onko kenelläkään?

Kyselisin et onko muilla ranteen kipeytyny vauvan kantamisesta? Mulla on poika nyt 5 kk ja 2 kk on ranteen ollu enemmän tai vähemmän kipeet. Totesivat lääkärissä että jännetupen tulehdus kummassakin ranteessa :'( ja lepohan siihen vaan auttaa mutta pakkohan sitä on lasta nostella ja kantaa. kaikkia konsteja oon yrittäny, 2 lääkekuuria, kylmähoitoa, yrittäny olla kantamatta "väärässä" asennossa. Vimppa vaihtis on nyt fysioterapia. (varmaan kallista?) Ottaa niin päähän jos tää jää kroonikseksi ja lasta pitää vielä pari vuotta ainakin nostella ja kantaa...
Kaikki on muuten mennyt niin hyvin niin sit tällänen riesa:'(
 
Piipulainen
Täällä toinen rannesärkyinen!

Lapsi nyt 10 kk ja ranteitani, etenkin vasempaa on särkenyt jo monta kuukautta. Särky kuitenkin sen verran lievää etten ole särkylääkkeitäkään käyttänyt enkä lääkäriin lähtenyt. Tosin ihan päivittäinen kaveri tuo särky on. Isokoinen ja painava lapsi. Kovastihan vauvaa joutuu vielä kanniskelemaan ja käsissään pyörittelemään. Itse odottanut kiltisti, että särky vain jotenkin katoaisi pois...hih...niin ei taidä käydä! =)

Huomannut kyllä, että kaikenlainen vauvan hauskuuttaminen mm. korkealle ilmaan nostot käyvät liiaksi ranteisiin ja kostautuvat voimakkaampana kipuna seuraavana päivänä, joten "huimailut" on meillä isän tehtävänä.

Täällä edelleen siis odottelen ranteiden "ihmeparantumista" tai tottumista....
 
Kiva että löytyi kohtalotoveri =)
Tänään soitin ajan fysioterapeutille kun kipu on jatkuvaa ja aivan vaikeuksia pukeakkin lasta. Meillä poika painaa jo 8,5 kiloa! :heart:
Jaksamisia "kanteluun" :hug:
 
Mulla kipeyty toinen käsi viimisenä yönä synnärillä ja oli todella raastavaa tuo kipu:S Sitten tuli myös puutuneisuus sormiin. Todettiin hermopinne ranteessa ja leikkaus ois ollu syyskuussa 05 ja vauva tuolloin 5kk ja yh olen et jäi leikkaukseen meno menemäti. Nyt lähinnä vaivaa tuo puutuminen ja kun enempi tiskailee rupee särkemään mutta muuten on hallinnassa. Tosin käsi ei toimi kuten kuuluisi. Toivottavasti teillä helpottaa sitten kun ei niin kauheasti tarvi nostella kun lapsi jo liikkuu ja muuta.
 
Minulle tehtiin tukilastat kun kärsin jäönnetupentulehduksesta. Sen kanssa olo oli niin hankalaa, että aika tehokkaasti opin kantamaan käyttämättä sormiotteita, joista minulla tulehdus tuli (siis esim pepun pesussa jalanpito peukalonvarassa). Myös kortisonia pistettiin jännetuppeen. Yhä ranteet huonot, ja jäten ne lepoon pienemmästäkin oireilusta, jotta välttyisin kierteeltä. Jumpassakaan en pysty edes punneruksia tekeen.
 
Kyllä oli täälläkin jossain vaiheessa. Omistan jo entisten oireiden takia tukisiteet ja het ku kivut ilmeenty aloin käyttää sekä samoin tein iltaisin myös jäähoitoja. Näillä lääkkeillä taas vältyttiin pahemmalta.
 
Kiitos vastauksista :flower:
Eilen kävin fysioterapeutilla ja sain jotain ultra hoitoa ja hierontaa, nyt vaan kipeemmät kädet :( mutta kuuluu asiaan.
Tota jääpala "hierontaa" terapeutti mulle suosiltteli ja yöksi mobilat emulsio hauteet.
Onko ne rannetuet sellaset että niillä pystyy vauvaa kantamaan? Mulla on yks tuki mutta siinä on kova lasta kämmenpuolella ja se painaa vauvan rintalastaan niin että ei voi sitä käyttää...
Mistä niitä voi ostaa?

