Onko muita äitejä jotka ei siedä lapsella kavereita kotona..?

  • Viestiketjun aloittaja paskamutsi
  • Ensimmäinen viesti
paskamutsi
Mä oon just tämmönen..
Oon yh eikä mulla ole tukiverkostoa eikä sukulaisia jotka auttais lapsenhoidossa. Olen todella yksin lapsen kanssa.
En jaksa lapsen kavereita (6-9 vuotiaita ) kotona. En ole aikoihin päästänyt meille kavereita leikkimään. En vain jaksa kuunnella sitä mölyämistä, juoksentelua ja jääkaapilla ravaamista.

Joskus häpeän sitä, etten siedä meillä lapsen kavereita. Olen kai ihan hirveä äiti...
 
No tietty riippuu ihan tilanteesta mut tänäänkin oli meitin kummityttö noiden mun lapsien kans leikkimässä ja kyllä mä nautin kun sain vaan touhuta omiani kun lapset keskittyy toisiinsa. Mut olen kotosin isosta perheestä ja musta lasten leikki ja mölyäminen ovat ihania asioita :)
 
vieras
Sinä olet aikuinen ja voit ohjata lapsia leikeissä eli mölyäminen on kielletty kuten juoksentelu ja jääkaappi aukeaa korkeintaan kerran kun tarjoat lapsille välipalaa. Helppoa kuin heinänteko.
 
En mäkään varmaan sietäis jos ne ramppais jääkaapilla ja remuais. Pitää olla säännöt siitä miten käyttäydytään ja ollaan kylässä. On meilläkin käynyt lapsia jotka luulee et kylässä saa tehdä mitä haluaa, mut puutun siihen heti esim. jääkaapille ei oo asiaa eikä kengät jalassa kuljeta sisällä tai riehuta ympäri kämppää. Kavereiden kans pysytään lasten huoneessa ja leikit siivotaan ennenku lähdetään.
 
Mä olen just päinvastanen, vaikka itsellä on 5 lasta niin silti lasteni kaveritkin on lähestulkoon aina tervetulleita ja kyllä niitä useasti onkin meillä, musta se on vaan hyvä merkki että viihtyvät meillä =)
 
ap
Mulla on monet kerrat mennyt hermo siihen, kun jääkaapista rosvotaan cokikset, sipsit vedetään kaapeista, ruokaa ruinataan ja kauhea huuto ja mökä kuuluu. Koiran perässä juostaan, mennään pitkin olohuoneita ja eteistä.
En yhtään tykkää pojan pihan kavereita, jotka kiusaa, varastaa, möykkää, luvattta hyppivät kaapeilla ja tahtovat sitä ja tätä.

 
vieras
Oho, onpas huonosti käyttäytyviä kavereita ap:n lapsella. Meillä käy lasten kavereita (mulla 9v poika ja 8v tyttö) eikä tuollaisia ongelmia ole ollut. Välillä tietenkin lähtee ääntä, mutta kukaan ei ramppaa jääkaapilla, eikä juosta ympäri kämppää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on monet kerrat mennyt hermo siihen, kun jääkaapista rosvotaan cokikset, sipsit vedetään kaapeista, ruokaa ruinataan ja kauhea huuto ja mökä kuuluu. Koiran perässä juostaan, mennään pitkin olohuoneita ja eteistä.
En yhtään tykkää pojan pihan kavereita, jotka kiusaa, varastaa, möykkää, luvattta hyppivät kaapeilla ja tahtovat sitä ja tätä.
En minäkään tuollasesta käytöksestä pitäis, meillä mennään niillä säännöillä mitkä meillä on ja jos ei kelpaa niin sitten ei tarvitse tulla. Omillakaan lapsilla ei ole lupa mennä sipsejä ja limuja ottamaan millon sattuu. Onneksi nuo kaverit osaavat kuitenkin käyttäytyä ihan hyvin ja harvoin täytyy komentaa =)
 
vieras
Ootko ajatellut että tuolla menolla sun lapsilla ei pian ole kavereita? Kyllä tuo kaverihomma toimii niin että vuorollaan ollaan leikkimässä toisten luona ja ei meillä pojan kaverit jääkaapilla ramppaa ja meillä mennään ulos jos volyymit nousee ja jalat on levottomat.
 
yhäiti
Minäkin olen yh, mutta koskaan en ole ajatellut asiaa noin. Minusta on aina ollut ihana kun lapsilla on kavereita, mitä enemmän sen parempi. Yökylässäkin saavat olla. Siis, onko oikeasti parempi että lapset istuvat kotona yksin jos olisi kavereitakin tarjolla. Ja osaa lapset kyllä käyttäytyä jos heitä vaan siihen opastaa.
 
surullista
Alkuperäinen kirjoittaja yhäiti:
Minäkin olen yh, mutta koskaan en ole ajatellut asiaa noin. Minusta on aina ollut ihana kun lapsilla on kavereita, mitä enemmän sen parempi. Yökylässäkin saavat olla. Siis, onko oikeasti parempi että lapset istuvat kotona yksin jos olisi kavereitakin tarjolla. Ja osaa lapset kyllä käyttäytyä jos heitä vaan siihen opastaa.
Sama täällä! Mitä enemmän lapsella seuraa, sen parempi! Ap ei taida jaksaa kuitenkaan leikkiä ja pitää lapselleen seuraa, niin paljoa - ja kavereitahan lapset tarttee! Säälin apn lasta
 
vieras
itse olen 3:n yh.aina on kaverit tervetulleita.
silloinhan sitä on aikaa touhuta omia askareita kun lapsilla on kavereita.
jääkapille lasten kaverit ei kyllä mene.juomassa toki käyvät varsinkin kesäisin.silloinkin yleensä juovat vettä vaikka mehuakin olisi tarjolla.
yökylässä ollessa toki saavat syödäkin,mutta silloinkin katan pöydän valmiiksi josta ottavat haluamansa.
 
Eeva
Minä ainakin tykkään kovasti, kun lapsellani käy kavereita kyläilemässä ja yökyläilyäkin harrastetaan 2-3- kertaa kuukaudessa. Olen myös yh-äiti ja kun lapsi touhuaa kaverinsa/kavereidensa kanssa omia juttujaan, minävoin puolestani vaikka lukea, katsoa telkkaria jne. Ongelmia vierailijoiden kanssa ei ole koskaan ollut, heillepätee meillä samat säännöt kuin omallekin lapselle.
 
opetat lapsesi kunnioittamaan sääntöjä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinä olet aikuinen ja voit ohjata lapsia leikeissä eli mölyäminen on kielletty kuten juoksentelu ja jääkaappi aukeaa korkeintaan kerran kun tarjoat lapsille välipalaa. Helppoa kuin heinänteko.
 
niinpäniin
jos mä olisin ap, niin mä hakisin apua jostain, vaik oletkin yksinäinen ja ei tukiverkostoa ympärillä, niin kyllä mun mielestä lapsen oikeus on elää sosiaalista elämää. Missä hän on päivät? käykö hän kavereiden luona koskaan kylässä??
 

Yhteistyössä