Onko kukaan saanut oireita possuflunssarokotteesta?

  • Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti
mamma
Mietin tässä, että rokotutanko viikon päästä leikkaukseen menevän lapseni, vai en. Jos tulee oireita, en voi rokottaa, jos ei tule, niin sit se olis järkevää. Jotta ihan vaan kokemuksia kaipaan. Toki kysyn vielä lääkäriltä.
 
rokotettu
Itselle tuli jäsenet/nivelet/lihakset kipeeksi ja kuumetta rokotusiltana, päänsärkyä ja niska/hartiasärkyä. Työkavereille tullut myös mahakipua ja pistokohdan kipua. Kaikki nämä ovat normaaleita oireita, mutta vaihtelevat yksilöllisesti. Osa työkavereista pois töistä oireiden takia, osalle ei tullut juuri mitään.
 
ulla
joo, just ruotsissa oli kohua lehdissä kun 80% rokotuksen ottajista sairastui flunssa/kuumeeseen joka kesti vain vähän aikaa, mutta kuitenkin... HEsarissa oli n3-4pv ditten ja sen linkki oli täälläkin silloin
 
En ole keltään kuullut, että olisi saanut yli 2 päivää kestäneitä oireita. Itse sain käden kipeäksi skä seuraavana yönä pientä lämpöä. Oireet katosivat 2 päivän sisällä rokotuksesta.
 
Arew
Sain rokotteen eilen eikä nyt 24 h kuluessa ainakaan ole tullut muuta kuin pistoskohdan kipua ( ei jatkuvaa, vaan tuntuu jos tuota olkavartta kosketaan tai kättä voimakkaammin liikuttelen ) .
 
Eikö näille possuflunssa-alotuksille ole jo ihan oma ketjunsa? Voitte mennä sinne juttelemaan jos jotain juteltavaa on, kiitoksia. En tarkoita ketään haukkua, ärsyttää vaan kun kokoajan mesotaan joka kolmannessa aloituksessa vähintään possuflunssasta, toki ihmisillä on oikeus olla siitä huolissaan.
 
bgt
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eilen piikin saanut ja mulla on vaan se rokotuskohta kipeä, ei muuta.
Meillä poika sai eilen myös normaalin influenssarokotteen sikapiikin lisäksi, eilen päivällä kipeyty maha, yöllä nousi kuume ja alkoi oksentelu, nyt jo ihan hyvä vointinen.
 
sonja
Pistokohdan kuumotusta ja käsivarren kipua, lämpöä, päänsärkyä, vatsa hieman sekaisin. Itse olen oireista lähinnä tyytyväinen, kertovathan ne, että rokote toimii. Myös kausi-influenssarokotteesta tulee monille oireita.

Siis miksi et voi ottaa lapsellesi rokotetta, jos siitä tulee oireita? Ne kertovat vain sen, että keho kehittää vasta-aineita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ulla:
joo, just ruotsissa oli kohua lehdissä kun 80% rokotuksen ottajista sairastui flunssa/kuumeeseen joka kesti vain vähän aikaa, mutta kuitenkin... HEsarissa oli n3-4pv ditten ja sen linkki oli täälläkin silloin
Vao oliko se niin että 80 % sai oireita, osalla se oli pistokohdan lievää arkuutta, osalla pistokohdan "turvotusta" ja osalla lämpöilyä.
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:
Eikö näille possuflunssa-alotuksille ole jo ihan oma ketjunsa? Voitte mennä sinne juttelemaan jos jotain juteltavaa on, kiitoksia. En tarkoita ketään haukkua, ärsyttää vaan kun kokoajan mesotaan joka kolmannessa aloituksessa vähintään possuflunssasta, toki ihmisillä on oikeus olla siitä huolissaan.
Pitääkös sun avata näitä aloituksia jos ketuttaa..onhan se aika varma että tämä asia huolestuttaa ja siksi pitää saada jakaa kokemuksia tai kysellä niistä!!
 
vieras
Minut rokotettiin torstaina aamupäivällä,ainoastaan rokotuskohta on kosketusarka.Mutta äsken kuulin,että eräs sairaanhoitaja oli saanut todella pahoja sivuoireita,oli ambulannssikin jouduttu tilaamaan..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ulla:
joo, just ruotsissa oli kohua lehdissä kun 80% rokotuksen ottajista sairastui flunssa/kuumeeseen joka kesti vain vähän aikaa, mutta kuitenkin... HEsarissa oli n3-4pv ditten ja sen linkki oli täälläkin silloin
Vao oliko se niin että 80 % sai oireita, osalla se oli pistokohdan lievää arkuutta, osalla pistokohdan "turvotusta" ja osalla lämpöilyä.
80% sai jotain oireita (esim paikallista punotusta), mutta vain alle 5% lämpöä / kuumetta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
Mulle seka lapselleni nousi yhden illan/yon kestavnyt kuume. Niin ja rokotuskohta kipeytyi. Pahempaa oikeastaan odotettiin, eli pienella kuumeella selvittiin. :)
Mihin ryhmään kuuluvat nämä lapset ym. joita tässäkin ketjussa tullut esille ja jotka jo saaneet rokotteen? Mistä tahansa kysyn, minulle sanotaan, että nyt rokotetaan vain henkilökuntaa, ensi viikolla raskaana olevia, sitten vasta riskiryhmään kuuluvia (aikuisia ja lapsia) ja sitten vasta terveet lapset. Miten siis toimia, että saisin meidän riskiryhmäläisille rokotteet? Muilla se tuntuu onnistuvan...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
Mulle seka lapselleni nousi yhden illan/yon kestavnyt kuume. Niin ja rokotuskohta kipeytyi. Pahempaa oikeastaan odotettiin, eli pienella kuumeella selvittiin. :)
Mihin ryhmään kuuluvat nämä lapset ym. joita tässäkin ketjussa tullut esille ja jotka jo saaneet rokotteen? Mistä tahansa kysyn, minulle sanotaan, että nyt rokotetaan vain henkilökuntaa, ensi viikolla raskaana olevia, sitten vasta riskiryhmään kuuluvia (aikuisia ja lapsia) ja sitten vasta terveet lapset. Miten siis toimia, että saisin meidän riskiryhmäläisille rokotteet? Muilla se tuntuu onnistuvan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
Mulle seka lapselleni nousi yhden illan/yon kestavnyt kuume. Niin ja rokotuskohta kipeytyi. Pahempaa oikeastaan odotettiin, eli pienella kuumeella selvittiin. :)
Mihin ryhmään kuuluvat nämä lapset ym. joita tässäkin ketjussa tullut esille ja jotka jo saaneet rokotteen? Mistä tahansa kysyn, minulle sanotaan, että nyt rokotetaan vain henkilökuntaa, ensi viikolla raskaana olevia, sitten vasta riskiryhmään kuuluvia (aikuisia ja lapsia) ja sitten vasta terveet lapset. Miten siis toimia, että saisin meidän riskiryhmäläisille rokotteet? Muilla se tuntuu onnistuvan...
Me asutaan norjassa ja taalla saavat epidemian hurjan leviamisen takia kaikki riskiryhmalaiset yhta-aikaa rokotteita. Olen raskaana oleva astmaatikko rv 35lla ja lapsi 1,5 v. astmaatikko jolla krooninen virustulehdus.
 

Yhteistyössä