaan. Oletko ap kysynyt kyseiseltä äidiltä miksi näin on? Mahtaako olla oma tahto ettei tule lapsille turhan pitkiä päiviä tms. Tai olisiko tosiaan sopimuspäiväläisiä nämä lapset tms.
 
voi jeesus
Alkuperäinen kirjoittaja miettijä:
Onko päivähoidossa siellä vietettyjen tuntien mukaan määräytyvät maksut? Silloinhan perhe voi itse rajoittaa päivän lyhyemmäksi= maksaa vähemmän. Se olisikin suotavaa aina jos mahdollista. (Kolkutan jokaisen kotona olevan vanhemman omaatuntoa aina kun mahdollista, jos sillä joku pikkuinen voisi saada edes joskus lyhyemmän työpäivän)
Kiitos sinä lasten suojelija, enkeli.
 
pk-täti myös
Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Tuttu pk-täti mulle kerran tätä selitti (ei siis omat lapset ole edes hoidossa, mutta tuli puheeksi) että jos jompikumpi vanhempi on kotona niin olisi parempi että hakee lapsen niin että sille iltavuorossa olevalle työntekijälle ei jää "liikaa" lapsia. Muuten joutuu joku toinen jäämään hänen kanssaan ja pk:lle tulee ylimääräisiä palkkakustannuksia näistä lapsista jotka voitaisiin yhtä hyvin hakea tuntia aikaisemminkin.
Tästä juuri kyse.
 
miettijä
Alkuperäinen kirjoittaja voi jeesus:
Kiitos sinä lasten suojelija, enkeli.
hähää.


Ja pieni kevennys tähän väliin.

Kuuluisat viimeiset sanat. "Kakspluskeskustelupalstalla on kiva jutella siitäkin että haluan pitää lapseni vähintään viiteen joka päivä tarhassa vaikka olen kotona ;) :D
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
voi voi ku uusavuttomat eivät osaa hakea töitä jos lapset ei ole HOIDOSSA!
Minä otan kaksi lasta työkkäriin mukaan, soittelen työpaikoille niiden päikkäreiden, teen hakemukset illalla kun lapset nukkuu ja jos haatatteluun pääsen niin hommaan lapsille lapsenvahdin!! Näin siis sitä haetaan!!!!!
mitäs jos ei ole lapsenvahtia? Kaikilla ei ole tukiverkkoja lähimaillakaan ja MLL:n maksulliset on kalliita. Otetaanko lapset sitten työhaastatteluun mukaan?
Mä en oikeasti ymmärrä että miten niin ei saisi jostain lapsenvahtia haastattelun ajaksi?! eikö ihan oikeasti ole yhtään ystävää, naapuria tai sukulaista? Mites erilaiset lapsiparkit tai leikkikerhot? Mä en oikeasti ymmärrä että sillä perustellaan tarhapaikkoja. Eikö lapsilla ole edes isää? ei mitään haastatteluja tule oikeesti tuntein varoitusajalla. Ei oikeasti voi olla noi epätoivosta. Kyllähän sitten vois ottaa jo mukaankin!
Mukavaa kun voin avartaa maailmankuvaasi. Ei, emme saa mistään ulkopuolista lastenhoitajaa. Näin on näppylät. Jos mies työajallaan voi lapsia vahtia niin hyvä sitten. Mutta kun ei tämänkään varaan voi laskea. Meillä on KAIKKI tutut ja ystävät päivisin töissä katsos. Ja naapureille en nyt antaisi koiraanikaan hoitoon.

 
.
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
voi voi ku uusavuttomat eivät osaa hakea töitä jos lapset ei ole HOIDOSSA!
Minä otan kaksi lasta työkkäriin mukaan, soittelen työpaikoille niiden päikkäreiden, teen hakemukset illalla kun lapset nukkuu ja jos haatatteluun pääsen niin hommaan lapsille lapsenvahdin!! Näin siis sitä haetaan!!!!!
Ja otat tieten supermammana ne työhaastatteluun mukaan ja vielä töihinki..
 
Jep
Alkuperäinen kirjoittaja pk-täti myös:
Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Tuttu pk-täti mulle kerran tätä selitti (ei siis omat lapset ole edes hoidossa, mutta tuli puheeksi) että jos jompikumpi vanhempi on kotona niin olisi parempi että hakee lapsen niin että sille iltavuorossa olevalle työntekijälle ei jää "liikaa" lapsia. Muuten joutuu joku toinen jäämään hänen kanssaan ja pk:lle tulee ylimääräisiä palkkakustannuksia näistä lapsista jotka voitaisiin yhtä hyvin hakea tuntia aikaisemminkin.
Tästä juuri kyse.
Jos tästä kyse niin sitten ap voi itsekseen miettiä että miksei hänen lapsillaan ole säädetty tuota aikaa.. Ehkä siksi että ovat päiväkodissa katsoneet että lapsille pelkästään hyväksi olla päikyssä vähän pidempään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pk-täti myös:
Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Tuttu pk-täti mulle kerran tätä selitti (ei siis omat lapset ole edes hoidossa, mutta tuli puheeksi) että jos jompikumpi vanhempi on kotona niin olisi parempi että hakee lapsen niin että sille iltavuorossa olevalle työntekijälle ei jää "liikaa" lapsia. Muuten joutuu joku toinen jäämään hänen kanssaan ja pk:lle tulee ylimääräisiä palkkakustannuksia näistä lapsista jotka voitaisiin yhtä hyvin hakea tuntia aikaisemminkin.
Tästä juuri kyse.
Voisiko tämän syyn sitten reilusti kertoa, eikä napista ja mulkoilla ja yrittää siten herättää vanhempien syyllisyydentunnetta??
 
