Onko ok käyttää collegehousujen PÄÄLLÄ hametta??? Meidän 2. luokkalainen tyttö tahtois pitää, mutta

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
onko joku hänen oma oikkunsa vai oikeasti muotia nyt?

Omasta mielestä sopisi joko legginsit+hame tai sitten vain collegehousut ilman sitä hametta. Neiti toista mieltä.
 
"viive"
Jos itse haluaa, eikä esim. välitä muiden kommenteista, jos niitä tulee, niin miksei saisi valita itse vaatteitaan? Meillä aika pitkälle saa valita vaatteensa 6v. Kunhan pukeutuu tarvittaessa lämpimästi ja puhtaisiin. Välillä on kerhossa pitkä hame, verkkarit alla ja tunika päällä. Ei ihan äidin makuun, mutta jos itse tykkää ja viihtyy, niin mikä jottei?
 
"tööt"
[QUOTE="vieras";23719445]hmm, en kyllä osais ajatella omille tytöilleni... muutenkin musta collegehousut on urheiluvaatteet, ei kouluvaate.... :) mut ei ainakaan hameen kanssa :D[/QUOTE]

Turha apeen ihmetellä tyttärensä omituista pukeutumista jos äitikin laittaa leggisit hameen kanssa :LOL:
Hameen kanssa on aina sukkahousut ja leggisit voi laittaa vaikka pitkän öpaidan kuten tunikan kaveriksi, tuo hame ja leggisit menee samaan kategoriaan kuin miesten pukeutuminen kesällä shortseihin sandaaleihin ja tennissukkiin :D
 
"minna"
No ei se nyt parhaiten yhteen sovi, mutta kun kyse on 2.luokkalaisesta, ei se taida niin vakavaa olla vaikka laittaisikin. Meillä 5v. tyttö haluaa välillä niin kummallisia yhdistelmiä ja kyllä mä olen kerhoon päästäny, kun se ei nyt niin tarkkaa ole mitä siellä on. Kunhan puhtaat ja siistit on. En mä viiti joka kerta alkaa nipottaa, että ei tommosia voi laittaa kun huomaan, että tyttö haluaa ja vähän loukkaantuukin.
 
"vieras"
[QUOTE="tööt";23719503]Turha apeen ihmetellä tyttärensä omituista pukeutumista jos äitikin laittaa leggisit hameen kanssa :LOL:
Hameen kanssa on aina sukkahousut ja leggisit voi laittaa vaikka pitkän öpaidan kuten tunikan kaveriksi, tuo hame ja leggisit menee samaan kategoriaan kuin miesten pukeutuminen kesällä shortseihin sandaaleihin ja tennissukkiin :D[/QUOTE]

Minä en ymmärrä, että mitä eroa siinä on, laittaako hameen kanssa paksut sukkahousut vai legginsit... etenkin, jos laittaa sellaiset ihan "täyspitkät" legginsit, ei niitä pohkeeseen asti olevia.

Minä siis käytän paljon hameita ja paksuja sukkahousuja niiden kanssa. Luuleekohan nyt joku, että minulle on legginsit ja kauhistelee :D
 
"jjj"
ei ihme jos vanhemmat menettää kasvatuksellisen otteensa jo pieniin lapsiin kun lapset saa päättää mitä päälleen laittaa, sitten vielä ihmetellään miksi lapset hyppii vanhempien silmille eikä heitä saa kuriin. Antakaa vaan lasten päättää kaikki asiat niin hienoa jälkeä tulee.
 
"vieras"
Olen nähnyt kaupungissa aikuisilla virityksiä, farkut ja hame, golleget ja hame :D (oli yks päivä vähän ylimääräistä aikaa seurata ihmisten touhuja torilla ;) ) niin tuskin tuo lapsellakaan haittaa...
 
"vieras"
[QUOTE="jjj";23719534]ei ihme jos vanhemmat menettää kasvatuksellisen otteensa jo pieniin lapsiin kun lapset saa päättää mitä päälleen laittaa, sitten vielä ihmetellään miksi lapset hyppii vanhempien silmille eikä heitä saa kuriin. Antakaa vaan lasten päättää kaikki asiat niin hienoa jälkeä tulee.[/QUOTE]

Viisas vanhempi tietää, mikä asia on niin tärkeä, että 8-vuotias ei saa siitä päättää ;) vaatetus lienee seikka, johon lapsikin saa sanansa sanoa.
 
