Onko joulukuisia?

Arvatkaa muuten onko hankala keksiä tekosyitä sille et en juo yhtään ja et en polta ollenkaan :whistle: Tähän mennessä olen käyttänyt seuraavaa: mullon närästystä, en voi juoda/polttaa. Juu ei mene kauaa läpi :D Enkä todellakaan halua et kukaan vielä arvaa.
Pitääkö tässä ostaa alkoholitonta sidukkaa ja kaataa se salaa "aidon" purkkiin ja olla juovinaan :LOL: :LOL: Ja kaveripariskunta vielä koko viikonlopun on meillä ja tarkoitus oli ottaa hieman hapanta...
 
suunapäänä.. sanot vaan, että sulla on maha ollu ihan sekasin ja vähän kipee olo, että et viiti sen takia paljoo ottaa ja sit teet juuri noin, että kaadat pulloon valesidua. Kaveri teki tolleen kans.

Ilmoittaudun sitten minäkin joulutontun saantiin, toinen lapsi siis tulossa. Ilmeisesti la ois joskus 2.12. mutta ei meilläkään toi neuvola vastannut tänään, joten tarkkoja tietoja pitänee odotella. Edellinen äitiysloma loppui helmikuussa, eli tyttö on nyt melkein 11 kk. Kovasti ollaan toivottu ja lääkärit jo sanoivat, ettei me toista lasta varmaan saada PCO syndrooman vuoksi. Mutta toisinpa kävi!

Ihanaa odotusta kaikille!
 
no, niin nyt ois kaikki uudet listattu mukaan viralliselle listalle ;)

Mulla on kans sitä, että jos ei muista syödä säännöllisesti niin johan alkaa etomaan. Kahvia pystyn ihme kyllä juomaan vielä hyvin. Juoksemassakin olen käynyt, mutta asetin sykemittariin uudet sykerajat, jottei syky kohoaisi kamalan korkealla eli juoksuvauhtia olen hiukka hidastanut. Tietääkä joku muuten miten tuota juoksemista saa/voi harrastaa raskausaikana? Onko siitä jotain vaaraa vauvalle?
 
hiukka mietyttää nyt, että onkohan kaikki ihan ok :| Eilen illalla alkoi sellainen outo mahakipu ja sama jatkuu vieläkin...Vuotoa ei ole ainakaan vielä tullut...Vähän niin kuin menkkamaista jomotusta, mutta sit vielä lisäksi sellaista nipistelevää...En muista esikon ajalta tämmöstä...
 
Mae
caffee81 voi ei..... Varmasti kaikki on ihan hyvin.
Samaa en usko kyllä omasta tilanteestani. Eilisestä iltapäivästä iltaan tuli ihan kunnolla kirkasta verta ja tänään aamusta vähemmän. Nyt ei tosin enää tule, mutta pelkään kyllä pahinta :'(
Kipuja tai hyytymiä ei tullut, mutta paljon verta. Maanantaina pääsen ultraan tarkistuttamaan tilanteen.
 
Mae: Mulla tuli kanssa kakkosen raskausaikana ihan kirkasta verta ilman hyytymiä. Olin ihan varma, että meni kesken, mutta kohdusta löytyikin hematooma joka vuoti ja hävisi itsekseen. Toivotaan, että pieni joulutonttu pysyy mukana. :hug:

caffee81: Jospa sinullakin se mahan jomottaminen johtuu vain kohdun kasvamisesta. Vuotoa, jos ei kerran ole. :hug:

Kyllä tämä alkuraskaus on niin piinaavaa ja stressaavaa. :eek: Itse pelkään aivan kamalasti saavani keskenmenon. Tuntuu, etten kohta uskalla edes pyörällä ajaa. :ashamed:
 
Mä kans pelkään ihan älyttömästi että jos tää menee kesken. Pientä nippailua on ollu alamahassa mut ei mitään kovempia kipuja.
Lähinnä pelottaa, kun ensin oli joka päivä huono olo ja nännit tulessa, ja tänään ei oo ollu mitään oireita. Ensimmäistä kun odottaa niin on ihan ulalla kaikesta et mikä on normaalia ja mikä ei. Onko se ihian ok, jos joinain päivinä on oireita ja joinain ei? Kun mulle sanottiin et jos oireet loppuu niin kesken menee :'( :'( Nyt on sit hätä.
 
