Onko olemassa yhtä laadukasta kuin Reimatec?

Riippuu varmaan siitä tykkäätkö käyttää kuravaatteita haalareiden päällä.. Kyllä nuo reimatec haalarit on taas todettu ihan huipuiksi! Itse vihaan kuriksia, ja en ole lasten ikinä nähnyt niitä riemusta kiljuen pukevan päälleen. Meillä lapset leikkivät viikonloppuna talvi reimatec haalareissa ulkona 1,5 tuntia ja leikki oli lähinnä vesilammikossa istumista tai mahallaan makaamista ja veden pärskyttämistä... Ja lapset nauttivat ja itse olin jo välillä kauhuissani että lapset paleltuvat mutta yllätys oli itsellenikin melkoinen kun sisälle tultiin..
Ainoat mitkä oli märät läpi oli käsineet.. Lapset olivat sisävaatteiden osalta täysin kuivia!
Joten kyllä tuollaiseen pukuun kannattaa satsata, etenkin jos lapsi on vielä sen verran pieni että touhuaa paljon vielä kontaten.
 
en tajua miksi kaikki aina kehuvat reimatec asusteita?! meillä ostettu niitä tytöille ja aina niiden kanssa joku ongelma.kaksista talvihaalareista irtosi pesussa heijastimet ja kevät puvussa ratkesi sisäsaumat. nyt ostinkin tytölle kevätpuvuksi jonathanin puvun, se kestää enemmän kulutustakin ja on yhtä vedenpitävä kun reimatec.
 
Lassien haalareista olen minäkin kuullut, että hinta-laatusuhde on kohdallaan ja toimivat käytössä. Lassien haalareitakin on monenlaisia ja -hintaisia. Itse tykkäsin Travalle Remun vk-haalarista. On vedenpitävä ja kestävä. Se haalari oli meillä pojan käytössä viime syksynä ja nyt myös tänä keväänä vielä mahtuu, poika nyt 1v.7kk. Hintakin on edullisempi kuin reimatecin.

Itse en noin pienelle ostaisi reimateciä (enkä ehkä isommallekaan, koska on minun mielestäni aivan ylihinnoiteltu merkkituote, merkki ja pienet yksityiskohdat puvussa maksavat maltaita), koska puku jää kuitenkin nopeesti pieneksi ja etenkin jos lapsi pitkälti istuu vain rattaissa, ei todellista tarvetta vedenpitävälle kestävälle puvulle vielä ole.

En halua arvostella sinun valintaasi, tuo oli vain oma mielipiteeni reimatecistä. Itse ostin meidän pojalle ensi syksyä varten lassien g-tech-haaalarin, ei vedenpitävä vaan vettahylkivä, mutta tulin siihen tulokseen, että ostan edullisemman puvun (lassie maksoi 49,90 ?) ja laitan kurahousut päälle niin paljon parempi.
 
Mä kannatan myös Jonathania, meillä on ainakin neiti pysynyt siinä kuivana.
Yksi hyvä esimerkki on kun kaatosateessa lähdettiin pyörällä kylälle ja siellä pyörittiin ja pyörällä takasin (aikaa meni varmaan 2-3h ja koko ajan sato kaatamalla) niin mä olin kuin uitettu koira mut neiti oli ihan kuiva!

Joten Jonathan haettu nytkin käyttöön!
 
Kiitos vastauksista.

Minttumaaria En loukkaantunut. Itse asiassa otsikolla halusinkin kyseenalaistaa Reimatecin. Siitä "huudellaan" paljon, mutta kait muitakin on olemassa.

Tyttö on vaunuikäinen, konttaa ja ryömii, joten puvun tulee kestää kulutusta ja kosteutta. Ajattelen, että ilman kuriksia olis ehkä ei-niin-jäykkää möhkiä maassa, joten siksi voisin ostaa jonkun vettäpitävän puvun. Siis välkkärihaalarin. Mista saa Jonathanin pukuja? On ihan uusi tuttavuus minulle.

By the way, millä vesipilareilla puku on vettäpitävä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ma-mi:
Tyttö on vaunuikäinen, konttaa ja ryömii, joten puvun tulee kestää kulutusta ja kosteutta. Ajattelen, että ilman kuriksia olis ehkä ei-niin-jäykkää möhkiä maassa, joten siksi voisin ostaa jonkun vettäpitävän puvun. Siis välkkärihaalarin.
Tässä yksi näkökulma haalarin hankintaan.
Meidän poika on noin vuoden. Tämän ikäinenhän yleensä ulkona konttaa, istuu, "möyrii", nousee tukia vasten ja ottaa ensiaskeleitaan sekä helposti myös kaatuilee ;) Välikausihaalarin hankinnassa olen kiinnittänyt kosteudenpitävyyden ja kulutuksenkestävyyden lisäksi erityistä huomiota haalarikankaan "taipuisuuteen". Haalareissa on paljon eroja kankaan taipuisuudessa. Jäykässä haalarissa (="tönkkö" ) liikkumaan opettelu on hankalampaa eikä elo muutenkaan ihan pikkuiselle menijälle niin mukavaa.


