Onko pakko päästää opiskelijat mukaan (lääkärikäynti)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
varasin jälkitarkastusajan ja hoitaja vaan ilmoitti että tässä tulee sitten olemaan opiskelijoita mukana 3 kappaletta, koska se on opetusvastaanotto. Eikö muka voi kieltäytyä?
 
Aina voi pyytää ettei opiskelija/-t ole paikalla eikä siitä kukaan järkevä opiskelija loukkaannu. Kyllä koulussakin painotetaan sitä, ettei kaikki asiakkaat halua opiskelijoita tuijottamaan tai räpeltämään.
 
Saa kieltäytyä, jos ei tule tilanteen kanssa toimeen.

Itseltä kysyttiin, kun synnytin tyttöäni, saako sairaanhoitajaopiskelija tulla synnytykseen mukaan. Annoin luvan, koska siinähän oppii. Oli opiskelijatytön ensimmäinen kerta, kun näki vauvan syntymän. Tuli sitten aika usein katsomaan minua ja vauvaa osastolle, kun oli hänen ensimmäinen pikkuinen.
 
Mun yhdessä raskausajan neuvolalääkärikäynnillä oli neljä opiskelijaa mukana - kolme (komeaa:D) nuorta miestä ja yksi nainen, nuori hänkin kuten monet lääkäriksi opiskelevat ovat. En ollut tajunnut, että opiskelijoita todella on tulossa (asia oli siis sanottu, mutta oli mennyt vähän ohi). Pelästyin ensin ja tuli olo, että ajan kaikki ulos saman tien. Seuraava ajatus oli, että pitäähän nuoria auttaa opintiellä.

Niinpä rentoutin mieleni ja leväytin haarat auki. Yksi nuorukaisista teki vapisevin sormin sisätutkimuksen lääkärin opastaessa vieressä. Tuolle pojalle tilanne saattoi olla paljon kovempi paikka loppujen lopuksi kuin mitä se oli minulle.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Saa kieltäytyä, jos ei tule tilanteen kanssa toimeen.

Itseltä kysyttiin, kun synnytin tyttöäni, saako sairaanhoitajaopiskelija tulla synnytykseen mukaan. Annoin luvan, koska siinähän oppii. Oli opiskelijatytön ensimmäinen kerta, kun näki vauvan syntymän. Tuli sitten aika usein katsomaan minua ja vauvaa osastolle, kun oli hänen ensimmäinen pikkuinen.
mulla oli synnytyksessä opiskelija kans :) mut en mä kyl mitää laumaa haluis mun revennyttä värkkiä tuijottaan :snotty:
 
Voit kieltäytyä ja terkkarin olisi pitänyt kysyä, että sopiiko eikä vain ilmoittaa...

Mulla oli toisessa synnytyksessä mukana Latvialainen lääkäri opiskelija, se oli tosi ihana vaikka se ei puhunut sanaakaan suomea ja huonosti englantiakin.
 
"Kifa"
Kannattaa nyt joka tapauksessa soittaa ja sanoa ettet halua opiskelijoita mukaan niin tietävät sitten järjestellä asiat sen mukaan. Kun nykyisten mammuttikurssien aikana se on aika vähäinen tuntimäärä mitä yksittäinen lääkisopiskelija edes ehtii siellä polilla pyöriä, on kurjaa jos siitäkin ajasta valtaosan joutuu istumaan käytävässä tyhjän panttina.
 
......
Saa kieltäytyä, jos ei tule tilanteen kanssa toimeen.

Itseltä kysyttiin, kun synnytin tyttöäni, saako sairaanhoitajaopiskelija tulla synnytykseen mukaan. Annoin luvan, koska siinähän oppii. Oli opiskelijatytön ensimmäinen kerta, kun näki vauvan syntymän. Tuli sitten aika usein katsomaan minua ja vauvaa osastolle, kun oli hänen ensimmäinen pikkuinen.
Meil oli esikoisen synnytyksessä kätilö opiskelija ja miehen lisäksi oli aivan loistava tuki..Sai erityis kiitokset meiltä,kun lähdimme kotiin.. Ja tosiaan luvan kysyivät ja aivan hyvin ois voitu kieltäytyä..
 
Saa kieltäytyä. Multa on aina kysytty että saako opiskelija katsoa tai harjoittelija tehä toimenpiteen. Kyse ei oo tosin ollut synnytyksestä.

Hammaslääkärikokelas on avustanut paikkauksessa, reumapolilla kävivät oikein porukalla puristelemassa mun kipeitä niveliä :D Yksi pisti vielä kortisonia ranteeseen, ylilääkäri neuvoi vieressä ja hyvin meni.
 

Yhteistyössä