On
Meillä on tyttelillä ihan sellaiset collegehousut joissa on KIINNI OMMELTU hame, joten eiköhän tuo nyt sentään käy. Musta on kiva, että on jotain persoonaa pukeutumisessa.
 
Khimaira
[QUOTE="jjj";23719534]ei ihme jos vanhemmat menettää kasvatuksellisen otteensa jo pieniin lapsiin kun lapset saa päättää mitä päälleen laittaa, sitten vielä ihmetellään miksi lapset hyppii vanhempien silmille eikä heitä saa kuriin. Antakaa vaan lasten päättää kaikki asiat niin hienoa jälkeä tulee.[/QUOTE]

:LOL: :O

Eiköhän tokaluokkalainen saa itse päättää vaatteensa- mitä haittaa siitä voi olla? Minusta omat vaatteet ovat asia jonka lapsi saa päättää itse, varsinkin kun puhutaan koululaisista.

Minunkin tyttö käyttää poikamaisia vaatteita, lökähousuja, löysiä paitoja, street- kenkiä, DC- lippistä, tms. Miksei saisi? Päinvastoin, mä kannustan lapsia olemaan oma itsensä, johon pukeutuminen kuuluu aika olennaisesti.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
On ok jos vanhempi puuttuu tokaluokkalaisen pukeutumiseen, mikäli se esim liian kevyttä vuodenaikaan nähden. Siihen en kuitenkaan lähtisi puuttumaan, jotta mitä lapsi itse pitää omana tyylinään. Jos kokee kauniiksi/mukavaksi, niin siitä vain.

:)
 
jadal
voisin kuvitella, että tuo meidän ekaluokkalainen pukeutuisi noin.
Mä en sen pukeutumiseen itse puutu, itse saa kaapista valita mitä haluaa laittaa. kunhan on tarpeeksi lämmintä. Ja joskus sen todella huomaa, että on lapsi itse saanut pukea, mutta mitä sitten?
Mitä se loppujen lopuksi kenenkään elämää haittaa, kyllä se tyylitaju siinä ajan kanssa muovautuu :)
 
"Vieras"
Annatteko lastenne siis ihan täysin päättää vaatteensa? Tyyliin 7v:n erittäin sexy look on ihan jees? Napapaitaa ja sillain (vaikkapa mummon tuliainen ulkomailta) tai yökkäripöksyt kun on niin rennot. Sukkahousut päähän kun ovat niin veikeät.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";23721736]Annatteko lastenne siis ihan täysin päättää vaatteensa? Tyyliin 7v:n erittäin sexy look on ihan jees? Napapaitaa ja sillain (vaikkapa mummon tuliainen ulkomailta) tai yökkäripöksyt kun on niin rennot. Sukkahousut päähän kun ovat niin veikeät.[/QUOTE]

Lisäänpä perään vielä, että kun mun mielestä on osa kasvatusta opastaa lasta myös pukeutumisasioissa. Kouluun, vapaa-aikaan ja juhliin pukeudutaan kaikkiin eri tavalla.
 
jaah
No, hmm, itse olen kyllä tuolle 4-vuotiaalleni toisinaan tuollaisen kokonaisuuden antanut puettavaksi. Eli saisi laittaa niin myös kouluiässä, jos itse haluaisi.

Mikä siinä hame+paita+housut-yhditelmässä nyt sitten muka on niin paljon väärempää kuin mekko+housut-yhdistelmässä tai tunikka+housut-yhdistelmässä?

En puuttuisi kouluikäisen vaateyhdistelmiin, kunhan on riittävän lämpimästi ja muuten sään mukaisesti päällä.
 
"mie"
[QUOTE="vieras";23719514]Minä en ymmärrä, että mitä eroa siinä on, laittaako hameen kanssa paksut sukkahousut vai legginsit... etenkin, jos laittaa sellaiset ihan "täyspitkät" legginsit, ei niitä pohkeeseen asti olevia. [/QUOTE]

Kyllä meidän lapset (5v ja 3v) käyttivät ainakin viime kesänä useinkin hameen kanssa sellaisia puolipitkiä pohkeeseen asti olevia legginsejä. Tykkäsivät olla enemmin kuin täysin paljain säärin (esim. hiekkiksellä istuminen jne.) ja sukkiksien kanssa olis ollut liian kuuma ja pystyi halutessaan olemaan myös paljan varpain. Ja takuulla saavat käyttää tulevanakin kesänä, jos haluavat :)
 

Yhteistyössä