Alkuperäinen kirjoittaja tättäräärää:
Ihmettelin kun pvkodissamme yksi äiti saa tuoda vasta 8.30 ja pitää hakea 15.00. Itse tällä hetkellä työtön ja lapset pvkodissa muttei mitään aikoja ole sanottu. Vien ennen kahdeksaa ja haen neljän jälkeen, ihan miten jaksan. o
Olisiko kyse siitä, että lapset eivät ole täysipäiväisinä tarhassa ja perhe saa siten hoidosta alennusta? Meillä esim muksu oli hoidossa sovitusti 7h/päivä ja maksoimme vain 7h/päivä maksun. Niinja olimme sopineet että tuon klo 9 ja haemme pois klo 16 mennessä. Muutaman minuutinpoikkeamat on ihan ok. mutta periaatteessa hoitoaika on siis 9-16 välisenä aikana.
 
ss
Mun työtön tuttu pitää lastansa 8-16 päiväkodissa ku ite "hakee" töitä. No, todellisuudes makaa kotona. Päivähoito on yh:lle ilmasta, joten kaljaankin jää rahaa :(
Jos sattuu päivällä eksyyn baariin, vanhempi tyttö hakee koulusta päästyään pikkusiskon, näin joillakin... :(
 
työtön äiti
Edelleen sama vastaus kuin aikaisemmin tähän asiaan. Uskon ja toivon, että minun kotonaoloni on tilapäistä ja saan töitä pian. En halua rikkoa hyvin alkanutta hoitosuhdetta sillä että otan lapset kokonaan pois hoidosta, ja kohta haetaan sitten paikkoja jostain toiselta puolelta kaupunkia, jos ja kun saan niitä töitä.

Tällävälin yritän tehdä kaikkeni työllistymisen eteen, ja haen lapset hoidosta aikaisemmin kuin töissäollessa. Toivoisin että tällä paikkakunnalla olisi joku lapsiparkki, mihin voisi lapset viedä muutamamksi tunniksi kun täytyy hoitaa asioita, mutta ei ole. Ja päiväsaikaan meilläkään ei ole paikkaa mihin lapset laittaa, jos minulla on haastattelu. Miehellä matkatyö, joten ei voi jäädä kotiin sen takia.
 
Hisu
Alkuperäinen kirjoittaja tättäräärää:
Ihmettelin kun pvkodissamme yksi äiti saa tuoda vasta 8.30 ja pitää hakea 15.00. Itse tällä hetkellä työtön ja lapset pvkodissa muttei mitään aikoja ole sanottu. Vien ennen kahdeksaa ja haen neljän jälkeen, ihan miten jaksan. o
Jospa sana ei ole kulkenut pk:n johtajalle että olet tällä hetkellä työtön? Ja pakottaahan ei voi tuollaisiin systeemeihin ketään, kun Suomessa on kuitenkin subjektiivinen päivähoito-oikeus joten ehkä eivät halua alkaa tästä liikaa meteliä nostamaan. Mutta tietysti pk:ssa toivotaan että ne vähän määrärahat ei kulu tällaisten juttujen takia.
 
Nyt harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Mun työtön tuttu pitää lastansa 8-16 päiväkodissa ku ite "hakee" töitä. No, todellisuudes makaa kotona. Päivähoito on yh:lle ilmasta, joten kaljaankin jää rahaa :(
Jos sattuu päivällä eksyyn baariin, vanhempi tyttö hakee koulusta päästyään pikkusiskon, näin joillakin... :(
Älä yleistä. Itse ainakin haen töitä ja lyhellä varoitusajalla mennyt lyhyitäkin sijaisuuksia tekemään. ja vaikka yh olenkin , en makaa kotona eikä vanhimmat lapseni joudu lapsia hakemaan pvkodista. Ja tiedoksi sinulle ettei ainakaan meidän pvkodista saa edes sisarukset hakea elleivät ole täysi-ikäisiä. Ja baariinkaan en ole vielä kertaakaan eksynyt. puhuit varmaan nyt itsestäsi?
 

Yhteistyössä