Onko normaalia?

Mulla on jo parin viikon ajan (siis rv 16 lähtien) ollut todella epämukava olo ulkona liikkuessa. Heti kun kävelee esim. 100metriä niin alkaa nipistää ja puristaa alavatsaa. Ei siis supista, mutta epämiellyttävää kuitenkin. Se menee tai ei mene ohi, ja nyt lisäksi on tullut kova paineen tunne kohdunsuulla. Tämä siis jos yhtään yritän kaupungille lähteä tms. Onneksi työmatka on vajaan kilometrin, en pidemmälle pystyisi kävelemään. Nyt kun lähden kaupungille ystävien kanssa olen varsin rasittavaa seuraa, vähän väliä pitää saada istua, vaika maha ei edes ole iso vielä!

Just tulin kotiin kun olin talvitakkia metsästämässä, 45min jaksoin olla ja paine kävi vaan niin inhottavan tuntuiseksi että oli pakko tulla kotiin että pääsin pitkälleni. Onko tämä ihan ok? Rv siis nyt 18+6.
 
Oletko neuvolaan ottanut yhteyttä? Suosittelisin, jos se todella on joka kerta kun kävelet vähän enemmän...En osaa sanoa mistä johtuu, mutta kuulostaa siltä että kannataisi käydä tarkistuttamassa.
 
Mulla on varmaan jostain rv20 lähtien tullut tommosta tunnetta kun kävelee. Pojan rattaita en pysty enää työntämään kun tulee semmonen puristus alamahaan ja se ei mene ohi ennen kuin levähtää. Varsinaisesti kohdunsuulla ei kyllä tunnu mitään mutta rakkoa kuristaa. Lääkäri sanoi neuvolassa että johtuu vatsalihasten venymisestä, kun minulla tuo kipu on nyt paikallistunut tuohon toiselle laidalle ja siinä on kuulema juuri joku pitkien ja vinojen vatsalihasten yhtymäkohta joka kipuilee kun kohtu kasvaa. Mut voi toki sulla muutakin olla. Esikoista odottaessa ei tämmöstä ollu, mut lääkäri vakuutteli että ei tarvii olla huolissaan. Paikat edelleen kiinni ja vauvalla kaikki hyvin.
 
Mulla oli vastaavaa juuri keskiraskaudessa mutta se meni ohi raskauden edetessä, siis se paineentunne (ihmettelin myös silloin mistä voi johtua?) , kipuja oli kyllä silloin tällöin ainakin rasituksesta. Monesti jouduin makaileen tuntikausia sohvalla alavatsakivun takia. Jossain vaiheessa ne vain hävisivät mutta supistellut on myös rv 20 lähtien ja nyt la ensi viikolla ja paineentuntu on nyt vain tervetullut, vauva on kiinnittynyt =)
 

Yhteistyössä