Onko kukaan allerginen ompuille?

Mie. Suuta alkaa kirvellä, huulia kutittaa, kurkkua kutittaa, nenä vuotaa, ikenet turpoaa, iholle tullee punasta laikkua ja se KUTINA |O

Ja siis nuo on oireet pahimpina aikoina. Yleensä selviää pelkällä ihottumalla ja kutinalla.
 
Esikko on allerginen, hällä koko suu ja nielu kutisee ja huuletkii on vähä turvonnu, nenä vuotaa, silmätkii rupee vuotamaan ja turpoo ja on punaiset.
Jos keskimmäinen syö esikon vieressä omenaa, niin esikolla alkaa silmät punottamaan ja vuotaa ja turpoo ja nenä vuotaa ja aivastelee kokoajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minimii x3:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
mun mies on :wave: sillä turpoo kieli ja ikenet ja alkaa kutiseen kitalakea jne.
onko esim. kasvoissa turvotusta ja punoitusta?
nyt en muista... siitä on niin kauan kun se on omenaa syönyt, mutta veikkaisin että tollasia oireitakin ihan helposti omena-allergisella voi olla :/ omenahan on tosi voimakkaasti allergisoiva.
 
mun kummityttö joutu poliklinikalle kun koko naama turpos niin et silmätkin muurautu umpeen :/

aiemmin oli syönyt omenoita silloin tällöin, mut sit ykskaks tollainen reaktio..oli siitepölyaika, joten se sitten vahvisti reaktiota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Minimii x3:
Kiitos tiedoista. Allergialta vaikuttaa...
kannattaa sit katsoa tosi tarkkaan tuoteselosteet, mehut ym on aika usein tehty omenamehupohjaan ja omenasosetta käytetään paljon muissakin tuotteissa.
Aikaisemmin ei ole ollut mitään. Itse siis teen esim. omppuhillot jne. Mutta nyt herkutellut mamman omppupuun sadolla ja reippaasti. Oireena kasvojen lievä turvotus ja ihottuma
 

Yhteistyössä