Onko joulukuisia?

mymmyryy ja Mae: :hug: Olen pahoillani puolestanne. :hug: Toivottavasti pääsette pian takaisin tänne odotuspuolelle. =)

Aluna: Mullakin on ollu jo ennen plussausta menkkamaista jomotusta aika-ajoin. En edes uskonut olevani raskaana niiden takia. Luottavaisin mielin menen silti eteenpäin päivä kerrallaan. Oon yrittäny olla ajattelematta niitä ikäviä asioita, mutta kyllähän ne pakostakin aina jostain pyörähtävät mieleen.

Täällä on ilmentynyt pientä kuvotusta ympäri vurokauden. Ei kyllä kauan kestä, mutta luulen, että tästä lähtee lisääntymään. Muuten ei sitten niin mitään oireita. Ihmettelen suuresti, kun väsymys ei ole minua vielä saavuttanut! :eek: Aiemmilla kerroilla oon ollu aivan kuollut väsymyksestä. :kieh: Jospa se tyttöä nyt kehittäisi, kun niin erilainen alkuraskaus ollu poikien odotukseen verrattuna. :D

Ai, niin... Soitin neuvolaankin tänään ja sain ajan jo ensi viikon keskiviikolle 16.4. ;) Nyt vähän jo jännittää. :p

Ja tervetuloa vain uusille joulumammoille! :D Ja paljon onnea!
 
PahoitteluniMymmyryylle ja Maelle :hug:

angelia Tervetuloa joukkoomme :flower: . Olit kyllä aivan oikeassa, ei ne huolet todellakaan lopu. Vanhin laspseni lähestyy murrosikää ja mietin sitäkin mitä se tuo sitten tullessaan :whistle: .

Caffee81, nuo kohtukuolemat ovat todella ikäviä. Minunkin yksi tuttavani on kokenut sen muutama vuosi takaperin, eikä pysty siitä vieläkään itkemättä puhumaan..Mutta onneksi ne ovat todella harvinaisia.

Olen tässä jo hieman rauhoittunut :ashamed: . Iltasella, kun lapset ovat käyneet nukkumaan, alkaa kaikenlaiset ajatukset pyörimään päässä. Ja oli "lohduttavaa" lukea että muillakin on samanlaisia tuntemuksia masussa. Pitää nyt vaan yrittää nauttia tästä..

Varasin sitten ajan siihen varhaisultraan, sain sen vasta parin viikon päähän. Hinta oli minusta kyllä aika kova 160-170e :eek: . Pyöriiköhän ne kovin eri hinnoissa, mietin vain että kannattaisiko kysäistä jostain muualtakin? Tai sitten minulla ei ole näistä hinnoista mitään käsitystä :)

Tervetuloa myös pikatsulle :flower:
 
angelia meillä on samanikäinen tyttö. Mun neiti on syntynyt 10/05. Joo, ei tässä ehdi paljoa päivällä mitää omia juttuja ajattelemaan, kun tyttö pitää kiireisenä. On nimittöin tosi vauhdikas tapaus eikä pysy hetkeäkään paikoillaan :heart:
 
Mullakin sellainen epätodellinen olotila, kun ei minkäänlaisia alkuraskauden oireita ole.. Oikein nauratti tuolla yksikin kommentti, että yrjöämään tekee mieli :LOL:

Oireilu tekisi odotuksesta todellisempaa.. No uskompa kuitenkin että noita masun sisäisiä juttuja saa kyllä kuunnella ihan tarpeeksi tässä kuluvien kuukausien aikana.

Itsekkin harkitsin ultraan menoa yksityiselle, mutta sain mieleni rauhoittumaan ja odottelen nyt sitten kiltisti vaan... Neuvola-aikakin on vasta 3 viikon päästä.

Mukavaa tutustua teihin, koitan ehtiä lukea juttujanne :heart:
 
Monta ultraa te saatte paikkakunnallanne? meillä kuuluu neljä tai viisi, riippuen asianhaaroista kuulema. Olin tosi positiivisesti yllättynyt kun kuulin ton.
Mulla kans väsy painaa päälle. Ja hirveesti tekee mieli tuoretta leipää ja hedelmiä. Voisin syödä päärynöitä vaikka kilon päivässä :D
 
nyt sitten varasin ajan neuvolaan..5.5 on aika..
caffee81,meillä tyttö syntyi 2.10...osuukohan päivämääräkin samaan? ;)
nyt on monella 8.12 LA..päästään sit vetoja lyömään kuka lähtee ekana synnärille :D
tieten saattaahan tuo LA minun kohdalla vielä muuttua..
iso halaus mymmyryylle ja maelle :hug:
 
Mymmyryy ja Mae IISO lohdutus/pahoittelu :hug: Toivottavasti pian pääsette takaisin! :heart:
Boe,Pikatsu ja muut uudet plussaajat:ONNITTELUT! :flower: :heart:
Tervetuloa tänne puolelle!

