Onko lasisi puoliksi tyhjä vai puoliksi täynnä?

Ts. kumpaan ryhmään kuulut?

Mun lasi on puoliksi täynnä.

Mä kyllä käytän sanontaa "pessimisti ei pety" ja epäilen monia asioita, mutta silti näen asiat hyvän kautta eli vaikka mä en oo täydellinen missään, mä oon silti riittävän hyvä, en taaskaan edes kaikessa, mutta riittävän monessa asiassa.
 
vikuri
Mä en ole koskaan osannut vastata tähän kysymykseen koska käsitän sen toisin.

Mun mielestä ihmiset, jotka vastaavat "puolityhjä" ovat määrätietoisia ja kunnianhimoisia. He haluavat lasin täyteen ja ovat vasta sitten tyytyväisiä. Puolillaan oleva lasi on on vajaa ja se pitää saada täyteen.

Ne, joiden mielestä lasi on "puolitäysi" ovat tyytyväisiä siihen puolikkaaseenkin. Ehkä lähtökohtana on ollut tyhjä lasi ja on hyvä että se on "edes" puoliksi täynnä.

Tämän mukaan käyttäisin sanontaa puolitäysi, vaikka muuten kyllä sanoisin itseni pessimistiksi... tai realistiksi, miten sen nyt ottaa.
 
Mä en ole koskaan osannut vastata tähän kysymykseen koska käsitän sen toisin.

Mun mielestä ihmiset, jotka vastaavat "puolityhjä" ovat määrätietoisia ja kunnianhimoisia. He haluavat lasin täyteen ja ovat vasta sitten tyytyväisiä. Puolillaan oleva lasi on on vajaa ja se pitää saada täyteen.

Ne, joiden mielestä lasi on "puolitäysi" ovat tyytyväisiä siihen puolikkaaseenkin. Ehkä lähtökohtana on ollut tyhjä lasi ja on hyvä että se on "edes" puoliksi täynnä.

Tämän mukaan käyttäisin sanontaa puolitäysi, vaikka muuten kyllä sanoisin itseni pessimistiksi... tai realistiksi, miten sen nyt ottaa.

perfektionistit on rasittavia.
 

Yhteistyössä