Onko normaali lomaohjelma yht lomaviikolle

  • Viestiketjun aloittaja RouvaViisViis
  • Ensimmäinen viesti
RouvaViisViis
8.00 Herätys. Aamupesut ja aamupala. (vuoroaamuin aamupalan laittaa miniä1 ja miniä2)
9.00-11.00 Pojat ja vävy remontoivat aittaa. Miniä1 hoitaa lapsia ja miniä2 valmistelee päiväruokaa. Tyttö pesee pyykkiä.
11.00 Päiväruoka.
12.00 vapaa aikaa
13.00 Päivälepo. Hiljaisuus!
13.45 Päiväkahvi. Miniä1 ja miniä2 laittavat vuoropäivinä.
14.00-16.00 Pojille remonttia. Vävylle pihatöitä yms. Miniä2 hoitaa lapsia ja miniä1 laittaa ruokaa. Tyttö siivoaa.
16.00 Iltaruoka.
17.00 vapaa aikaa
18.00. Miniä1, miniä2 ja lapset saunovat sekä uivat. Vävy lämmittää saunan.
19.00 Minä ja tyttö saunotaan. Pojat kuumentavat grillin.
20.00 Miniä1 ja miniä2 grillaa. Pojat saunovat.
21.00 vapaa aikaa
22.00 HILJAISUUS!
 
viisnolla
Onpa aikataulutus. En ole kotioloissa moiseen törmännyt koskaan. Ruoka-ajat on voitu sopia, mutta muuten on pärjätty ilman kellonaikoja.

Toinen, mikä pistää silmään, on sukupuoliroolit. Ruuanlaitto, grillaus ja lapsista huolehtinen ei ole vain naisille kuuluvaa. Mun mielestä on mukavampaa, jos asioita voidaan tehdä yhdessä. Muutenkin on mukavampi, jos yhdessä päätetään kuka tekee mitäkin kuin että anoppi määrää ja jakaa tehtävät. Enempi vaihteluakin olisi jos vaikka pojat hoitaisi lapset ja vävy ja miniät rakentaisi aittaa tai miten nyt sitten menisikään. Paljon mukavampi on touhuta, kun saa itse vaikuttaa eikä tarvitse olla käskytettävänä.
 
Vastaan
Laitoin lomaohjelman miniöille ja miniä2 uhkaa perua koko loman. Hän on sitä mieltä, että tämä on sairasta? Loukkaannuin, miten kehtaa tuolla lailla mustanmaalata tervettä ihmistä. Hän saa laittaa lapset ja pojan tulemaan ja jäädä itse pois viikoksi. Annan erikoiskutun hänen aviottomalle tyttärelleen, jonka isä ei ole poikani. Tytär saa olla apulaisena ruokahommissa. Maksan hänelle taskurahaa 150 euroa ja annan kunniamaininnan ahkeruudesta. Harva 10-vuotias saa yhtä hyvää kesätyötarjousta eikä miniä2 valita että hänen aviottomalle lapselleen ei ole samoja herkkuja ja lahjoja tarjolla. 150 eurolla saa ostaa, mitä hän haluaa. Olen jo ostanut osan koko viikon ruoista sekä laktoosittoman tuotteet, ettei tarvitse meidän kärsiä miniä2 mahavaivoista. Laktoosittomat maidot säilyvät hyvin mökillä, pitkä päivämäärä. En ole niin pikkumainen, että suuttuisin kun ölen hänelle jo ehtinyt ostaa kalliit erikoismaidot. On niille käyttöä, vaikka häntä vatten ostin. Ei ole halpaa lystiä ostaa viikoksi ruoat 15 hengelle sekä vierasvara päälle. Ostan kotimaista hyvää ruokaa enkä halpaa teollisuusruokaa. Parhaista raaka-aineista saavat laittaa ruokaa minin ostamissani uusissa teräskattiloissa. Ovat myös kotimaista laatua. Samoin on uudenkarheita pellavapyyhkeitä ja kun minä kävin Ikeassa, ostin jokaiseen petiin uudet petivaatteet. Oli oikein kauniit kasvikuviot, nimikoin kaikki. Jokainen käyttää omaansa eikä kotia saa viedä, mutta mökillä saa käyttää.
 
