Onko muut hankkinneet vanhemmalla iällä ajokorttia?

Mulla alkaa autokoulu maanataina ja lievästi kauhistuttaa :snotty: :snotty:

Mitä tulisi ottaa huomioon ennen sinne menoa? Kannattaako esim tankata liikennemerkkejä etukäteen ym?

Mites itse autokoulu meni? Mulla tilanne etten ole ikinä autoa ajanut, miten muilla? sujuiko ajaminen sitten kuinka?

Kiitos jos joku viitsii vastata :flower:
 
Perässä tullaan, viimeistään mummelina =) Ajanut kyllä olen että perustaidot hallinnassa mutta ruosteessa. Autokoulu jäi aikoinaan kesken erinäisistä syistä :ashamed: Tsemppiä ja rohkeutta, kyllä sitä vanhemmallakin iällä oppii :hug:
 
Itse ajoin kortin 25-vuotiaana (sain kortin viime keväänä )

Ei tarvii opetella mitään etukäteen. Kyllä ne siellä opastaa. Saatte sieltä sellaset oppikirjat, mistä voi harjotella vaikka niitä liikennemerkkejä. :D

Autokoulu meni ihan mukavasti, helpommin mitä aluksi pelkäsin. Itse olin ennen autokouluun menoa ajanut autoa muutaman kerran jäällä, tosi vähäiset oli siis ajokokemukset. Hyvin ajaminen sitten pienen harjoittelun jälkeen sujui. Ei se vaikeaa ole.
 
Mä ajoin 26v. Kaksi kuukautta meni, sen verran "pitää" olla autokoulun kirjoilla. Inssi ja kirjalliset ekasta läpi! Ja ikään en ollu sitä ennen autolla ajanu, hyvin oppi kaiken tarpeellisen! Ja ajotunteja voit ostaa lisää jos tuntuu ettei ne korttiin sisältyvät riitä.
 
No vanhemmalla ja vanhemmalla, mut en sillon 18kesäisenä. Olin 23v. Ja oikeesti, olin paljon fiksumpi ja järkevämpi ja maalaisjärjellä ajattelevampi kun ne 17.5v muksut siellä koulun penkissä. Kaikki asiat oli paljon "järkeenkäyvempiä".
Mulla oli se tilanne autokouluun mennessä, et osasin ajaa autoa, ja ekan ajotunnin päätteeksi opettaja sanoikin, et "jahas, ajellaan nämä tunnit mahdollisimman pikaseen pois, niin pääset toisen ryhmän kans liukkaanradalle, ja sitä myötä sitten kirjallisiin ja inssiin hakee ajokortin pois..." :saint:
 
vieras
Täällä myös eräs - öhöm, jo lähempänä neljääkymppiä - ja tänä vuonna olisi tarkoitus ajaa ajokortti :) Saa nähdä miten kauan kestää että saa kortin... Mopolla revittelin elämäni ensimmäistä kertaa viime kesänä ja meni kuin vanhalta tekijältä! Eli eiköhän sitä toivottavasti autoakin vielä opi ajamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sari Margit:
:wave: täällä eräs joka meni 39v,en ollut autoa ajanut,enkä mitään ennakkoon opetellut,pari lisätuntia piti ottaa,kyllä se siitä sitten sujumaan alkoi.
Minä menin kanssa saman ikäisenä. Ensi viikolla olisi kirjalliset ja sit muutama ajotunti jäljellä.

Yritin jo 18v sitä, mut rahat loppu kesken ja jäi koko autokoulu.
Hyvin se menee sieltä saat sieltä saat oppikirjan mistä voit opiskella.

Yhden vinkin annan tutustu ennen teoriatuntia päivän aiheeseen ja tunnin jälkeen kannattaa kerrata on sit varmempi olla kun menet kirjallisiin.
 
Minä ajoin noin 30 vuotiaana ja tiukkaa teki ja pari kertaa olin jättämässä kesken.Sitkeesti vaan kävin loppuun ja inssin suoritin ekalla läpi ja en katunut, kun kävin.Minun elämäni helpottui monella tavalla ja nyt kun asumme täällä omakotitalossa hieman syrjässä olisin aikalailla miehestäni riippuvainen kyytien suhteen, että kauppaan tms pääsisin.Nyt on helppoa, sen kun ottaa auton ja lähtee....mies aikoinaan sai aikamoisen työn tehdä, että sai mut huijattua autokouluun, mutta kyllä kannatti, vaikka itkun kanssa välillä pois sieltä tulin, kun kaikki meni pieleen ja mokasin
 
minä ajoin kortin viime kesänä,ikää 27v..pari kertaa olin autolla ajanut nuorempana. aikas helppoa kaikenkaikkiaan oli teoriat ja ajotunnit..tietty kirjalliset ja inssi jännitti sikana mutta läpi meni kerrasta. kannattaa se autokoulusta saatava kirja lukea moneen kertaan ajatuksen kanssa,näin varmistat että pääset kirjallisista heti läpi!! pikkusen reilu 2kk meni aloituksesta kortin saantiin.
 
Soiku
Minä ajoin kortin 3 vuotta sitten, 28-vuotiaana. Odotin tota kuopusta silloin. En ollut koskaan ajanut autolla, traktorilla, en edes mopolla, mutta kerralla pääsin läpi sekä inssistä että kirjallisista.

Alku oli hankalaa, koska mä olin tosi huonovointinen raskauden alkuvaiheessa, mutta opettaja oli ymmärtäväinen, kun sen vaimo oli samassa tilanteessa silloin :)
 
Mä sain kortin lähes päivälleen 10 vuotta myöhässä, eli 28 v.

Hyvin meni autokoulu ja inssi kerrasta läpi, samoin kirjalliset. Olen ollut kahdella Eurooppa autoreissulla kartturina, joten kasta jutut ja liikennemerkit olivat jo hanskassa ennen ku ees autokouluun menin.
 
Olen ja en ole...tai siis päivitin espanjalaisen ikuisuuksia vanhan kortin Suomessa metusalemin iässä kun ei se vanhanmallinen espanjan kortti käynyt suoraan. Tai ei mun kyl tarvinnut käydä kuin teoriakoe, pimeän- ja liukkaanajo ja inssi. ja sitten oli joku arvioiva ajo.
 

Yhteistyössä