onko kukaan muu VÄSYNYT!?

Väsyneitä ollaan joo. Tyttö nyt 7 kk ja en ole koko aikana nukkunut 3 tuntia putkeen. Olen normaalistikkin vähäuninen, hyvin on riittänyt ennen vauvaa 6 tunnin yöunet. Mutta kun ne on saanut nukkua yhteen kyytiin. Nyt heräilen öisin joka tytön tuhahdukseen ja hän on myös todella herkkäuninen, tuttia saa laittaa monta kertaa yössä suuhun ja välillä hyssytellään ja välillä jopa valvotaan keskellä yötä useita tunteja. Ja vaikka tyttö nukkuisikin hyvin yön niin itse heräilen useita kertoja. Monena aamuna tuntuu että ei ole koko yönä nukkunut ollenkaan. Välillä väsyttää vähän enemmän ja välillä vähemmän.
Uskon vakaasti siihen että edessä on vielä hyvin nukuttuja öitä =)
 
Väsynyt äiti täälläkin! Vauva syö 3-4 kertaa yössä ja sen lisäksi annan tuttia 2-5 kertaa. Esikoinen hiipparoi meidän makuuhuoneen lattialle jossain välissä ja herään aina myös siihen. Keskimmäinen lapsista saa muutaman kerran viikossa yöllisiä huutokohtauksia. Herään siis joka yö 6-11 kertaa. Ei kivaa, ei.
Päikkäreitä en saa nukuttua, koska vajaa 4-vuotias ei anna äidin nukkua. Sitten kun mies tulee töistä, niin olenkin jo ihan pirteä, enkä saa enää unta.

Lauantaiaamuisin kuitenkin saan nukkua =) Vauva herää n. klo 8, jolloin imetän. Mies nousee lasten kanssa ja minä saan jatkaa unia. Sitten n. klo 10 mies tuo vauvan minulle ruokailemaan ja poju nukkuu kainalossani n. klo 12 asti :heart:

Olispa aina lauantai :D

Nyt nukkumaan...
 
JOO en ikinä ole ollut näin väsynyt..en silloinkaan kun nuorena valvoin 2vuorokautta putkeen kaupungilla ja sitten samoilla silmillä töihin..

Poika syö 3-6krt yössä (parhaat ne 3kert saa vähä nukkua!)
Päivällä ei voi nukkua kun esikko tarvii valvovaa silmää ja ennen kaikkea huomiota nyt kun vauva on tullut taloon...
yksi ihme oli kk takaperin kun nukkui 4h putkeen, ite toisin heräs tissien kiristykseen..ja piti tarkisaa vieläkö siin henki pihisee kun nukkuu noin hyvin.
Unohdan paljon asioita kuten vauvan pipon auton katolle, päivät, esikolta kengät kun mentiin pihalle...toine suurilla silmillä katsoo jalkojaan ja sanoo hiljaa.."Äiti hassu,kengät jäi..." :ashamed:
onneksi tää on vain vaihe ja tää on muuttuvaa. joskus sitten helpottaa!
Esikko oli helppo nukkui 1kk iästä läpi yöt.. :D
luuli pääsevänsä nytkin helpolla..noh pojalla onkin enemmän luonnetta.
 
Poju 5kk syö usein yöllä. Nytkin imeti 01.15 ja sen jälkeen ei näköjään tule uni mulle. Alkaa olla rytmit sekaisin. Kun saisin nukkua, ootan vaan seuraavaa herätystä :'( Alkaa olla uupunut mami täällä...joo |O




 
mä oon nyt 2 yönä nukkunut melko hyvin! ja on todella tehnyt hyvää! ja lähti siitä että olin su pitkästä pitkästä pitkästä aikaa pienessä krapulassa :ashamed: niin sammuin ennen 22 ja tyttö heräili 3jälk ja siitä nukuttiin 7:n. paitsi miehen herääminen 5.40,mutta kuitenkin. ja sitten myös viime yönä nukahdin hetimmiten. ja vauva heräs vasta 5 syömään ja nukuttiin 8 siitä, ihanaa! kun sen yhden kerran pystyn nukahtaan niin ehkä sitten muinaki iltoina?
 
Väsynyttä äitiä ollaan täälläkin. Menen nukkumaan n klo 21, kun poikakim ( 2 kk) menee, mutta en osaa nukkua putkeen ees ekaan syöttöön saakka, vaan heräilen jo pari kertaa ennen sitä. Syöttö on klo n klo 00.00-01.00. Sitten en enää oikein osaakaan nukahtaa, vaan jään "odottelemaan" seuraavaa syöttöä, joka on parin tunnin kuluttua. Oon aina ollut huono nukahtamaan uudelleen ja nyt sitten ollan liemessä. Kaks vikaa yötä on tosin mennyt vähän paremmin. Ehkä vielä joskus meilläkin nukutaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nandel:
Kyllä!
Vauvamme on nyt 10kk. Hän syö edelleen 1-2 kertaa yössä. Meillä on isompi sisarus, joka heräilee myös öisin. Vauvalla on ollut 3 viikkoa flunssa ja nyt lähes 2 viikkoa korvatulehdus. Unta olen saanut 4-6 tuntia yössä ja sekin pätkissä... Välillä tuntuu, että nukahdan pystyyn. Päivisin ei ole mahdollisuutta lepäämiseen, kun on tuo isompi tyttö.
Ei auta muu kuin uskoa, että tämä joskus helpottaa ja toivoa, että jaksan sinne saakka.
Tsemppiä :hug:
Hei vaan! Ehdottaisin teille unikoulua. Tuon ikäisellä ei ole yöllä nälkä, haluaa vaan seuraa ja ruokaa muten vaan. Ystäväni 6kk juuri oppi unikoulun aulla nukkumaan 8 tuntia putkeen. Sitä ennen heräilyä jopa 25 kertaa yössä!
 

Yhteistyössä