vastaan
Vastaan sinulle,

mökillä ei eletä kuin pellossa. Kuka pystyy lomailemaan, jos astiat ovat likaisia, sängyt petaamatta, nurmikko rehottaa. Kysyn vain.
Meillä on aina pidetty kiinni ruoka-ajoista. Ja järjestyksestä. Oletko koskaan ollut työelämässä? Siellä ei kaikesta päätetä itse.
Olen oman poikani kouluttanut rakennusmieheksi. Miksi palkkaisin ulkopuolisen? Tai käyttäisin minijöitä? Minijöillä hyvä, jos pysyy soppakauha kädessä. Toinen poika ja vävy auttavat rakennusmiespoikaani, niin ei tunnu työltä. Lisäksi vävy naisten alalla, hänkin saa tuntuman miesten töihin. Varasin hänelle aikaa myös itsenäisiin pihatöihin, jos tuntuu hänestä rakennustyö oudolta. Kaikessa olen painottanut tasapuolisuutta ja huomioinut kunkin erikoisosaamisen. Jos minä puutun listasta, niin se ei tarkoita että en tee mitään. Minulle on oma lista. Huolehdin muun muassa siitä, että meillä on omaa leipää syötävänä. Leivon leipämme, jota syömme. Sekä kaikessa olen auttamassa ja ohjaamassa.

ohjelmassa on myös vapaa aikaa erikseen merkittynä joka välissä, jotta loma ei tuntuisi työltä ja ihmiset muistavat levätä. Vapaa aikana saa käydä isä poikansa kanssa ongella ja äiti ja tytär harjoitella naulaamista. Siihen minä en puutu mitenkään.

Onpa aikataulutus. En ole kotioloissa moiseen törmännyt koskaan. Ruoka-ajat on voitu sopia, mutta muuten on pärjätty ilman kellonaikoja.

Toinen, mikä pistää silmään, on sukupuoliroolit. Ruuanlaitto, grillaus ja lapsista huolehtinen ei ole vain naisille kuuluvaa. Mun mielestä on mukavampaa, jos asioita voidaan tehdä yhdessä. Muutenkin on mukavampi, jos yhdessä päätetään kuka tekee mitäkin kuin että anoppi määrää ja jakaa tehtävät. Enempi vaihteluakin olisi jos vaikka pojat hoitaisi lapset ja vävy ja miniät rakentaisi aittaa tai miten nyt sitten menisikään. Paljon mukavampi on touhuta, kun saa itse vaikuttaa eikä tarvitse olla käskytettävänä.
 
Nyt meni ihan ohi...Eikös lomalla lomailla? Yhdessä tehdään ruoka ja nautitaan olosta. Eihän kukaan tuommoiseen ryhdy. Ymmärrän jos jokin asia pitää aikatauluttaa, esimerkiksi jos pitää huomioida joitain aukioloaikoja mutta jos ollaan ihan vain nautiskelemassa niin nääh...
 
viera s
Siis sen ymmärrän kyllä hyvin, että jos porukalla lomaillaan jossain, niin silloin jokainen osallistuu päivän puuhiin.

Mutta aikataulutus ja se kuka tekee mitäkin.. no, sairasta.
 
8.00 Herätys. Aamupesut ja aamupala. (vuoroaamuin aamupalan laittaa miniä1 ja miniä2)
9.00-11.00 Pojat ja vävy remontoivat aittaa. Miniä1 hoitaa lapsia ja miniä2 valmistelee päiväruokaa. Tyttö pesee pyykkiä.
11.00 Päiväruoka.
12.00 vapaa aikaa
13.00 Päivälepo. Hiljaisuus!
13.45 Päiväkahvi. Miniä1 ja miniä2 laittavat vuoropäivinä.
14.00-16.00 Pojille remonttia. Vävylle pihatöitä yms. Miniä2 hoitaa lapsia ja miniä1 laittaa ruokaa. Tyttö siivoaa.
16.00 Iltaruoka.
17.00 vapaa aikaa
18.00. Miniä1, miniä2 ja lapset saunovat sekä uivat. Vävy lämmittää saunan.
19.00 Minä ja tyttö saunotaan. Pojat kuumentavat grillin.
20.00 Miniä1 ja miniä2 grillaa. Pojat saunovat.
21.00 vapaa aikaa
22.00 HILJAISUUS!
:ROFLMAO:
 
vastaan
Miniä oletti siis loikoilevansa koko ajan mökillä.
Ajatteli siis tulevan täyden palvelu hotelliin .