Nyt sitten omaa: Testejä olen ottanut uudestaan ja tänäaamuna olis kp32, nyt viiva on yhtä vahva ja selvä kuin kontrolliviiva, joten kait sitä voi jo pikkuhiljaa usko!? :heart:
25pvä mulla on ultra äippäpolille, silloin sitten näkeepi kuinka asiat on!
Uskon kyllä että nyt on kaikki hyvin, rauhallisempi olo kokoajan ollut jne....
Oireita on niin paljon ja alamahaa nipistelee silleen kivasti,tietää ainakin myös sen että siellä masussa tapahtuu jotain kasvua jne....
Tää on mun 3 lapsi jos kaikki menee hyvin, esikoinen täyttää tässä kuussa 15v ja sitten tämän nykyisen ukkokullan kanssa meillä on 1v8kk ikäinen pikkuneiti!
Nyt tuli kerrottua vähän enemmän taustoja.
Kaikille paljon
jarrusukkia ja enkeleitä matkalle mukaan! :heart:

äittä-67 &"mini" 4+1 kait?
 
B-7
tännehän meitä joulukuuhun tähtääviä on pikkihiljaa tullut,onnittelut plussanneille :flower:
Ja suuret pahoittelut km kohdanneet :hug:

kamala flunssa päällä.yskittää niin että vatsanpohjasta ottaa :attn:
ihanaa olla raskaana mutta tauti vetää nyt mielen apeaksi.
pitäis varmaan mennä lepäämään,niin kauan kun siihen mahdollisuus,eikä roikkua täällä :whistle:
rv:t tänää sitten kai 5+3 jee!
:wave:
 
Hei vaan kaikille ! En olekaan moneen päivään ehtinyt tänne kirjoitella, lukemassa ehtinyt piipahtaa pari kertaa. Pahoittelut mymmyryylle ja maelle :hug: Tulkaa takaisin pian :heart:
Itse tilasin tänään neuvolan, tuonne se meni 2.5. asti, mutta aika menee niin nopeasti. Meillä kanssa nuorimmainen 2v saa ajatukset kyllä pysymään muuallakin, kuin masun ajattelussa.
Itsellä vähän kurkku kipeänä, toivottavasti ei tästä pahene. Ei millään haluis tulla kipeeksi, kuka nyt haluiskaan =)
 
Tänä aamuna oli aivan mielettömän huono olo. Heräsin jo klo 5-6 siihen, kun öklötti tosi pahasti. :x :$ En meinannu aamupalaakaan saada tehdyksi lapsille saati sitten vielä itselleni. Syömisen jälkeen kyllä helpotti nopeasti, mutta tasaseen tahtiin on pitäny tänään mutustella, ettei ala heikottaa öklöttää. :x Onko teillä muuten jo noussu paino? Minusta tuntuu, että mun vatsalaukku on aivan kuin loputon kaivo. Vaikka on vasta syönyt niin lisää pitäis olla kohta tunkemassa. Paino ei ole noussu kuin kilon, mutta kuitenkin vähän hirvittää tuo jatkuva nälkä. :snotty:

Oletteko kertoneet olevanne raskaana? Siis sukulaisille tai ystäville. Me ei olla vielä kerrottu kellekään. Pelkään NIIIIIN paljon keskenmenoa, että en tiedä milloin kerrotaan. Sitten, kun alkaa näkyä ja kyselevät. :LOL: Äitini kyselee jo melkein joka puhelussa ( asuu 500km päässä ), että joko on pullat uunissa. Minä vaan kiellän kaiken. Ja tulee niin paha mieli, kun pitää salailla näin onnellista asiaa. :ashamed:

TähtiTaika ja "papu" 6+1 :heart:
 
Tervetuloa kaikille uusille :flower: . Ihanaa kun tänne ilmestyy kokoajan lisää porukkaa.

rintin, täälläkin on viides tuloillaan =) ja aikas samanikäiset lapsetkin on (-96,-99,-02 ja -07) Tämä viides kyllä taitaa jäädä viimeiseksi..

suunapäänä.. Meillä kunta tarjoaa kaksi ultraa n.viikoilla 12 ja 18. Ellei sitten ole kyseessä "riskiraskaus" Ja varmaan jos menee LA:n yli pääsee kolmanteen. Itse olen joutunut/ saanut ravata ultrassa 30vk:n jälkeen parinkolmen viikon välein.


