onko ookoo juoda lapsen nähden

  • Viestiketjun aloittaja ylisuojeleva
  • Ensimmäinen viesti
ylisuojeleva
eräs tuttava äiti juopottelee pari kertaa viikossa vaikka lapsi olisikin kotona!Saattaapa joskus myös lähteä kyläreissulle lapsi ja kaljat mukanaan.. lapsi on siis vasta 1,5vuotias!! Hän on vielä yksinhuoltaja äiti..olen aika huolissani,mutta onko tää teistä ihan ookoo?yleistäkin?
 
Turkilmas
No ei tietenkään ole ok, kaikkea muuta. Jos mä olisin sä, niin tekisin tuollaisesta äidistä ilmoituksen lastensuojeluun. Tuo on aihe jossa äiti ei saa multa armoa pienimmässäkään määrin.
 
vieras
No ei todellakaan ole. Samaa mieltä kuin muutkin, että ok jos ottaa jonkun saunakaljan tai lasin viiniä ruoan kanssa tms. mutta jos tarkoituksena humaltua niin kyllä lapsi on ihan väärässä paikassa. Ilmoita lastensuojeluun!
 
Yhden kaksi, mutta ei humalaan missään tapauksessa. Musta on hyvä, että lapsi näkee hallittua ja järkevää alkoholin käyttöä. Mutta päihtynyt vanhempi on mielestäni aina ulkopuolisen avun tarpeessa, jos ei oo selvää aikuista lasten kanssa tai se käytös on lapsille haitaksi.
 
On tietty niiden rajojen sisällä ettei ole kovin humalassa. Itse en paljoa ota mutta jos otan niin yleensä kotona ja lasten läsnäollessa. Olen sitä mieltä että lasten on hyvä kuulla alkoholismista mutta myös ymmärtää se ettei alkoholia tarvitse pelätä jos sitä ottaa kohtuullisesti.
 

Yhteistyössä