Kyllä kaikki kuuluu tasapuolisesti.
Hyvä kun on vielä terveitä ihmisiä, jotka ymmärtävät että kaikki tekevät. Aikataulu on kaiken a ja o, kun on kolme eri perhettä koolla minun lisäkseni. Ei siitä tule mitään, kun miniät alkavat kaapin paikkaa määräämään. Se on otettava luulot pois heti alkuun ja näytettävä, miten asiat luistavat. Kiitollisia ovat, kun opikseen ottavat.
 
vastaan
Nyt meni ihan ohi...Eikös lomalla lomailla? Yhdessä tehdään ruoka ja nautitaan olosta. Eihän kukaan tuommoiseen ryhdy. Ymmärrän jos jokin asia pitää aikatauluttaa, esimerkiksi jos pitää huomioida joitain aukioloaikoja mutta jos ollaan ihan vain nautiskelemassa niin nääh...
Yhdessä samalla ollaan, vietetään yhteistä aikaa remontoiden, työtä tehden. Hyvillä mielin voidaan nukkua, kun on oma osuus tehty. Saavat sitten pojatkin käydä mökillä perheineen lomailemassa, kun minä asun aitassa. Saavat nautiskella, tehdä mitä lystäävät, en minä sitten puutu mutta nyt on perheloma.
 
vastaan
Ja mitä vittua sä teet? Laitat toiset töihin ja et tee mitään. Miniä on oikeassa. Olet sairas. :LOL:
Vastaan sähköpostiviesteihin, tutustun mielenkiintoisiin miehiin Internetissä, olen tutustumassa ulkomaalaiseen mieheen. Kirjoittaminen englanniksi vie aikaa. Leivon leipämme ja pullamme. Miniän leivät hajoavat käsiin, turha niihin jauhoja tuhlata. Teen matonkuteita ja kudon. Lenkkeilen, koska olen määrännyt itseni laihdutuskuurille. Tärkeimpänä tietysti ohjaan remonttia eteenpäin ja annan palautetta miniöitten ruoanlaitosta sekä lastenhoidosta. Tässä vain osa listastani. Olen normaali touhukas seniori.
 
vastaan
Siis sen ymmärrän kyllä hyvin, että jos porukalla lomaillaan jossain, niin silloin jokainen osallistuu päivän puuhiin.

Mutta aikataulutus ja se kuka tekee mitäkin.. no, sairasta.
Onko sinusta ruoanlaitto ja lastenhoito liikaa vaadittu? AINOA,ASIA MITÄ MINIÖILTÄ VAADIN ON RUOKA JA LAPSIASIOITTEN HOITAMINEN

Meneekö jakeluun
Onko liikaa vaadittu
Oman tyttöni olen uhrannut siivoamaan ja pyykin pesemiseen. Lomaviikko miniöille minä tarjoan siivouksesta ja pyykin pesusta. Kiitosta en odota, mitään en odota. Ruoat tarjoan, kaiken. Toivon vain, että miniä2 on vihdoin oppinut tekemään ruskean kastikkeen jne. Toivon myös, että ajallaan saunovat. Klo 19-20 on minun ja tytön saunarauha.
 
viera s
Onko sinusta ruoanlaitto ja lastenhoito liikaa vaadittu? AINOA,ASIA MITÄ MINIÖILTÄ VAADIN ON RUOKA JA LAPSIASIOITTEN HOITAMINEN

Meneekö jakeluun
Onko liikaa vaadittu
Oman tyttöni olen uhrannut siivoamaan ja pyykin pesemiseen. Lomaviikko miniöille minä tarjoan siivouksesta ja pyykin pesusta. Kiitosta en odota, mitään en odota. Ruoat tarjoan, kaiken. Toivon vain, että miniä2 on vihdoin oppinut tekemään ruskean kastikkeen jne. Toivon myös, että ajallaan saunovat. Klo 19-20 on minun ja tytön saunarauha.
No jos mä olisin toinen miniöistä, niin haluaisin kyllä sen toisen kanssa sopia kumpi tekee mitäkin. Olis t o d e l l a ärsyttävää jos joku muu olis valmiiksi suunnitellut hommat pilkulleen.
 
Vastaan sähköpostiviesteihin, tutustun mielenkiintoisiin miehiin Internetissä, olen tutustumassa ulkomaalaiseen mieheen. Kirjoittaminen englanniksi vie aikaa. Leivon leipämme ja pullamme. Miniän leivät hajoavat käsiin, turha niihin jauhoja tuhlata. Teen matonkuteita ja kudon. Lenkkeilen, koska olen määrännyt itseni laihdutuskuurille. Tärkeimpänä tietysti ohjaan remonttia eteenpäin ja annan palautetta miniöitten ruoanlaitosta sekä lastenhoidosta. Tässä vain osa listastani. Olen normaali touhukas seniori.
Mitäpä jos vaikka opettaisit miniäsi leipomaan leipää tai tekemään ruskean kastikkeen? Tuossa työlistassa sinulle ainoana tehtävänä oli mainittu saunominen.
 

Yhteistyössä