Flunssaisille..luin jostain toisesta ketjusta, että alkuraskaudessa elimistön immuniteetti laskee ettei keho alkaisi "hylkimään" pienokaista( en siis tiedä kuinka luotettava tietolähde, mutta kuulostaa ihan loogiseslta)

Omassa olossa ei sen kummempia muutoksia. Pientä pahoinvointia on havaittavissa iltaisin. Varsinkaan jos ei ole päivänaikana tullut kunnolla/säännöllisesti syötyä. Ja aika kovaa päänsärkyäkin välillä on.

Pitäisiköhän minunkin vielä harkita tuota ultraan menemistä ja malttaa odotella viikolle 12, no en nyt ainakaan vielä peru aikaa.
 
täällä Keski-Suomessa saa vain yhden ultran eli sit rakenneultraan on mentävä yksityiselle. Pitäs varmaan tässä joku päivä soitella sitä neuvola-aikaa...

Juuri kun kehuin, ettei ole vielä ollut kunnollista pahaaoloa niin eikös se eilen sit iltapäivästä iskenyt ja sama meno jatkuu. Tosi huono olo :$ Vielä ei ole tarvinnut käydä oksulla, mutta eipä ole ollut kaukana. Tuntuu jotenkin heti paljon todellisemmalle, kun on kunnon oireita. Mahakin on alkanut iltaisin pömpöttämään =)
 
Täälläkin flunssa päällä, se onkin sitten ainoa oire jostain... Pientä nipistelyä vaan ollut alavatsalla.

Onnea uusille mukaantulijoille ja plussanneille :flower:

Juu on aika liuta meitä la 8.12, ja mun mies onkin veikannut jo 6.12 hoohetkeksi, se kun on meidän kihlajaispäivä..
 
B-7
kysymys tuohon raskaudesta kertomiseen liittyen
onko siitä jotain haittaa jos käyttää esm "vatsaa litistäviä"sukkahousuja tai pikkuhousuja,sillä syyllä että yrittää peitellä pöpöttävää vatsaa? :ashamed: :) :whistle:
Siis kun haluaisin kovin pitää asian omana tietona niin pitkään kuinmahdollista mutta tiedän tuon vatsan tuosta pullahtavan ,osin turvotuksesta tietenkin,jo ajoissa.

Meidän kunta tarjoaa 2 ultraa.
Itse tulen saamaan lähetteen ainakin kerran lisäksi äitiyspolille,"riskiraskaus".Syyn selitän myöhemmin :LOL:
 
yksi joulumamma lisää =)
tein tossa reilu viikko sitten testin.. jotenkin epätodellinen olo kun ei ole vielä mitään pahonvointiakaan..
maha oon vaan jo aikas turvoksissa jä välillä aika kipeäkin..
toista odottelen siis, esikko täyttää kohta 2 vuotta :heart:
niin ja se mun la ois noitten laskureiden mukaan 6.12
 
Tervetuloa nasu ja onnea
:heart: Ollaan vaan ihan onnellisia oireettomuudesta =)

Ainoa joka vauvantulosta tietää on mieheni, ja muille ajattelimme kertoa vasta jossain kesäkuun alussa kriittisten aikojen ollessa ohi. Tai tietty jos rupeavat utelemaan ja jos näkyy ennen sitä... Yritän ainakin olla kertomatta B)
 
DoB
Tervetuloa uudet joulumammat :)

Mitäs te muut olette mieltä kahvinjuonnista? Kun on niitä tutkimuksia että voi lisätä km riskiä alkuraskaudesta....Mä oon ihan hirveä kahvikissa normaalisti ja olen nyt rajoittanut kahvinjuonnin pelkästään yhteen kuppiin aamuisin. Muuten en herää ja aamukahvi on niin parasta :flower:

Suunapäänäpersienä kyseli ultrista...meillä kunta tarjoaa käsittääkseni kolme ultraa.

Tähtitaika me ollaan kerrottu mun vanhemmille sekä sisaruksille, sekä kaksi parasta ystävääni tietää (odottavat myös itse esikoisiaan tällä hetkellä). Näille ihmisille halusin kertoa pian, koska haluan jakaa kaiken tämän ihanuuden alusta lähtien. Kaikki kyllä tietävät että alun km ovat yleisiä, mutta turha sitä on murehtia etukäteen. Mä ajattelen niin ,että pieni on ollut liian heikko jos se ei pysy matkassa ja silloin se on parempi niin. En aio kertoa muille vielä pitkään aikaan, saavat sitten huomata :) Miehen äidille kerrotaan äitienpäivänä.

Mulla on nyt pari päivää särkenyt päätä, tiedä sitten johtuuko se raskaudesta vai kofeiinin puutteesta :D Lisäksi olen ollut huomaavinani rintojen vähän kasvaneen sekä nännien tummuneen ja ehkä vähän kasvaneen. Ja koko ajan on pitkät päällä :LOL:

 

Yhteistyössä