onko mitään järkeä lähteä vauvan kanssa laivalle?

  • Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti
Me oltiin kun poika reilu 3kk. Ei känniläisiä, joku muu siivosi ja teki ruoat...Hytti sen kokonen että mahtu vaunut kasaamatta ja vauva nukkui niissä. Siisti hytti ja laivalla kaikenkaikkiaan rauhallista. Minusta se oli kiva irtiotto kotielämästä ja kannattaa katella mikä laiva, ajankohta ja hytti. En ymmärrä jotenkin sellasta ajattelua ettei vauvan kanssa sitä ja tätä kannata tehdä. Se on silti vanhemmille muutosta kotiarkeen vaikkei vauva vielä ymmärräkään. Se on tyytytväinen siihen että äiti ja isä on mukana ja tutut vaunut jne.
 
leipä
No en mä oikein tiedä, että mitä siitä sais irti sen vauvan kans, kun laivallehan mennään bilettämään ja vaihtamaan vapaalle. Menisin kyllä kavereiden kanssa ja jättäisin vauvan kotiin.

Tietysti jos on esim. päivä Tukholmassa risteily vaikka kesäaikaan. Voi olla kannella ja katsella merta ja nautti auringosta ja kierrellä sitten Tukholmassa kattelemassa. Mut näin talviaikaan ihan tavallinen risteily vauvan kanssa kuulostaa tosi tylsältä, en lähtis.
 
ja
kun ajattelee vähän niitä muitakin matkustajia.
mulla menis hermo jos mä olisin esim syömässä ja siellä joku pien rääkyläinen kiljuis kun itse olis jättäny lapset kotiin jotta saa olla rauhassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ja:
kun ajattelee vähän niitä muitakin matkustajia.
mulla menis hermo jos mä olisin esim syömässä ja siellä joku pien rääkyläinen kiljuis kun itse olis jättäny lapset kotiin jotta saa olla rauhassa.
Ei kaik kilju. Ketään me ei häiritty eikä vauva turhia huudellu.
 
Me mentiin laivalle kun vauva oli 3kk. Kyseessa tosin reittimatka Tukholmasta yhteen suuntaan. Oli tosi kiva reissu ja noin pieni vauva kayttaytyi viela tosi helposti buffetissakin jne. Kierreltiin, katseltiin, istuskeltiin, yoksi otin omaan viekkuun seinan puolelle nukkumaan ja oikein makeasti nukuttiinkin. Tissivauva eli ruuankaan kanssa ei ongelmia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leipä:
No en mä oikein tiedä, että mitä siitä sais irti sen vauvan kans, kun laivallehan mennään bilettämään ja vaihtamaan vapaalle. Menisin kyllä kavereiden kanssa ja jättäisin vauvan kotiin.

Tietysti jos on esim. päivä Tukholmassa risteily vaikka kesäaikaan. Voi olla kannella ja katsella merta ja nautti auringosta ja kierrellä sitten Tukholmassa kattelemassa. Mut näin talviaikaan ihan tavallinen risteily vauvan kanssa kuulostaa tosi tylsältä, en lähtis.
Laivallehan ei mennä vaan bilettämään olemaan itsensä kanssa. Mitä kukin haluaa sellasilta reissuilta. Ei tähän asiaan oo vaan yhtä vastausta.
 
ap
Meillä parin kuukauden ikäinen. Ihan vielä en olisi lähdössä mutta kesää mietin.. Kovin vaan on itkuinen pieni, joten siinä mielessä vähän mietityttää että nauttiiko siitä reissusta itse yhtään (ja vauvakaan ei sen päälle vielä mitään ymmärrä) vai olisiko se vaan lisäkidutusta itselle yrittää syödä esim. laivan ravintolassa itkevän vauvan kanssa. Tokihan se itkuisuus voi kesään mennessä vähetä *pitää peukkuja pystyssä*

Ja itsestä tuntuu tuo laivalle lähteminen helpolta reissulta millä aloittaa vauvan kanssa :D Esikoinen kun on kyseessä eikä vielä reissattu yhtään.
 
