Onko kyseessä taiteellisesti lahjakas lapsi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.aijaa.com/v.php?i=5732074.jpg
Todella hyvin 4-vuotiaan tekemäksi! Ihania pieniä yksityiskohtia ja todella tarkkaa työtä.

Mulla on myös viisivuotias, joka rakastaa piirtämistä ja askartelemista. Ja hänellä on myös tuollaista pientä yksityiskohtaa aika paljon. Mutta enemmän mua hämmästyttää hänen kohdallaan se, miten luovasti hän kehittää leikkejä niistä tarpeista, mitä milloinkin sattuu käteen osumaan :) . Yksittäisiä esimerkkejä on paha antaa, se on se sellainen yleisvaikutelma ja kokonaiskuva.

Ollaan vaan ihan hyvillä mielin ylpeitä lahjakkaista lapsistamme! Mun mielestäni lasta ei voi koskaan kehua ja kannustaa liikaa :) .
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.aijaa.com/v.php?i=5732074.jpg
Todella hyvin 4-vuotiaan tekemäksi! Ihania pieniä yksityiskohtia ja todella tarkkaa työtä.

Mulla on myös viisivuotias, joka rakastaa piirtämistä ja askartelemista. Ja hänellä on myös tuollaista pientä yksityiskohtaa aika paljon. Mutta enemmän mua hämmästyttää hänen kohdallaan se, miten luovasti hän kehittää leikkejä niistä tarpeista, mitä milloinkin sattuu käteen osumaan :) . Yksittäisiä esimerkkejä on paha antaa, se on se sellainen yleisvaikutelma ja kokonaiskuva.

Ollaan vaan ihan hyvillä mielin ylpeitä lahjakkaista lapsistamme! Mun mielestäni lasta ei voi koskaan kehua ja kannustaa liikaa :) .
=) Niin se on. Pitää kannusta lasta luovaan ajatteluun ja leikkiin. Ollaan vaan ylpeitä lapsistamme.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on samanlaiset 7- ja 4-vuotiaat tytöt. Kuulemma hämmästyttävän taitavia piirtämään. Askartelevat paljon. Aina ne muistaa päiväkodissa ihmetellä tuon 4-vuotiaan taitoja. Mun on myös hankala suhteuttaa asiaa. Ei oikein ole vertailupohjaa. Nuo vaan on tommosia.
Annapa esimerkki miten 4v. piirtää?
Esim. niitä Littlest Pet Shop -eläimiä. Piirtää silmät tarkasti ja hahmot täysin tunnistettavasti. Erottaa siis, mikä eläin on kyseessä. Ihmisille piirtää tarkasti kaikki silmäripisiä myöten. Piirtää myös sellaisia mielikuvitushahmoja, joita ei ole olemassakaan. Siivekkäitä, lentäviä, ryömiviä, kiipeäviä...

Vaikea selittää, miten tuo piirtää. Pikkutarkasti ainakin. Ja voi piirtää pari-kolme tuntiakin.

Siis juuri näin meilläkin :) Keksii osan jutuista itse alusta lähtien ja etsii tarvittavat materiaalit ja välineet.

Jäljentää kuvia ja on pitkään piirrellyt täydellisesti Simpson- ja Hello Kitty -hahmoja =) Nyt kun on jo 5v. niin entistä enemmän on tullut yksityiskohtia eli ripset ja jopa sormukset löytyy....
 
"taiteilija"
Itse olin myös pienenä hyvin lahjakas piirtämään, sekä olin myös verbaalisesti erittäin lahjakas. Nykyään en osaa piirtää kunnolla edes tikku-ukkoa, sillä keskityin myöhemmin verbaalisen ilmaisun kehittämiseen.

Ja miksikä en sitten kehittänyt ja harjoittanut kumpaakin taitoa? 1. Kannustuksen puute. Vanhemmat arvostivat enemmän kirjoitusharrastusta. 2. Kirjailijana tunnen pystyväni antamaan tälle maailmalle enemmän.

Joten kovasti kannustusta sinnepäin. :D Aivan ihania lapsia teillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.aijaa.com/v.php?i=5732074.jpg
tosi hieno. Muistan päiväkodista erään 4v joka oli myös todella hyvä piirtämään. Mulla oli kauan seinällä hänreltä saatu haukkapiirros joka oli linnun katsetta myöten niin taitavasti tehty. Ja pikkusetkin yksityiskohdat mukana. Olin itse näkemässä kun lapsi piirsi, ei mallia ollut vaan päästään teki. Kannattaa kannustaa lasta ja antaa mahdollisuudet kehittää tuota taitoa.
 
jj
itse olin lapsena todella hyvä piirtäjä (no kai nytkin), opettaja välillä syytti että olen kopioinut piirustukseni jostain. no ei minusta taidemaalaria tullut. ihan metalli alallla olen
 
"murkku"
kaikki tässä maaiilmassa ovat lahjakkaita.vaikka piirustuksesta ei selvää saa.oma lapseni on 5v ja piirtää angry birdsejä hyvin .toinen 9 v ja piirtää tsi hienosti hevosen jopa ne jalat ja turvan jotka ovat vaikeita, ja muutkin piirustukset ovat hienoja.
 

Yhteistyössä