Onko kukaan tehnyt koskaan jauhelihakiusausta?

  • Viestiketjun aloittaja virvatuli
  • Ensimmäinen viesti
virvatuli
Tuli mieleen, kun tuossa hiljattain tein elämäni ensimmäistä kertaa kinkkukiusausta (en tiedä miksen aiemmin ole tehnyt), niin eipä ole koskaan tullut missään vastaan vastaavaa ruokaa jauhelihasta tehtynä. Kyselin mieheltäni, äidiltäni ja sisareltani, eikä heistäkään kukaan ole jauhelihakiusausta koskaan syönyt. Jos tekee ihan samaan tapaan kuin kinkkukiusauksen, niin kaiken järjen mukaan luulisi että jauhelihaversioistakin tulee hyvää. Löytyykö teiltä kokemuksia?
 
Vierasmies
Jauhelihaa ei ehkä tarvitse paistaa millin kikkareiksi vaan isommatkin käy kun uunissa ne kypsyy kyllä.
Parempaa koostumusta saa kun pilkkoo perunaa paksuiksi soiroiksi tai kunnon siivuiksi eikä tee liian mössöä siitä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29035286]Oon tehnyt, laitan siihen munamaitoa ja tomaatinpaloja. Jauhelihan sekaan vähän ketsuppia, niin tulee tosi herkullista.[/QUOTE]

Mut nyt ei ollutkaan kyse jauheliha-perunalaatikosta.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";29035369]Minäkin teen säännöllisesti jauhelihalaatikkoa ja minäKIN käytän maustettuja ruokakermoja :D[/QUOTE]

Kerro nyt motivaatio maustettujen ruokakermojen käyttöön? Itse en keksi yhtään syytä.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";29035369]Minäkin teen säännöllisesti jauhelihalaatikkoa ja minäKIN käytän maustettuja ruokakermoja :D[/QUOTE]

Kerro nyt vielä että käytät varmaan pakasteperunaakin...
 
virvatuli
[QUOTE="Sandelson";29035224]Löytyy kokemusta, ja teen sen kolmen juuston ruokakermaan, tai laitan Koskenlaskijaa[/QUOTE]

Kiitos kaikille kommenteista! Tämän kolmen juuston kerman version taidan tänään tekaista. Miehen lapset ovat tulossa viikonlopuksi, niin eiköhän tämä ruoka maistu lapsillekin. :)
 
[QUOTE="vieras";29035505]mikä ero on kiusauksella ja laatikolla johon tulee perunaa ja jotain lihaa, jauhelihaa, kinkkua tms.? ihan mielenkiinnosta kysyn :)[/QUOTE]

kiusauksiin tulee kermaa, laatikkoon munamaitoa.

muoks, ja mä oikein katoin ettei muut ollu vielä tätä vastannu, mut olihan.äh.
 
Viimeksi muokattu:
O joo
Kyllä, useammin jauhelihakiusaus, kuin kinkkukiusaus. On hyvää.
Ja kaupan perunasipulisekoitusta käytän, se on hyvää. Tehty helpottamaan ruuanlaittoa ja kiusaukset on meillä niitä helppotekoisia ruokia. Tavallista ruokakermaa.
 

Yhteistyössä