moi ! ilmoittaudunpa minäkinlistaan mukaan .... ensimmäisen plussani haaleana sain 29.3 , syntymäpäivänäni , en päivääkään ennen :)
tänään olisi 4+6 ja huomenna vaihtuu rv 5 :) la olisi siinä 8.12 tienoilla ja olen ollut oikein raskaustestien suurkuluttaja ! testejä on mennyt varmaan jo 7 liuskaa ja 2 predictoria sekä 2 clearbluuta .. hmm. mutta kun ei ensin meinannut viivat lähteä millään vahvenemaan ja olo oli aika epävarma .tuli tarve varmistella , että pienokainen pysyy matkassa mukana ja että viiva vahvistuu .. viimeisimmän testin tein vielä eilenkin ja tummempi viivahan siihen jo muodostui , vaikka ei se vieläkään kontrolliviivan vahvuinen ollut !

neitim
 
Mae
Minut voi poistaa listasta. Vuodan nyt kolmatta päivää, lääkäriin en tosin pääse mutta ovat sitä mieltä että kesken on mennyt. Huomenna vielä käyn yksityisellä ultrassa, mutta eihän se mitään muuta. :'( Onnea teille muille odotukseen. :flower:
 
mae toivotaan, että siellä ultrassa näkyisi pienen syke ja tuo vuoto olisi jotain muuta. Pidän sinut vielä listalle ennen kuin käyt siellä ultrassa.

neitim tervetuloa mukaan =) Lisään sinut listalle.

Ne mun mahakivut taisi ollakin vain sitä, että oli kakka jumissa ja kamalat ilmavaivat etenkin eilen. Aamusella sain ison hädän tehtyä ja olo parani heti. Juu, on varmaan tosi hauskaa lukea tämmöisiä juttuja...Luin just esikon ajalta pitämääni raskauspäiväkirjaa ja just rv 5 mulla oli silloinkin ollu kamalia ilmavaivoja. Pienestä sitä ihminen säikähtää näin raskauden alussa :ashamed:

Mä löysin aamulla vielä yhden raskaustestin kaapista ja tietty se piti tehdä. Nyt tuli se alempi viiva heti ja vielä ennen sitä kontrolliviivaa =) En nyt taida kuitenkaan ihan niin kamala testien suurkuluttaja olla kuin sinä neitim ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mae:
Minut voi poistaa listasta. Vuodan nyt kolmatta päivää, lääkäriin en tosin pääse mutta ovat sitä mieltä että kesken on mennyt. Huomenna vielä käyn yksityisellä ultrassa, mutta eihän se mitään muuta. :'( Onnea teille muille odotukseen. :flower:
:'( :'( :hug: Voi ei.
Jospa sit tärppäis pian uudelleen, jos kerta kesken tosiaan meni.Tuli kyllä paha mieli sun puolesta :'(
 
caffee81: Mullakin on nyt parina päivänä ollut hirveitä ilmavaivoja. Tuntuu, että kippurassa pitää olla, kun koko suolistoon koskee. Onneksi numero kakkonen luistaa hyvin. :LOL: Mulla ei ole ollut ennen tämmöistä.

Kylläpä muuten moni kirjoitti tänne yhtä aikaa. :D
 
Mae
Kiitos kaikille tuesta. Kyllähän aina on mahdollista vaikka mikä, tosin nyt en usko että niin olisi. Tosin mulla on noita hormoneja ollut mukana kuvioissa, että siellä on/on saattanut olla useampi sikiö.
Kaikki raskausoireet hävisivät heti perjantaina kun vuoto alkoi, tänään on tullut mukaan kivut ja "vanha veri" (ei edelleenkään selvää hyytymää) ja tosiaan vuotoa tulee aivan kuin kuukautisissa eli sitä tulee PALJON.
Huomenna tosiaan saan viimeisen niitin tälle, mutta en liputa enää raskauden puolesta. Ärsyttää vaan kun eivät kunnallisella puolella ota tosissaan näitä asioita, lääkäriin pääsee vasta jos vuoto ei lopu 1 1/2 viikon jälkeen. Kiva on ollu viettää ainoat vapaapäivät piiiiiitkään aikaan tälläsissä fiiliksissä.
 
