Onko muut päässeet vähällä joulustressillä?

Owl
Tänään ostimme jouluruoat yli 300e, kuusi yms 100e, ja veimme lahjakassit ihanille ihmisille.
Stressi meinasi eilen pukata, mutta nyt on vain muutama lahja ostamatta, huomenna hoidan sen.
Lapsilla on jo lahjat valmiina.
Perjantaista voikin joulu jo alkaa ja otan oikein rennosti ja nauttien:)
Kerrankin varauduin oikein kunnolla kaikkeen etukäteen ja se helpottaa huomattavasti.
Olen ansainnut kyllä kaiken.
Laatikotkin ovat valmiina, mutta teen silti muutaman lisälaatikon, ihan vain tekemisen ilosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
"Vieno"
Lähdemme täyshoitolomalle maaaseudulle, joten eipä ole stressiä ruoanlaitosta tai siivouksesta. Lahjoja ostetaan vain lapsille, koti jo aikaa sitten koristeltu ja muovikuusikin on paikallaan. Joulu saa tulla!
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
"kahden äiti"
Eipä stressaa kun kaikki on jo lähes valmista. Huomenna tarvii jotain pientä vielä hakea kaupasta itse aatoksi ja välipäiville, sitten joulu voikin jo tulla. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Tänä vuonna ei vietetä joulua kotona ja minulla ei ole jouluruuista päävastuuta, lähinnä avustamista paikan päällä. Lahjat hommattu jo marraskuussa, yksi lahja pitäisi vielä noutaa huomenna kaupasta kun olikin tilaustavaraa jota ooteltu kauan. Ei oikeastaan stressiä, enemmänkin iloa että näkee perhettä ja sukulaisia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
"Hanna"
Monta viikkoa ollut jo jaksamisen äärirajoilla. Töissä hirveä kiire, pieni porukka ja kun siinä 1 sairastuu, teet hänenkin työt, kun ei ole ketään muutakaan niitä tekemässä. Lähipiirissä 2 kuolemantapausta peräjälkeen ja yhden läheisen sairauden paheneminen. Olen yrittänyt laittaa joulua kuitenkin valmiiksi, sen minkä jaksan. Tämä joulu kyllä tulee jäämään mieleen.
 
annannana
Eipä ole stressiä ollut. Lähdemme maalle lomakylään täysihoitoon joten eipä ole tarvinnut juuri valmisteluja tehdä. Tosin muutama lahja pitäisi vielä löytää, en vain ole päässyt ostoksille kuin lapset ovat kipeinä.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Hannalle myös toivotan voimia! :hug: Harvemmin noi työstressit ja kuolemantapaukset tms. kalenteria katsoo ja ikävää et sattuu just joulun alle. :(

Vähän meinasi stressiä pukata, mut tänään saanut hommia sen verran hyvin tehtyä et ei tässä mitään paniikkia enää. Jouluaatto tulee vietettyä muutenkin muualla, ettei ruoista tarvi stressata, mitä nyt leipomuksia vien.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
[QUOTE="Hanna";29353113]Monta viikkoa ollut jo jaksamisen äärirajoilla. Töissä hirveä kiire, pieni porukka ja kun siinä 1 sairastuu, teet hänenkin työt, kun ei ole ketään muutakaan niitä tekemässä. Lähipiirissä 2 kuolemantapausta peräjälkeen ja yhden läheisen sairauden paheneminen. Olen yrittänyt laittaa joulua kuitenkin valmiiksi, sen minkä jaksan. Tämä joulu kyllä tulee jäämään mieleen.[/QUOTE]


Tee vain välttämättömin, ts laista siivouksesta, mutta hanki ne mukavat asiat =) Jaksamista ja hyvää joulua :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
"Jenis"
Jep, tänäkin vuonna :) Ruuat tehdään nyyttäriperiaatteella, lahjojen ostaminen on minimoitu ja lapsia ja elukoita tulee pyhiksi sen verran paljon että turhan kuuraamisen voi unohtaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Stressi vähenee, kun keskittyy siihen, mitä on tekemässä vrt. ajattelutapa, jossa olet jo seuraavassa työssä, vaikka et kesken olevaakaan ole saanut kuin aloitettua. Ja toisekseen saa asioita tehtyä.

Jotenkin tämä ajatus on saanut mun stressin vähenemään. Eli siis asia kerrallaan siihen keskittyen. Töissä työasiat ja kotona nautitaan kiireettömistä jouluvalmisteluista. Kaupan ruuhkassa hymyillään toisille ja annetaan tietä. Se tarttuu =)
 
  • Tykkää
Reactions: Owl ja FreezeCat
Professional Griefer
Ei ole mitään stressattavaa. Vaatimattoman joulupöydän ruuat haetaan huomenna. Miehen sisko ja äiti tulee meille jouluksi, ja lähinnä keskitytään vain syömään ja hengailemaan yhdessä.

Mä en osta kenellekään lahjoja, eikä kukaan mulle. Niistä ei tarvi siis stressata.
Ollaan ostettu ainoastaan miehen siskolle muutama lahja, onkin ainoa ketä meidän perheessä "lahjotaan" nykyisin.
 
hioohoi
mksi pitää stressata? mä olen laitellut valoja pitkin syksyä lisäten joulua kohden sin ne tänne, kuusi haetaan vasta huomenna, samoin kinkku. perunalooran ja bataattilooran teen viikonlopuna, maksaloora ostetaan valmiina, meillä ei joulupöydässä ole rosollia, ajattelin tehdä fetasalaatin ja tonnikalasalaatin. kinkku paistuu itekseen aatonaattona, jonkun kakun teen vielä kahvipöytään maanantaina, siivoilua en nyt perusviikkosiivousta kummemin tee.
lahjat ostin joulukuun alkupuolella.
 
"miemie"
Mekin olemme tänä vuonna lomalla, joten ei mitään stressiä :) ruokia ei tarvi ostaa eikä valmistaa ja lahjojakin vain pari ilman stressiä :)

Stressitöntä joulua kaikille!
 

Yhteistyössä