Onko muita joilla ennestään lapsia, mutta lisää ei kuulu? (ei ainakaan helpolla)

  • Viestiketjun aloittaja harmaus
  • Ensimmäinen viesti
ap
no tiedetään ettei ole kauaa.. mutta tottakai sitä alkaa miettimään että onko jokin vialla kun ennen tullu helpolla ja nyt ei. Toivon ettei mikään oo vialla ja kolmas meille suodaan joskus.
 
M
Juuri näin on. Kaksi lasta on ja kolmatta toivottu ei tule niin ei tule eikä varmaan koskaan tulekkaan :( 2vuotta mennyt yrittämiseen eikä olla edes pakolla yritetty vaan jos tulee niin tulee mutta ei vaan tule....
 
Ei
ole henkilökohtaista kokemusta, mutta vanhemmillamme oli juuri noin. Minä synnyin 1977, veli 1979 ja sisko vasta 1986. Eli tuo viimeinen ikäero ei ollut tarkoituksella noin pitkä, vaan vanhemmat olivat yrittäneet kolmatta lasta siitä lähtien, kun veljeni täytti yksi vuotta. Lähes viisi vuotta meni siis yrittäessä...
 
ap
Teillä joilla kaksikin vuotta yritystä ollut, niin onko pettymys yhtä suuri joka kuukausi vai tottuuko siihen että ne menkat tulee? Anteeksi jos liian henkilökohtasia kysymyksiä.
 
Muuttanut
Meillä meni kanssa useempi vuosi yrittäessä. Tuli vielä kohdunulkoinen ekan vuoden jälkeen ja toinen munajohdin jouduttiin poistamaan siinä, tuo vielä puolitti mahdollisuuksia. Mutta toivominen palkittiin viimein ja meillä on nyt toinenkin lapsi.
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no tässä muistuu ainakin se mieleen ettei lapsia tehdä vaan saadaan. M ootteko käynyt tutkimuksissa, onko jotain "vikaa" löytynyt?

Meillä nuo lapset on ihan tekemällä tehty tietoisesti :)
Ei olla käyty missään tutkimuksissa enkä usko että mennään tai mä ainakaan.
Ei riitä motivaatio enään siihen. Katotaan josko vielä napsahtaa sillä myös aika alkaa loppua kohta kun mullakin on ikä 36v jo :)

 
Pikkakakkosta yritetty toukokuusta 06 lähtien, takana yksi kohdun ulkoinen raskaus, sekä yksi keskeytyny keskenmeno rv 18. Joten... :| Nyt menossa rv 12 ja jotain, ja toivon todella, et saadaan tämä vauveli syliin asti elävänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Teillä joilla kaksikin vuotta yritystä ollut, niin onko pettymys yhtä suuri joka kuukausi vai tottuuko siihen että ne menkat tulee? Anteeksi jos liian henkilökohtasia kysymyksiä.
Koska yritystä oli aiempienkin lasten kanssa kestänyt kauan niin osasin jo asennoitua että helpolla ei tule tälläkään kertaa, aluksi sitä sieti pettymystä paremmin, nyt kun yli 2v jo mennyt, alkaa ottaa koville, sitä miettii että jospa meillä ei enää koskaan tärppääkään.
 
vieraana
meilla meni kaksi vuotta kakkosta yrittaessa ja sitten hakeuduttiin hoitoihin. Odotettiin ensimmaista tapaamista lekurin kanssa kun muutama viikko ennen sita napsahti! Selvisi sitten verikokeissa syykin kun kesti noin kauan, kilpirauhasen vajaatoiminta.
Kahden ajateltiin riittavan mutta muutaman vuoden paasta tulin raskaaksi pillereista ja lahes olemattomasta seksielamasta huolimatta. Melkoinen yllatys mutta voi kuinka iloinen sellainen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Teillä joilla kaksikin vuotta yritystä ollut, niin onko pettymys yhtä suuri joka kuukausi vai tottuuko siihen että ne menkat tulee? Anteeksi jos liian henkilökohtasia kysymyksiä.
Ei siihen varmaan ihan 100% totu koskaan, vaikka kuinka asennoituis ja olis henkisesti valmis pitkään yrittämiseen...
 
noh
Meiän esikoinen on jo neljän. Lähes koko aika on oltu sitä mieltä, että tulee jos on tullakseen. Tällä systeemillä meille ei taida tulla lisää lapsia ;) Ei siis ole kytätty oviksia tai muuta, eikä mitään hirveetä puputusta ole harrastettu. 1 km on saatu aikaseksi :/

Jotta ap.lle toivotan rentoa asennetta. Tiedän, että voi olla vaikeeta, jos kovasti toivoo. Mitä mä oon käsittänyt, hoitoihin voi päästä jos on vuosi tuloksetonta yritystä takana. Ja ymmärrän yrityksellä vähän aktiivisempaa mitä meillä on ollut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kauan pitää odottaa ennenkuin hakeutuu lääkärille, mikäli lapsia entuudestaan?
Jos ikää alkaa olla reilusti yli 30, niin muutama kk riittää. Jos alle, niin se 8kk-1v pitäis olla uritystä. Tosin, mä olen alle 30v ja sain 7kk yrittämisen jälkeen lääkkeet (clomifen + terolut ), mut asiaan vaikutti varmaan myös se, et edellinen raskaus oli ollu kohdun ulkoinen, minkä takia oli toinen munajohdin jouduttu poistaa, mikä taas sinällään vaikeuttaa raskautumista
 
ap
Mulla todettu monirakkulaiset munasarjat kuopuksen ultrassa. Ja lääkäri silloin kysyikin onko ollut vaikea raskautua. Jospa nuo meidän kaksi ihanaa mussukkaa ovatkin olleet oikeen lottovoitto, kun olen kyllä käsittänyt että PCO vaikeuttaa raskaaksi tuloa.
 
on sillä nimikin
tuota kutsutaan sekundääriseksi lapsettomuudeksi. aika yleistä on, että parilla on lapsi / lapsia, mutta sitten ei enää lisää tahdokaan tulla. harva vaan siitä uskaltaa puhua muiden asenteen takia "kun ei osaa olla niistä tyytyväinen, mitkä on jo saanut"
 

Yhteistyössä