Onko normaalia, että kivut jatkuvat vielä yli 2 viikkoa viisaudenhampaan poiston jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
v
Minulta leikattiin yli kuukausi sitten samasta kohtaa kuin sinulla ja vielä sitä hieman jomottaa ja tuntuu oudolta. Lisäksi ruoka tahtoo jäädä sinne jonnekin.
Viikko leikkauksen jälkeen oli niin mätäinen maku suussa ja kivut edelleen kovat että kävin hammaslääkärissä ja nyppäsivät tikit pois vaikka ne olisivatkin sulavat olleet. Olivat jostain syystä laittaneet liian kireälle ja se teki kipua.
 
[QUOTE="vieras";22687475]:(:(:(

Poistokohtaa pakottaa, kipu säteilee ajoittain etuhampaisiin vaikka viisuri poistettiin alhaalta takaa. Päätä särkee ajoittain...[/QUOTE]

Ei oo, me näyttämään. Mulla leikattiin alaviisurit muttei ne enää 2vkon kohalla kipuilleet. Ei ompeleetkaan olleet kun 5pv.
 
mulla leikattiiin n.puolvuotta sitten alhaalta vasemmalta ja oli kauan kipee.vieläkin on tuntopuutoksia ja ajoittain joudun särkylääkettä ottaan.kun on niin pirun kipee.Jäi joku hermovika =(
Nyt siitä otettiin röntgenkuvat,et miks olis niin kipee ja alkuvuodesta laitetaan tayssiin tarkempiin tutkimuksiin,kun puolvuotta on kuulemma aika jolloin olis pitänyt kivut ja hermosäryt lähtee =(
 
Eikä, älkää sanoko et viisureiden leikkaukse jälkeen on tiedossa hermosärkyä? : / Meinaavat multa leikata vissii kummatkin alhaalta kerralla ja toinen on vielä niin lähellä hermoo et h.lääkäri jo sano et ei tätä passaa kenen tahansa alkaa leikkelee ettei tuu pysyviä hermovaurioita... :(
 
"vieras"
Minulla viisureiden poisto oli varsin raju toimenpide ( juuret olivat luutuneet leukaluuhun). Haavaumat paranivat hyvin, mutta leukaperät ja -nivel olivat kipeitä varmaan puolen vuoden ajan. Lisäksi muuttunut purenta aiheutti ongelmia.
 
..
Siskolla lähti taju leikkauksesta seuraavana päivänä. Poski oli mustana ja tosi kipeä. Itselläni myös tosi kipeä ja kyllähän se paraneminen kestää kun väkisin revitään. Mut kannattaa varuiks soittaa poistajalle et onko normaalii et vieläki on kipeä.
 
Eikä, älkää sanoko et viisureiden leikkaukse jälkeen on tiedossa hermosärkyä? : / Meinaavat multa leikata vissii kummatkin alhaalta kerralla ja toinen on vielä niin lähellä hermoo et h.lääkäri jo sano et ei tätä passaa kenen tahansa alkaa leikkelee ettei tuu pysyviä hermovaurioita... :(
Ehkä on ehkä ei. Mulle ei tullu mittään semmosta ja paranivat kokonaan parissa vkossa.
 

Yhteistyössä