onko kosmetologeja paikalla?

  • Viestiketjun aloittaja kiitos etukäteen
  • Ensimmäinen viesti
kiitos etukäteen
kertokaa minkälainen ammatti kosmetologi on? onko vaikee? miten pitkään kestää opiskelut? mitä opiskelu suurinpiirtein sisältää?

:flower: :flower: :flower:
 
Yksityisissä kouluissa esim hki ja lahti n 1,5v, Ammattikoulussa 3v. Asiakaspalvelu- ja hoitajahenkinen jos olet, niin sopii sinulle. Googleta, niin löydät lisää asiaa ja esim www.mol.fi katso ammatinkuvaukset kohdasta. Niin ja homma ei ole mitään sievää meikkailua pelkästään. Melkein psykologina saa välillä olla + hoitaa sienisiä jalkoja jne. Mutta kättensä jäljen näkee ja saa olla luova =)
 
mie
Yleensä se koulu kestää kolme vuotta, käydään asioita teoriassa ja sitten tehdään hoitoja toisille opiskelijoille ja meillä ainakin koulussa on hajoitushoitola, jossa kävi ihan asiakkaita. Eihän se ammattina ole kovin vaikea kun tietää mitä tekee, mutta pään täytyy kestää hyvinkin henkisesti raskasta työtä. Asiakkaat vaihtuu ja kaikki kertovat omat murheensa ja niihin täytyy osata reagoida oikein ja sit tarviisi vieälä osata nllata aivot työpäivän jälkeen.
 
Unohtui, että opiskelu yksityisessä sisältää ainakin kaikki hoidot ja kenties jotain kosmetiikan kemiaa, muoto-oppia yms.
Ammattikoulussa lisäksi alan englantia ja ruotsia, matikkaa, liikuntaa jne kaikki norm aineet.
 
moi! kossu-opiskelija olen ammattikoulussa, vielä vuosi jäljellä! aika raskasta opiskelu,paljon tenttejä( vaikeita!) esim. anatomiaa missä joutuu opetteleen luut ja lihakset myös latinaksi.. myös raaka-aineoppia, mikrobiologiaa ja myös matikkaa,enkkua,äidinkieltä ja muuta.. ehostusta on vaan muutamia opintoviikkoja, enimmäkseen se on jalka-,kasvo-,käsi ja vartalohoitoja! ja palkka kosmetologeilla on onneton :(
 
kimurantti harmaana
Kosmetologin työ on parhaimmillaan todella monipuolista ja antoisaa.Asiakaspalvelusta on todella tykättävä ja käsillä tekemisestä.Työ ei todellakaan ole pelkkää puuterivipan heiluttelua, vaan saattaa olla tosi raskastakin fyysisesti riippuen päivän aikana tehdyistä hoidoista(hieronnat ja erilaiset vartalohoidot esimerkkinä).Työ on vastuullista,olet tietysti vastuussa asiakkaasta tehdessäsi hoitoja.Pitää olla selvillä raaka-aineista,allergioista,ihosairauksista....Hoidoissa käytetään mahdollisesti myös sähköisiä laitteita, joten niiden toimintaperiaatteet on tietysti hallittava.
Opinnot pitävätkin sisällään muun muassa ihotautioppia,raaka-aineoppia, kemiaa,mikrobiologiaa,fysiologiaa,anatomiaa...Itse olen opiskellut yksityisessä koulussa puolitoista vuotta.Opiskelu oli todella intensiivistä,nopeatempoista ja välillä raskastakin.Paljon oli tenttejä ja muita.Tärkeää harjoitusta saatiin työskentelystä koulun omassa hoitolassa(päivittäin).Ala on koko ajan muuttuva joten pitää pysyä ajan hermolla ja kurssittaa ja kouluttaa itseä lisää.On todella paljon kaikkea mitä voit ammattiin yhdistää esim. aromaterapiaa.
Olen itse ylpeä ja onnellinen ammatistani.Olen ollut onnekas ja saanut työskennellä työympäristössä,jossa olen saanut harjoittaa koko ammatin kirjoa jalkahoidoista-kylpyhoitoihin ja aromaterapiaan!Työympäristö on kaunis...Tuleekin oikein ikävä töihin! :)
 

Yhteistyössä