Me vähän suunniteltiin jättää lapset kotiin ja lähteä laivalle viettämään parisuhdeaikaa vauvan kanssa. Siinähän toi vauva menisi sivussa, kun voisimme rauhassa nukkua päikkäreitä ja syödä kaikessa hiljaisuudessa. Ainut vain, että allasosastolle pitäisi mennä vuorotellen :/
 
eip
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja leipä:
No en mä oikein tiedä, että mitä siitä sais irti sen vauvan kans, kun laivallehan mennään bilettämään ja vaihtamaan vapaalle. Menisin kyllä kavereiden kanssa ja jättäisin vauvan kotiin.

Tietysti jos on esim. päivä Tukholmassa risteily vaikka kesäaikaan. Voi olla kannella ja katsella merta ja nautti auringosta ja kierrellä sitten Tukholmassa kattelemassa. Mut näin talviaikaan ihan tavallinen risteily vauvan kanssa kuulostaa tosi tylsältä, en lähtis.
Laivallehan ei mennä vaan bilettämään olemaan itsensä kanssa. Mitä kukin haluaa sellasilta reissuilta. Ei tähän asiaan oo vaan yhtä vastausta.
No pääsääntöisesti ne muut matkustajat tulevat laivalle vaihtamaan vapaalle ihan normaaliristeilyllä, kyllä se näin vaan on, laiva on biletyspaikka ensisijaisesti suurimmalle osalle matkustajista. Se taas vaikuttaa siihen, kuinka myöhään ja missä siellä voi liikkua vauvan kanssa, kun ihmiset ryntäilevät ja musiikki soi kovaa.

 
++
kyl meil oli 3 kuinen mukana tukholman reissussa.ja kaikki nautti tosi paljon,vauva nukkui vaunuissa ja oli ihan tyytyväinen oloonsa.ei hyttiosastolla kuulunu toisten juhlimiset.me tiedettiin että lähdetään perhereissulle ja niin myös oltiin,lasten ehdoilla.kyllä suosittelen ihan lämpimästi reissua.tukholmaan herättiin virkeinä ja talsittiin siellä melkeen koko päivä.
lastenhoitohuoneet oli ihan ok ja ruokaa sai lämmitettyä ja kaikki toimi.
 
etelän tyttö
sama juttu kuin leijona 76.Poika oli jotain 3kk ko lähettiin hesasta tukholmaan.Vaunut mahtui ja nukkui niissä.Ja todellakin sai istua valmiiseen pöytään ja näin.Ja tukholmassakaan pörräily ei ollut hankalaa.,
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä parin kuukauden ikäinen. Ihan vielä en olisi lähdössä mutta kesää mietin.. Kovin vaan on itkuinen pieni, joten siinä mielessä vähän mietityttää että nauttiiko siitä reissusta itse yhtään (ja vauvakaan ei sen päälle vielä mitään ymmärrä) vai olisiko se vaan lisäkidutusta itselle yrittää syödä esim. laivan ravintolassa itkevän vauvan kanssa. Tokihan se itkuisuus voi kesään mennessä vähetä *pitää peukkuja pystyssä*

Ja itsestä tuntuu tuo laivalle lähteminen helpolta reissulta millä aloittaa vauvan kanssa :D Esikoinen kun on kyseessä eikä vielä reissattu yhtään.
Sitä se kyl oli, helppoa vauvan kanssa. Pikkuihminen kun tartti vaan tissiä ja unia säännöllisesti. Toisin kun villi 2v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ++:
kyl meil oli 3 kuinen mukana tukholman reissussa.ja kaikki nautti tosi paljon,vauva nukkui vaunuissa ja oli ihan tyytyväinen oloonsa.ei hyttiosastolla kuulunu toisten juhlimiset.me tiedettiin että lähdetään perhereissulle ja niin myös oltiin,lasten ehdoilla.kyllä suosittelen ihan lämpimästi reissua.tukholmaan herättiin virkeinä ja talsittiin siellä melkeen koko päivä.
lastenhoitohuoneet oli ihan ok ja ruokaa sai lämmitettyä ja kaikki toimi.
Ei mekään tiedetty metelistä ja ryysiksesta, tukholmassakin vauvan kanssa oli helppoa. Ei kotonakaan yöllä mennä vauvan kanssa metelibaariin, ei myöskään laivalla.
 

Yhteistyössä