Onko lapsenne sairastaneet vesirokon vai oletteko rokottaneet sitä vastaan?

Meillä pojalla oli "helppo rokko" joskus pari vuotiaana, mutta tytöllä ei vielä ole ollut (täyttää tänä vuonna 5v).

Mietin vaan sitäkin, että tytöllä on jonkin verran atooppinen iho, että voiko se olla "rankempi" ?
 
Huom
Poika sairasti sen juuri joulun alla nelivuotiaana.
Ei ollut muuten rankka, mutta näppylöitä oli järkyttävän paljon. Olen tosi onnellinen, että se on sairastettu. Rokotusta en ole harkinnut edes.
 
Atoopikon äitinä rokotutin lapseni ja otan sen toisenkin rokotteen. 1:llä rokotteella suoja ei ole 100% .. Mutta kuulemma säästää pahimmilta jälkitaudeilta. En usko silti siihen vaan otan sen toisenkin rokotteen jota suosittelee osa lääkäreistä. Vesirokon mukana tulee elimistöön pesimään herpes- viirus nimeltä vyöruusu joka saattaa jopa tappaa kipuun jos sen saa vanhana. Itse sairastin sen vakavana vauvaiässä ja olin kuulemma ihan huonossa kunnossa. Se on yleinen ja sen voi saada vain vesirokosta ja atoopikolle se on helvettä päällä maan kuten vesirokkokin on atoopikolle painajainen.
 
Siskon tytöllä on tänään ilmaantunut näppylät ja mietin, menisimmekö "hakemaan" sitä meille.. Pikkuveljelläni oli nyt 11 vuotiaana vesirokko ja oli tosi rankka. Kauheesti näppyjä, kutis tosi paljon ja viikko liki 40 asteen kuumeessa..
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja Miukkelis:
Siskon tytöllä on tänään ilmaantunut näppylät ja mietin, menisimmekö "hakemaan" sitä meille.. Pikkuveljelläni oli nyt 11 vuotiaana vesirokko ja oli tosi rankka. Kauheesti näppyjä, kutis tosi paljon ja viikko liki 40 asteen kuumeessa..
Minä varmaan hakisin, jos ajankohta on sopiva sairastamiseen.
Tuon sanomisesta täällä saa kyllä hirveän määrän lokaa niskaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ovat kaikki sairastaneet, atoopikko vanhimpana eli 6 v. Hänelle jäi pahimmat arvet ja yhden yön itki kutinaa, etenkin käsitaipeet vaivasivat.
Noi arvet on kurja juttu.. :/
Mun kaveri sairasti vesirokon ja jäi syviä arpia. Mulla myös naamassa pari kuoppaa ( vaikka vauvana sairastin ). Miten turha sairaus kun sen voisi estääkin :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ovat kaikki sairastaneet, atoopikko vanhimpana eli 6 v. Hänelle jäi pahimmat arvet ja yhden yön itki kutinaa, etenkin käsitaipeet vaivasivat.
Noi arvet on kurja juttu.. :/
Mun kaveri sairasti vesirokon ja jäi syviä arpia. Mulla myös naamassa pari kuoppaa ( vaikka vauvana sairastin ). Miten turha sairaus kun sen voisi estääkin :(
Toisaalta kuopus oli taas yltäpäältä näppylöiden peitossa ja hän selvisi ilman yhtäkään arpea. Atoopikko saattoi salaa repiä niitä rupiaan ja siitähän sitten saa varmasti arven.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ovat kaikki sairastaneet, atoopikko vanhimpana eli 6 v. Hänelle jäi pahimmat arvet ja yhden yön itki kutinaa, etenkin käsitaipeet vaivasivat.
Noi arvet on kurja juttu.. :/
Mun kaveri sairasti vesirokon ja jäi syviä arpia. Mulla myös naamassa pari kuoppaa ( vaikka vauvana sairastin ). Miten turha sairaus kun sen voisi estääkin :(
Toisaalta kuopus oli taas yltäpäältä näppylöiden peitossa ja hän selvisi ilman yhtäkään arpea. Atoopikko saattoi salaa repiä niitä rupiaan ja siitähän sitten saa varmasti arven.
Samoin meillä. Näppylöitä oli satoja eikä yhtään arpea nyt pari kk myöhemmin.
 
muku
Minulla oli lapsena todella paha atopia ja taiveihottuma ja valilla markarupea. Aitini mukaan en koskaan sairastanut vesirokkoa. Aiti kirjoitti kaikki sairastamiset vauvakirjoihin ylos.
Kuitenkin esikoista odottaessani vasta-aineet loytyivat, eli olen sen sairastanut huomaamatta.
Myos veljellani, jolla myoskin erityisen vaikea atopia, oli vesirokko mennyt helpolla ohi eika arven arpea.
Eli nainkin voi menna.

Omat lapset on sairastaneet rokon. Kahdella oli pahana mutta arpia ei jaanyt.
 

Yhteistyössä