Onko liljakukkoihin tai niiden tuhoamiseen jotain niksejä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Mulla äitini neuvoi suihkuttamaan mäntysuopaliuosta liljojen päälle, (veden sekaan mäntysuopaa) ja pitää suihkuttaa joka puolelle. Muistaakseni se auttoi jonkin verran mutta oon joutunu kyllä nitistämään niitä käsinkin. Mutta voihan sitä mäntysuopaa kokeilla.
 
Kyllä ne pitää ihan käsin poimia sieltä ja tappaa, meillä auttoi myös samettiruusut (ne vissiin erittää jotain tms. mistä liljakukot ei pidä) ja se, että liljan sipulit otettiin talviajaksi säilöön kellariin ja istutettiin sitten takaisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Kyllä ne pitää ihan käsin poimia sieltä ja tappaa, meillä auttoi myös samettiruusut (ne vissiin erittää jotain tms. mistä liljakukot ei pidä) ja se, että liljan sipulit otettiin talviajaksi säilöön kellariin ja istutettiin sitten takaisin.
Kiitos vinkeistä! Näin mäkin olen ymmärtänyt että henki pois vaan yksitellen. Ensimmäiset on jo listitty. Ärsyttäviä!
 
Ne talvehtii maaperässä. Eli jos niitä on todella paljon, voisi kokeilla kaivaa ylös ja vaihtaa paikkaa.

Mie kyllästyin, kun ne söi kaikki liljat ja hävitin kukat :snotty: Nyt mietin, että jos johonkin ruukkuun istuttas ja aina syksysin tai keväällä vaihtas kasvualustan. Pysyisköhän poissa...
 

Yhteistyössä