onko kellään kokemusta? (laskun maksusta)

  • Viestiketjun aloittaja miksi
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
muuten on tilinumero ja summa oikein mutta viitteestä puuttunu yksi numero? mulle kävi näin ja nyt se lasku on oikeudessa,
no eihän se sun vika oo jos siitä laskusta uupuu se numero...
vaan sen vika joka sen laskun on tehnty...
ethän sä nyt voi arvata sitä numeroa...

vai tarkoititko että kämmäsit itse ja laitoit väärin sen viitenumeron..?
tosin mulla ei ees hyväksy jos viitenumero on väärin..

 
miksi
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
muuten on tilinumero ja summa oikein mutta viitteestä puuttunu yksi numero? mulle kävi näin ja nyt se lasku on oikeudessa,
no eihän se sun vika oo jos siitä laskusta uupuu se numero...
vaan sen vika joka sen laskun on tehnty...
ethän sä nyt voi arvata sitä numeroa...

vai tarkoititko että kämmäsit itse ja laitoit väärin sen viitenumeron..?
tosin mulla ei ees hyväksy jos viitenumero on väärin..
joo no tää on sellanen juttu et kävin pankissa maksamassa laskun ja kirjotin summan,tilinumeron ja viitteet pankista saatavalle lapulle ja siihen on kirjotettu viitenumero väärin
 
jos olet laittanut viitenumeron itse väärin, niin sullehan tulee maksumuistutus, että laskua ei ole maksettu... ja jos siinä vaiheessa soittaa firmaan, niin se raha kyllä löydetään sieltä heidän tililtä... joskus on itselleni käynyt noin..
 
vieras
mutta jos tilinumero on oikein, niin meneehän se perille kuitenkin. yrityksen pitää se vain osata kohdistaa. ja näkyyhän se maksu sun tiliotteella (jos siis rahat lähteneet tililtä)
 
Itse olen laittanut joskus viitteen väärin ja sitten karhun jälk joutuivat kaikki käymään läpi, kun hakivat mun suoritusta, eli karhu on sitten merkki, ettei raha ole mennyt oikeeseen paikkaan. sitten taas, kun laitoin väärälle saajalle kerran, niin se firma palautti rahat viiveellä kylläkin ja taas saatoin huomata, ettei raha ole mennyt oikeeseen paikkaan. :)
 
miksi
Alkuperäinen kirjoittaja Tättärä:
Joo, kyllä ne sen maksun löytää vaikka viite ois väärä.
Miten se on oikeuteen voinut heti mennä, kyllä siitä muistutus ois pitänyt tulla, ja sen jälkeen perintätoimistolta kirjeitä.
sen takia menny oikeuteen koska oli aikasemmin vika muistutus josta tämä lasku on maksettu
 
Jos on kuitti tai tiliote mistä on maksettu niin siinähän se maksu näkyy ihan selvästi. Sillä sä voit selkeesti todistaa saajalle että oot maksan laskun. Tai jos ei ole kuitti enää tallessa niin saat sen kyllä pankista, vaik se vissii maksaa vähän.
 
vieras
Olen ilmoittanut saajalle, että on maksettu vahingossa väärällä viitenumerolla ja ilmoittanut sen käytetyn numeron. Oikeuteen ei ole menty, muistutuslaskun jälkeen olen tuon ilmoituksen tehnyt. Sen jälkeen saaja on osannut kohdistaa tuon maksun oikeaan kohteeseen.
 

Yhteistyössä