Siis tää alkaa olla hirveetä, keskenmenon pelko. Nyt on tuntunut parina päivänä siltä masussa et menskut alkais. Onko muilla ollut sellaisia tuntemuksia? Vaikka tiedän että se on normaalia alkuraskaudessa, niin en silti osaa rauhoittua. Oireitakaan kun ei kunnolla tunnu olevan. Huomenna kyllä varaan ajan varhaisultraan. Eihän sekään tietysti takaa että kaikki menisi hyvin, vaikka syke näkyisikin. Riski kuitenkin pienenisi, jos voidaan poissulkea tuulimunat ym..

Mies yrittää minua lohdutella, että miksi surra sitä mitä ei ole tapahtunut, kun niiskutan hänelle peloistani. Kunpa se olisikin niin helppoa.

Miten teidän muiden oireilu? Onko kellään vielä kunnon pahoinvointia??

Niin, ja tevetuloa taas uusille :flower: .
 
mymmyryy olen tosi pahoillani... :hug: ...

angelia tervetuloa mukaan, lisään sinut listalle =)

aluna yritä olla miettimättä keskenmenoa...tiiän, että se on vaikeata, mutta mä ainaskin touhuilen koko ajan jotain niin en sit ehdi tarkemmin tuota asiaa ajatella. Kyllähän mua ja varmasti vähän kaikkia pelottaa keskenmeno, kun raskaus on näin alussa. Sovitaanko kuitenkin, ettei murehdita ennen kuin siihen on selvä syy. Näin sanoi eräs ystäväni, jolla raskausaika oli mennyt tosi hyvin, mutta rv 38 vauva kuolikin yllättäen kohtuun ja hän joutui synnyttämään kuolleen vauvan :'(

Mulla ei ainakaan ole oikeastaan yhtään pahoinvointia, mut eipä ollu esikkoa odottaessakaan. Vähän vihloo alamahaa, jos liian rajusti nousen ja rinnat on aika arat. Muita oireita ei ole.
 
Mae
caffee81 Nyt sitten voit poistaa minut ihan oikeasti. Kesken oli mennyt, mutta jos jotain hyvää niin kaikki oli tullut ulos ja uusia munasoluja oli jo kehittymässä. Eli heti saadaan yrittää uudestaan ja lääkäri oli hyvillä fiiliksillä, koska kohtu on nyt vastaanottavaisempi.
Muille paljon paljon onnea odotukseen. Ehkä mä pääsen myöhemmin tänne odotuspuolelle taas.
 
DoB
Moi kaikille :) Mä olen ollut koko viikonlopun kaveripariskunnalla kyläilemässä, joten en ole ehtinyt tänne lueskelemaan. Ensiksi suuret pahoittelut Mymmyryy ja Mae Toivottavasti pääsette molemmat pian takaisin odotuspuolelle!
Täällä tuntuu vähän jokainen Toivotaan, että pienet pysyvät matkassa :heart:

Aluna mulla on ollut heti alusta lähtien menkkatuntemuksia vatsassa. Ja jatkuu edelleen. Kuuluu kuulemani mukaan alkuraskauteen kun kohtu alkaa siellä pikkuhiljaa kasvattamaan kokoaan. Ei mullakaan ole vielä sen kummempia oireita kuin rintojen kipeytyminen ja nuo alavatsajuilinnat. Pahoinvointia ei vieläkään ole ja hyvä niin! Se kamala nälkä on onneksi jo vähän vähentynyt :D Tasan kaksi viikkoa ultraan, miten mä jaksan odottaa :p
 

Yhteistyössä