Onko painoarvio useammin arvioitu ylä vai alakanttiin?

  • Viestiketjun aloittaja Mamma
  • Ensimmäinen viesti
ViVa
Alakanttiin kumpikin. Eka oli muka rv 36+ 3,1kg ja viikkoa ennen kuin syntyi 3,8kg. Syntyessään 4,53kg.

Toinen arvioitiin jonkun verran pienemmäksi,mutta osasin jo varautua että ei ne pidä paikkaansa kuitenkaan.
 
Ap
Minulle vielä lääkäri suutahti kun sanoin että no,senhän näkee sitten minkä kokoinen on. Lääkäri sanoi kovalla äänellä että hänen tekemä mittaus hyvällä laitteella kyllä pitää paikkansa.
 
Vieras
Kaikki alakanttiin. Parilla jopa yli 500g ero syntymäpainoon. Lääkärit sanoivat syyksi virhearvioihin, että poika oli normaalin pituinen, mutta normaalia laihempi (2140g 47cm) ja tyttö oli täysiaikainen ja laskeutunut, joten mittaaminen oli silloin jo vaikeaa.
 
ViVa
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Alkuperäinen kirjoittaja korjatkaa jos olen väärässä:
tuota... eikös se loppuraskauden ultrassa tehtävä painoarvio ole senhetkinen paino, eikä syntymähetken painoarvio?!
On.. ei kai ap luullutkaan että syntymäpainoa tarkoitti?
Tai tuli mieleen että jossain ovat kai kyllä arvioineet syntymäpainoakin.. aika hassua kyllä,sitä kasvuvauhtia kun on aika mahdotonta ennustaa kun siihen liittyy niin monet asiat.
 
bree
Mulle on tehty ultra joka kerta ennen synnytystä, ja siinä mittauksessa on kolme kertaa arvioitu reippaasti väärin, alakanttiin siis.
Mut onhan se niin et mitä isompi vauva on, sitä vaikeampi on luotettavampia mittoja saada
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Alkuperäinen kirjoittaja korjatkaa jos olen väärässä:
tuota... eikös se loppuraskauden ultrassa tehtävä painoarvio ole senhetkinen paino, eikä syntymähetken painoarvio?!
On.. ei kai ap luullutkaan että syntymäpainoa tarkoitti?
Tai tuli mieleen että jossain ovat kai kyllä arvioineet syntymäpainoakin.. aika hassua kyllä,sitä kasvuvauhtia kun on aika mahdotonta ennustaa kun siihen liittyy niin monet asiat.
Minulle sanoi että jos syntyy lasketun ajan tienoilla niin painoa tulisi olemaan noin 3700.
 
mamma
Mulla arvioitiin päivällä että 2,9-3,1kg olisi pojan paino. Poika syntyi tuosta viiden tunnin päästä yllättäen ja painoi 3,7kg. Samainen lääkäri totesi synnytyksen jälkeen että taisin syödä tuhdin lounaan ja suklaata jälkkäriks ;)
 
juupis
Ekasta lääkäri sanoi viikolla 36 (?? ) että nyt on 2,8 kg ja kilon kasvaa. Oli syntyessä 3860g.
Seuraavasta sanoivat että on hiukan pienempi, 41+6 yliaikaseuranassa arvioi ottä max 3,5 kg. Oli 4 kg lähes tasan.
Nuorin oli kokoajan arvioissa vaan iso. En muista mitään painoa, mutta aina sanoivat, että on iso. Oli syntyessään 40+0 4650g.
Painoarviota tärkeämpää on minusta lääkärin arvio lantiosta ja vauvan mahtumisesta sieltä. Mulle aina sanottiin, että mahtuu hyvin ja aina mahtui hyvin. Pari pinnallista tikkiä 2. ja 3., eli ei suuria repämiä koskaan. ( ekasta eppari )
 

Yhteistyössä