 
Alkuperäinen kirjoittaja ma-mi:
Kiitos vastauksista.

Minttumaaria En loukkaantunut. Itse asiassa otsikolla halusinkin kyseenalaistaa Reimatecin. Siitä "huudellaan" paljon, mutta kait muitakin on olemassa.

Tyttö on vaunuikäinen, konttaa ja ryömii, joten puvun tulee kestää kulutusta ja kosteutta. Ajattelen, että ilman kuriksia olis ehkä ei-niin-jäykkää möhkiä maassa, joten siksi voisin ostaa jonkun vettäpitävän puvun. Siis välkkärihaalarin. Mista saa Jonathanin pukuja? On ihan uusi tuttavuus minulle.

By the way, millä vesipilareilla puku on vettäpitävä?

Jos en ihan väärin muista niin 3000 tai 5000 pilareilla.
 
Meidän esikoisella on ollut Reimatec talvihaalari ja sitten tuo välikausihaalari, millä hän eilen makasi kuralätäkössä kastumatta. Olen ihan ÄLYTTTÖMÄN tyytyväinen. Ne on kalliita, mutta kun ne ei kulu miksikään. Nuo esikon puvut jää pikkuveljelle ja sen jälkeenkin saan ne varmasti vielä myytyä kun ne tosiaan pysyy niin hyvinä! Talvipuku oli loistava, muut komensi lapsiaan puistossa että "älä laske sieltä mäestä pyllämäkeä kun pukusi kuluu" yms. meidän ipana sai laskea ja touhuta vapaasti eikä puvussa näy mitään kulumista tai muutakaan vikaa. Välikausihaalari on mahtava kun se todella pitää vettä ja tuulta, poika makasi eilen kuralätäkössä (uhmaikäinen..=) ja räiski kuraa, lunta ja vettä, mutta sisälle mentäessä se oli todellakin kuiva ja lämmin koko mies.

Minun mielipiteeni. Luulisin että Lassietec voisi myös olla hyvä.. mutta itse olen enemmän kuin tyytyväinen tuohon reimaan.

Apua, tulipa "myyntipuhe" oikein.. :whistle: Mut puhuin ihan vaan kokemuksesta vilpittömästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ma-mi:
By the way, millä vesipilareilla puku on vettäpitävä?
3000 on vedenpitävä ja Reimatec on 5000 tuo vedenpitävyys vaan Jonathanilla sama luku on 10 000.Eli vedenpitävyys on Jonathanilla paras.

Meillä ollut kaikkea lapsilla,pidän Reimatecistä ja sitä lapsilla on mutta nyt on tuo JOnathan lyönyt ittensä tässä perheessä läpi.

Aivan ihana puku pojalla,limenvihree-ruskee ja tytöllä vaaleenpuna-ruskee.
Kangas on vähän paksumpaa,ehkä hivenen tönkömpää kuin reimatec.Mutta hyvin menee tuolla 10 kk ikäsiellä pojallakin.
Rukkaset ostin samaa mallia,vedenpitävää ja hyvät on jo olleet.
Riittävän ohuet jotta pieni saa otteen,mutta vesi ei tuu läpi.

Suosittelen Jonathania minäkin!!

 
Ammattilainen
Meidän tytöllä oli LassieTec talvihaalari ja olen siihen niin tyytyväinen että ostan vk-haalariksikin LassieTeciä. Eilen tytöllä oli vielä talviahaalari päällä, ja hän istui sillä hyvän tovin 10 cm syvässä vesilammikossa, eikä mennyt vesi läpi. LassieTec maksaa esim. Prismassa n. 55 e.
 
meillä liputetaan jonathanin ja motion`s:sin nimeen... jonathanin pilari 10 000 ja motion´S:sin 3000 ja molemmat ovat kestäneet käytössä loistavasti... nyt piekkuisella käytössä jonathan haalari kokoa 86 cm ja käytössä iollut kolmella pojalla ennen häntä. edelleen siisti ja pitää veden ainoot mitä vaihdettu nii jalkalenksut ja kauluksesta vetoketjun vierestä kangas rikki purtu kun ainakin käyttäjä nro 2 ja 3 söivät sitä ulkoilessa.

lassietkin ovat kestäviä sekä rukan haalarit (en tiä valmistetaanko enää). myös lotta ja lassi hyvä sekä ciraf kestänyt meillä.

reimalla on teceissä ihan mukavia malleja mutta ihan älyttömän kalliita.... menee mun kipurajan yli kyllä.
 
Meillä remut, lassietecit, lennet ja jonathanit kestäneet paremmin kuin reimatec talvihaalari, käyttäjänä olleet 5 ja 3 vuotiaat lapset, en taida enää reimatecia ostaa. Lassietec ollut positiivinen yllätys.
 
