Onko kaikkien muiden lapsilla koko kesä lomaa?

  • Viestiketjun aloittaja Nidde
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26296094]Meillä on teyhty se päätös, että mummoja ei juoksuteta. Ei, vaikka sillä rahaa säästettäisiinkiin.[/QUOTE]

Meidän mummo vaatimalla vaati viime kesänä, että lapset saa olla heidän kanssaan. Olivatkin viikkotolkulla mökillä, veneilemässä, saaressa... :). Pk-ikäinen taisi olla koko kesän aikana viikon verran päiväkodissa - minä olin töissä kesäkuun alusta elokuun toiselle viikolle, mies koko kesän.

Ts. ei se sitä tarkoita automaattisesti, että "mummoja juoksutetaan", jos isovanhemmat hoitavat lapsenlapsiaan kesällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Fortune
Tänä ja varmaan ensi kesänäkin vielä on se onnellinen tilanne että olen kotona,mutta kun taas palaan työelämään,niin alle kouluikäisten loma on varmaan noin 6 viikkoa.Uskoisin että pidetään miehen kanssa lomat osittain päällekkäin,koska halutaan myös yhdessäkin lomailla.
 
"virtahepo"
Kesäkuun alusta elokuun puoliväliin on lapsella lomaa päiväkodista. 1,5 kk hoitaa isovanhemmat omasta toiveesta. Kysyivät jo huhtikuussa, että kai lapsi sitten on heidän kanssa kesällä. Loput lomasta on sitten meidän vanhempien kanssa.
 
2kk
Meillä on lapset lomalla kesä- ja heinäkuun. Itse aloitan loman kesäkuun puolivälissä ja mies on lomalla heinäkuun. Kesäkuun pari ekaa viikko järjestellään työt siten, että jompi kumpi on lasten kanssa kotona. Vuorotöissä on etuja ;).
 
Saraldo
Mun tyttö on lomalla tasan 14 päivää, elokuun alusta koulujen alkamiseen. Mun lomani alkaa vasta 6.8., miehellä ei ole lomaa lainkaan. Elokuun ekat kolme päivää on isovanhemmillaan. Päiväkotiakin joutuu vaihtamaan eli kesäkuun on yhdessä ja heinäkuun toisessa paikassa.

Korjaus, siis 13 päivää, koulut alkaa 14.8. :)
 
piu.
Oppia ikä kaikki.. Ei oo tullu mieleenkään, ettäkö pitäis vanhempien lomailla eri aikaan, että pk-ikäinen sais mahd pitkän loman :-O Mä kun oon kuvitellu, että lomat vietetään koko perheen kesken, jos vain suinkin mahdollista.. Eli ei, ei lomaile koko kesää 3v, normi 4 viikolla mennään.. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Fortune
Kesä-heinäkuu on lomaa, onneksi. Kyllä nuo muksut vaikuttavat jo aika väsyneiltä, etenkin eskarilainen. Minä opiskelen, enkä ottanut kesätöitä vaikka niitä olisi tarjolla vaikka kuinka (hoitoalalla). Keikkailen viikonloppuisin koko kesän kuten teen muutenkin, sillä tulemme toimeen. Voi olla että elokuunkin vielä lomailemme, jollen saa harjoittelua sovittua siihen.
 
Saraldo
Koko kesä. Ihan tarkoituksella olen hoitanut itselleni kesän vapaaksi, siten myös lapsille.
Musta on hienoa, että olet saanut järjestettyä koko kesän vapaaksi :). Voi kun se olisi mahdollista kaikilla aloilla... Meillä ei saa virkavapaata kesä-, heinä- eikä elokuussa, muistaakseni sama koski vuorotteluvapaata (ellei ole aloittanut jo aiemmin). Mä olisin muuten harkinnut vuorotteluvapaan ottamista kesä-heinäkuuksi.
 
päiväkodista
Oppia ikä kaikki.. Ei oo tullu mieleenkään, ettäkö pitäis vanhempien lomailla eri aikaan, että pk-ikäinen sais mahd pitkän loman :-O Mä kun oon kuvitellu, että lomat vietetään koko perheen kesken, jos vain suinkin mahdollista.. Eli ei, ei lomaile koko kesää 3v, normi 4 viikolla mennään.. <3
Suurin osa lomailee koko perheen voimin vain osan aikaa. Meillä alle 3-vuotiaiden ryhmästä seitsemällä on lomaa 2 kk tai yli, kolmella on "normi" 4 viikkoa, yhdellä vain hiukan ja yhdellä ei lainkaan.
 
Oppia ikä kaikki.. Ei oo tullu mieleenkään, ettäkö pitäis vanhempien lomailla eri aikaan, että pk-ikäinen sais mahd pitkän loman :-O Mä kun oon kuvitellu, että lomat vietetään koko perheen kesken, jos vain suinkin mahdollista.. Eli ei, ei lomaile koko kesää 3v, normi 4 viikolla mennään.. <3
no ei se ole kovinkaan harvinaista että vanhemmat eivät aivan samaan aikaan ole lomalla. Miehellä on täydet lomat ja mulla ei. Ei mekään mitenkään saada kaikkia aivan yhtäaikaa lomalle joten tänäkin vuonna ollana osa yhdessä ja lapsi saa jatkolomaa kun miehellä jatkuu mun mentyä taas töihin. Tarttee se lapsikin kunnon huilitauon ennen seuraavaa hoitovuotta.
 
lucifer
meillä jäävät lomalle 8.6 ja elokuun eka menevät takaisin hoitoon.minun kanssani ovat koko loman, koska miehellä ei ole kesälomaa päivääkään.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"diu"
Vain 3 viikkoa elokuussa. Opiskelen, joten teen töitä kesän (talous on muutenkin nyt kuralla, ei selvitä vähemmällä) ja puoliso on vasta aloittanut uudessa duunissa eli ei lomaa.
 
"äiti"
Joidenkin lapset eivät saa lomaa, kun iskät ja äiskät haluavat lomaa lapsistaan ja lykkäävät heidät hoitoon vaikka itse lomailevat ! Joten ap sentään olet järjestänyt asiat ihan hyvin.
 

Yhteistyössä