Onko kenenkään lapsella ollu napatyrää joka vaatinu leikkausta?

Onko iso toimenpide, missä iässä tehty. Kauanko toipuminen kestäny tuleeko iso haava jne.

Meil 3v tytöllä oli vauvana napatyrä, meni itekseen umpeen ennen 1v ikävuotta. Pariviikkoa sitten huomasin et tyrä alkanu uudestaan pullistumaan ja on minusta taas siitä isontunu ku sen huomasin.

Onko teillä lapset valitelleet vatsaa kipeäksi? Meil tyttö väliin sanoo et maha on kipeä, mut mahakipu ei parane sillä ku painan suolen takaisin tyrä-aukosta joten en tiedä johtuuko kipu tyrästä vai jostain muusta.
 
"vieras"
no, 6 vuotiaallani on lievästi pullollaan napa mutta ei ole leikattu eikä vaivannut mitenkää, ainakaan vielä.

en tiedä onko sattumaa vai perinnöllistä että pojan isällä on ja myös isän isällä. papalta leikattiin 50-60 vuotiaana se. mieheni on kolmekymppinen ja nyt alkanut töissä kipeytyyn kun joutuu nosteleen raskaita.
 
"vieras"
Meidän pojalla oli nivustyrä. Leikattiin 4-vuotiaana, päiväkirurginen toimenpide. Toipui itseasiassa jo melkein samana päivänä :D Eli kotiin kun päästiin oli jo muuten tavallinen oma itsensä mutta ei oikein pystynyt liikkumaan yhtä näppärästi. Saikkua päiväkodista sai 3 päivää. Kipulääkkeitä piti muistaakseni antaa kuitenkin 5 päivää tms vaikka ei olisi valittanutkaan. Mutta ei siis myöskään kyllä valittanut eli seuraavana päivänä olisi jo ulos halunnut :)
 
Zeb
Minulla on leikattu napatyrä 7 vuotiaana. Isälläni, veljelläni ja minulla on napatyrä (ja muilla isän suvussa). Minun piti leikata, koska alkoi oireilemaan. Oli siis kipeä, varsinkin housut hankasivat inhottavasti pullistumaa. Veljeni leikattiin jo nuorempana ja jälki on kauniimpi. Vaikka ei mua ole haitannut yhtään toi mun hassun näköinen napa. Ja omalla pojalla (kohta 3v) ei ainakaan vielä ole tyrää, vaikka olin olettanut että tulee.. Isällä ei ole leikattu ja nyt vanhempana se on pullistunut enemmän ulos (vaikka niin on koko mahakin) ja taitaa välillä olla vähän kipeäkin, kun nostelee painavia tavaroita.

Toimenpide oli helppo. Muistan vaan että oli hirveä nälkä kun piti olla syömättä. :) Muuten oli jännittävä kokemus.
Käy näyttämässä lääkärissä. Sisään ei kannata alkaa painamaan sitä. Taitaa olla vanhanajan neuvoja se.
 

Yhteistyössä