Meillä välikausihaalarina ollut reimatecia aina. Jostain syystä olen ajatellut että hinta-laatusuhde menee noissa lähes poikkeuksetta niin että kallis-paras. En ole edes ajatellut muita. Hyvä on ollut, polvetkin on aina pysyneet ehjänä vaikka likka on konttaillut kuivalla hiekalla ja soralla. Jos kalliimman jostain löydän niin todennäköisesti sen ostan, en ole kyllä katellu kun on toi ihan riittävän hintanen ollu. :LOL:

Talvihaalariksi valitsisin Lennen tai jonathanin. Niissä ei Reimatec ole se paras. Ei kestä. Jonathanin ehkä sillä Lennessä oli lahkeet ilman lenksuja.

Nyt kun likka on jo 7 v. en ole noita merkkejä enää ostellut vaan takki oli nyt kahtena (!) talvena peräkkäin Skifin joku ihme takki joka maksoi ihan sikana mut on vieläkin uuden näköinen ja pitää vettä ihan täysin. Ja housut on olleet Fiven parempi malli. Tärkeenä piän kestävyyttä, vedenpitoa, lahkeensuiden lumilukkoja ja korkeeta vyötäröä irroitettavilla henkseleillä. Noilla on likka mennyt koko talven kontallaankin vedessä eikä läpi ole mennyt. Ens talveksi pitää joku rotsi ettii taas mut katotaan löytyiskö yhtä hyvää. P.o.P.:n kamoja ajattelin testata nyt ens syksynä kummallekin mukulalle.
 
Meillä on ollut Rasavil, Travellen Remu ja nyt Lenne ja olen ollut kaikkiin tosi tyytyväinen. Yhdenkään kanssa ei ole tarvinnut käyttää kuravaatteita ja varsinkin Rasavilia olen pessyt ja ei ole mennyt miksikään. Nyt ostin kevään rönttäkeleille lisäksi sellaisen kurapuvun, jossa on fleecevuori ja ulkopinta on kumimainen. Niitä myydään ainakin Elloksella ja H&M:llä. On kivempi kuin perinteiset kuravaatteet ja varmasti miellyttävämpi päällä. Rasavilillä pn muuten myös tosi hyviä rukkasia, jotka pitävät vettä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Evelius:
Alkuperäinen kirjoittaja ma-mi:
Kiitos vastauksista.

By the way, millä vesipilareilla puku on vettäpitävä?

Jos en ihan väärin muista niin 3000 tai 5000 pilareilla.
Tähän pitää ottaa huuomioon, että myös saumat pitää silloin olla teipatut.

Lisäksi kannattaa katsoa, mikä on asun hengittävyys: kumipuku pitää vettä loistavasti, mutta ei hengitä yhtään. Kolmas, mitä usein vertaillaan, on kankaan kestävyys.

http://www.pcuf.fi/~aapeli/tekstiili_opas.html

Mutta ap:lle, varmasti lähes kaikilla myytävillä vaatteilla pärjäätään. Ne on toki vähän erilaisia, mutta niinhän ovat myös ostajatkin. Kaikille eivät ole samat asiat yhtä tärkeitä: väri, malli, hinta, vedenpitävyys, kestävyys, hengittävyys, jne...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kata-74:
Alkuperäinen kirjoittaja ma-mi:
By the way, millä vesipilareilla puku on vettäpitävä?
3000 on vedenpitävä ja Reimatec on 5000 tuo vedenpitävyys vaan Jonathanilla sama luku on 10 000.Eli vedenpitävyys on Jonathanilla paras.

Meillä ollut kaikkea lapsilla,pidän Reimatecistä ja sitä lapsilla on mutta nyt on tuo JOnathan lyönyt ittensä tässä perheessä läpi.

Aivan ihana puku pojalla,limenvihree-ruskee ja tytöllä vaaleenpuna-ruskee.
Kangas on vähän paksumpaa,ehkä hivenen tönkömpää kuin reimatec.Mutta hyvin menee tuolla 10 kk ikäsiellä pojallakin.
Rukkaset ostin samaa mallia,vedenpitävää ja hyvät on jo olleet.
Riittävän ohuet jotta pieni saa otteen,mutta vesi ei tuu läpi.

Suosittelen Jonathania minäkin!!
Muistelisin jonkun myyjän sanoneen mulle ettei nuo Jonathanin ja Reimatecin vesipilarit olleet jostain syystä vertailukelpoiset. Vai olikohan se niin, että saumojen teippauksessa oli eroja. Jonathanillahan on 2 haalaria, toinen vedenpitävämpi.

Meillä on yhtä lukuunottamatta (Motionin talvihaalari; en ollut tyytyväinen, ei kestä kolmannelle) ollut vain Jonathanin talvi- ja välikausihaalareita ja olen niihin hyvin tyytyväinen. Tuskin tullaan vaihtamaan merkkiä :)
 
Tähti Jonathan Vauvahaalari

Vedenpitävä (10 000 mm) ja hengittävä (5 000g/m2/24h) kangas.

Tärkeimmät saumat teipattu. Turvahuppu

koot: 68-92cm.

Värit : vihreä ja roosa.

Hinta: 46,00 ?

mikä tossa ois kestävyys.

oliko jollain kokemusta?
 

Yhteistyössä