Onko kovinkin normaalia ja yleistä?

Että päästetään kipeitä lapsia pihalle leikkimään ihan kuin normaalipäivinäkin? Tarkoitan siis ihan kunnon flunssassa ja kuumeessa?

Tai onko ihan normaalia että kotona on 6 päivää viikossa joku joko vahtimassa lapsia jotta äiti pääsee johonkin, tai vähintään äidin apuna, kun perheessä on jopa kaksi ihan normaalia lasta?

Mietin vaan...
 
Ensimmäinen ei mun mielestä ole normaalia, kyllä sitä on nähty ("Siis ei tuota voi kotonakaan pitää, kun se haluaa ulos!" - ah mitä avuttomuutta, sanoisin).

Jälkimmäinen taas on tosi kiva juttu, en näe siinä mitään epänormaalia tai paheksuttavaa mutta ei se kovinkaan yleistä taida olla, että asiat olisi noin hyvin :)
 
"MisuX"
Eihän ulkoilu ole kuumeisena kielletty, jos yleistila ja sää sen sallivat! Lisäksi on huolehdittava, että ulkona ei olla tuntikausia eli järjen käyttö on sallittu tässäkin asiassa.

Syyt kotiapuun voivat olla moninaisia (vanhempien sairaus, lasten sairaus jne) tai sitten perheellä on ollut varaa palkata yksityissektorilta "lisä käsiä".
 
Ensimmäinen ei mun mielestä ole normaalia, kyllä sitä on nähty ("Siis ei tuota voi kotonakaan pitää, kun se haluaa ulos!" - ah mitä avuttomuutta, sanoisin).

Jälkimmäinen taas on tosi kiva juttu, en näe siinä mitään epänormaalia tai paheksuttavaa mutta ei se kovinkaan yleistä taida olla, että asiat olisi noin hyvin :)
Niin, kai tuon toisen voi noinkin ajatella. Musta vaan kummallista että miksi sitten pitää lapsia tehdä jos ei meinaa niitä itse hoitaa. Kyllä nyt luulis että vähempikin oma aika riittää kun on kerran äidiksi halunnut.

Kipeenä ulos päästäminen taas on musta mahdottoman vastuutonta, ei lapset ymmärrä että sitä kauemmin on kipeä mitä vähemmän jaksaa levätä sisällä. Kyllä musta on aikuisen tehtävä hoivata lapset terveikis, ja siihen ei kuulu musta lasten pihalle pistäminen kun äidillä menee hermot.
 
[QUOTE="MisuX";24476165]Eihän ulkoilu ole kuumeisena kielletty, jos yleistila ja sää sen sallivat! Lisäksi on huolehdittava, että ulkona ei olla tuntikausia eli järjen käyttö on sallittu tässäkin asiassa.

Syyt kotiapuun voivat olla moninaisia (vanhempien sairaus, lasten sairaus jne) tai sitten perheellä on ollut varaa palkata yksityissektorilta "lisä käsiä".[/QUOTE]

Ks. tapauksessa lapset tai vanhemmat ei ole sairaita. Paitsi tällä hetkellä lapset on siis flunssassa, mutta muuten. Lisäksi nuo hoitajat ei oo yksityiseltä sektorilta. Tai voi kai isovanhempia sellaiseksikin ajatella. Tuskin heille mitään kuitenkaan maksetaan.
 
En tiiä, ehkä oon vähän kateellinen, mutta en mä silti haluais että mun lasta joka päivä hoitaa joku muu kuin minä. Toki haluisin myös ehkä useammin omaa aikaa kuin muutaman kerran vuodessa. Mutta en mä kateellinen tosta tilanteesta oo, lähinnä ärsyttää tällä hetkellä. Huono päivä, pyydän anteeksi.
No joo, ymmärrän. Sekä ärsytyksesi/ihmetyksesi että sen, ettet haluaisi että lastasi hoitaa joka päivä joku muu kuin sinä. En itsekään haluaisi, siksi nuo muksut on tehty että niiden kanssa saa itse olla, ja toisekseen mulla lahoisi pää jos meillä kotona olisi aina joku isovanhemmista paikalla. Vaikka ihania ovatkin.

Meillä isovanhemmat on kyllä ihan perhettä, eivät hoitajia, ja kuluneen kesän aikana lapset oli tosi paljon isovanhemmilla. Ekana mökillä viikon päivät heidän kanssaan, sitten päivä tai kaksi kotona ja taas lähti joko molemmat lapset tai jompikumpi lapsista viikoksi pois. Sitten menivät veneilemään ja saareen viikoksi, pian taas isovanhempien kotiin joksikin aikaa. Jne. Oli kieltämättä ihanaa kun oli "omaa aikaa" eli sain rauhassa käydä töissä eikä pitänyt viedä pienempää kesäpäivystykseen päiväkotiin & miettiä miten isompi saa päivänsä kulumaan kotosalla. Mutta oli niitä mukeloita ikäväkin. Isovanhemmat itse pyysivät aina lapsia lainaksi, ja tottakai suostuin :)
 

Yhteistyössä