kantoliina en "osaa" käyttää ja rintarepussa ei vauva ainakaan viihdy kauaa...se mulla on. enemmän rasitusta siitä tulee kun vartin välein sitä sinne asettelen... :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 08:19 äiti77 kirjoitti:
Kiitos vastauksista :flower:
Eilen kävin fysioterapeutilla ja sain jotain ultra hoitoa ja hierontaa, nyt vaan kipeemmät kädet :( mutta kuuluu asiaan.
Tota jääpala "hierontaa" terapeutti mulle suosiltteli ja yöksi mobilat emulsio hauteet.
Onko ne rannetuet sellaset että niillä pystyy vauvaa kantamaan? Mulla on yks tuki mutta siinä on kova lasta kämmenpuolella ja se painaa vauvan rintalastaan niin että ei voi sitä käyttää...
Mistä niitä voi ostaa?

kantoliina en "osaa" käyttää ja rintarepussa ei vauva ainakaan viihdy kauaa...se mulla on. enemmän rasitusta siitä tulee kun vartin välein sitä sinne asettelen... :headwall:
Hankala oli lastoilla kantaa, mutta vähensi sitten kantamista ja keksi muita keinoja. Tietysti pepunpesut ja syötöt piti kannellakin ja silloin tällöin lastat lensivät pois. Muistuttivat kuitenkin olemasaolollaan "vääristä " otteista ja opin välttämään niitä.
 
:attn: Luullut olevani kummallinen maailmassa löytyihän teitä muitakin rannekipuisia.... Itseni kohdalla kivut tulivat niin ekan kuin tokan lapsen ensi elinkuukausien aikana ja paljon urheilleena ja käsilläni töitätehneenä ei lapsen paino voi olla syy vaan uskompa jotenkin imetyksen aiheuttamien hormoonimuutosten, oman vitamiini-ja mineraalitason muutoksen ehkä yhdess aihettaneen tosi rasittavan kauan jatkuneen kivun. Mun kohdalla kipua lievitti kun lisäsin ruokavaliooni kalkkia ja monivitamiinivalmistetta(imettäville) ja rakas puolisoni hoiti iltaisin vaipanvaihdot ja pyllynpesut.... Ja kipu katos noin kuukausi imetysten loputtua (täysimetin kauan).
 
:attn:
Täällä myös rannekanavanahtaumat eli hermopinne... oikea ranne leikattiin 2005 marraskuussa ja vasen 2006 helmikuussa, tytärtä ei saanut nostella 3-4viikkoon ja apu oli tarpeen silloon. Tyttö tuolloin 1v, kun eka leikkaus tehtiin. Vasen käsi toipui aikas nopeaan, mutta oikea joka ensin leikattiin ei ole tullut kuntoon eli liika myöhään menin leikkaukseen. Fysioterapiasta ei ollut suurta apua, vaan näissä yleensä auttaa parhaiten leikkaus. Simppeli leikkaus, tehdään puudutuksessa! :) <br><br>
 
Täällä kans yks ranne kipuineen ny jo on ollu parempi mitä nyt aina välillä rutisee.
mulla alko ennen joulua vauva oli 1v ja imetin vielä monta kertaa ja nostelin yöllä sängystä. jotkut liikkeet sattu kovastikin jos tuli vähän kiertoliikettä tuntu etttä nyt pettää käsi.
lääkärssä en oo kyllä käyny.
 
mamapanya
Meillä poika 4 kk ja äidillä ranteet kipeänä jo toista kuukautta. Nyt vähän paremmat kun poika alkanut vähän enemmän viihtymään matolla tai sitterissä. Epäilen kivun aiheuttajaksi paitsi vauvan nostelua, myös kärryjen työntämistä, koska kipu alkoi juuri loska-aikaan.

Pelkään, että kipu jää krooniseksi, koska meillä melkein kaikilla suvun naisilla hermopinne. :/

Ärsytti kovasti kun käytiin vauvan kanssa fysioterapia ryhmässä ja fysioterapeutti teilasi kaikki "kantimet", niin liinat kuin reputkin. Pitäis vaan kantaa sylissä kuulemma. Ja ulkonakin tyyliin "lapsi toisessa kädessä ja tyhjiä kärryjä toisella työnnellen", niin kuulemma teki oman lapsensa kanssa...Meillä ollut kantoliinasta kovasti apua.
 
Heips!

Mulla auttoi kun rupesin käyttämään rannetukea, kun toinen ranne oli ollut jo pidemmän aikaa kipeä, niin että särki vaikkei kädellä olisi tehnyt mitään. Mulla tuki on sellanen pehmeä eli ei oo lastaa, joten ei haittaa lapsen hoidossa. Ostin täältä www.peppilotta.fi
 
Heips!

Mulla auttoi kun rupesin käyttämään rannetukea, kun toinen ranne oli ollut jo pidemmän aikaa kipeä, niin että särki vaikkei kädellä olisi tehnyt mitään. Mulla tuki on sellanen pehmeä eli ei oo lastaa, joten ei haittaa lapsen hoidossa. Ostin peppilotta.fi- verkkokaupasta
 

Yhteistyössä