Onko monessakin perheessä nykyään niin että miehellä vakityö ja nainen tekee lapset pätkien välissä?

  • Viestiketjun aloittaja nisäkäs
  • Ensimmäinen viesti
väärä logiikka sulla
Höpöhöpö! Naiset nyt vaan sattumalta on aloilla, joissa on noita pätkätöitä. Esimerkkinä sairaanhoitajat. Jos on kovin naisvaltasella alalla, niin sieltä ei niitä vakipaikkoja oikein tipu, mutta äitiyslomasijaisuuksia kylläkin.

Miesvaltaisilla aloilla on ihan eri asia. Ollaan paljon harvemmin lomilla ym, joten jos työntekijöitä tarvitaan, heitä tarvitaan vakituisesti.
 
vieras
Mutta johtuuko se miesten aiemmasta yhtäjaksoisesta työelämästä eli kokemusta on ja naisella ei samalla ajalla ole yhtä paljoa työkokemusta vai siitä liha-ja kudospalasta isovarpaiden välissä :saint: Epäilen itse että enemmän vaikuttaa kokemus kuin lapset.
 
Ei ainakaan meillä, eikä lähipiirissäkään ole ketään moista pariskuntaa..

Kyllä minulla on aina ollut vakityö, nyt hoitovapaalla ehti olla jo odottamassa kaksikin -vanha, josta en ollut vielä irtisanoutunut ja uusi, mihin sitten menen hoitovapaan jälkeen.
 
-Jonttu-
Se nyt vaan on niin, että naiset itse suostuvat ja tekevät ankeuden näillä naisvaltaisilla aloilla. Naiset alistuvat pompoteltaviksi.

Ja harvemmimpa se niin päin on, että naisella vakipaikka ja mies tekee lapset pätkien välissä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta johtuuko se miesten aiemmasta yhtäjaksoisesta työelämästä eli kokemusta on ja naisella ei samalla ajalla ole yhtä paljoa työkokemusta vai siitä liha-ja kudospalasta isovarpaiden välissä :saint: Epäilen itse että enemmän vaikuttaa kokemus kuin lapset.
Kokemus näkyy palkassa. Mutta pätkätyöt johtuu kyllä siitä, mihin alalle naiset hakeutuu useammin. Mä en tosin edes voisi kuvitella, että omalla alalla olisi pätkätöitä... Saatika että ottaisin vastaan määräaikaisen työn.
 
pöllö
No minun akateemisesti koulutettu lähipiirini on sitten hyvin omituisia, koska tiedän useamman perheen (mukaanlukien meidät itse) joissa nainen on saanut vakitöitä sitten kun lapset on tehty.
 
justjust
Voi tsiisus! Lueppa tarkemmin. Pätkätöitä koska NAISET OVAT YLLÄTTÄIN ÄITIYSLOMILLA, HALOO!!! Ja koska nämä vakkaripaikan saaneet akat ovat äippälomalla, niin sitten heidän tilalleen otetaan sijaisia. Miehet eivät ole äitiyslomilla =D Harvempi jopa pitää isyyslomia, koska töistä voi olla vaikeaa olla pois. Siihen voivat taas vaikuttaa monetkin syyt, varsinkin jos on vaikkapa yrittäjä.

Kannattaa käyttää vähän järkeä näissä hommissa.
 
unikuu108
mulla oli vakkariduuni kunnes tulin raskaaksi ja päätimme muuttaa miehen työn perässä takaisin helsinkiin. nyt sitten olen tehnyt keikkaa ja pätkiä ja mies ollut edelleen omassa vakkariduunissaan..
mut tän kakkosen jälkeen mä panostan kyllä taas sen verran että sais vakkariduunin ja sais mielenrauhan..
 
heh
Tuo alavalinta on ihan itsestä kiinni. Itse sairaanhoitajaksi kouluttautuvana tiedän, että vakkaripaikasta on turha unelmoida ensimmäisiin vuosiin. Ei ees häiritse, haluan kokemusta erilaisista osastoista. Silti töitä riittää. Jos taas kouluttautuisin vaikkapa DI:ksi, niin saisin todennäköisesti heti vakkaripaikan nousukaudella.

Kyllä on alasta kiinni, miten siellä on tarvetta. Joillekki aloille on huutava pula, kannattaa hakeutua sinne. Ja hyvät työedut, menee sinne. Naisvaltaiset alat ovat yleensä noita pätkätöiden inniottamaa, koska alkuperäiset ovat äitiyslomalla..sitten tulee sijainen, joka voi joutua äippälomalla ja taas tälle sijainen. Eli ei se miesten vika ole, jos nainen haluaa ites kouluttautua viakkapa epävarmalle alalle. Se on ihan jokaisen itsensä päätettävissä.

 
heh
Lisäksi pitää ottaa huomioon, että miehet ottavat tunnetusti enemmän riskejä. Eli he vaihtavat työpaikkaa, kehittävät uraansa ja niin edelleen. Näin ollen on myös helpompi saada vakituinen työpaikka, koska hakee ensinnäkin niitä. Ja ottaa riskejä. Naiset ottavat tutkitusti paljon vähemmän riskejä, jäävät alhaisemmalle asemalle ym. Ei se ole miesten vika.
 
ajattele ensin
No taitaa sulla olla lääkkeet jääny ottamatta, kun et noin yksinkertaisia asioita ymmärrä ja hyväksy. En vaan ite voi sietää mitään feminismityperyyksiä, varsinkin jos niitä ei oo ees fiksusti haettu..vaan nimenomaan niin, ettei oo oikeesti ajateltu sitten yhtään järjen kanssa.
 

Yhteistyössä