Onko reilua että äiti hankkii pääasiassa lasten vaatetuksen??

  • Viestiketjun aloittaja äitimyy
  • Ensimmäinen viesti
äitimyy
isi käy töissä,minä kotihoidontuella. pääasiassa minä ostan lapsille vaatteet ja pääasiassa kirpparilta.uutena ei ole varaa,paitsi joskus postimyynnin tai liikkeiden alesta.
koululaisella on kahdet tämän sään kengät (lenkkarit) ja lapsi on sanonut että jo hieman puristaa.nämä kengät niinikään hankin kirpparilta. olen kyllä useasti sanonut miehelleni tuosta kenkäasiastakin..

ja nyt sitten eilen sanoi että ajatteli itseensä laittaa sen verran että ostaa pleikkari pelin! ja sitä ennen jokin aika sitten osti pleikkari 3:en! sehän maksaa monta sataa euroa! tuntuu nurinkuriselta että pelejä ostellaan kun lapsella ei ole kunnon kenkiä edes!!!:(
ja muutenkin saisi senkin ajan minkä pelaa,viettää lapsen kanssa. mä en perusta nousta peleistä!
 
vieras
Eli onko teilä omat rahat? Pitäisi kustantaa puoliksi lasten tarvikkeet, tai mieluummin tulojen mukaan! Meillä on yhteiset rahat, ja lapsille ostetaan ensin se mitä tarvitsevat ja joskus vähän sitäkin mitä vaan toivovat, vanhemmille uutta sit rahatilanteen mukaan.
 
no
Sehän on sinusta kiinni mihin alistut.
Kenellekkäs ne lapsilisät juoksee? Jos ne tulee sulle niin varmaan ajattelee että sinä niillä hankit sitten ne vaatteet ja muut.
Meillä ainakin tehty ihan selvä jako kuka maksaa mitäkin ja jos ei mene tasan niin toisen tilille maksetaan erotusta sitten jos on vara.
Muuten saa kumpainenkin rahoillaan tehdä mitä haluaa, kun ensin on pakolliset jutut hoidettu sovitusti.
 
unikuu108
no ei ole reilua jos noin että ei yhteisistä makseta yhteisen lapsen vaatteita. onneksi meillä on niin.. samoin kyllä maksetaan yhteisistä omatkin vaatteet. meillä taitaa kaikki olla yhteistä..onneksi.
 
Meillä on omat tilit mutta mulla tilinkäyttöoikeudet myös miehen tiliin niin haen sieltä sitten lisää rahaa :whistle:

Mä en tajua että on olemassa tollasia perheitä. Isä käy töissä ja humputtelee rahansa ja äiti maksaa kodinhoitotuesta vaatteet yms. Sano nyt vielä että sun on ostettava talouden ruuatkin kht:sta |O

Pitäkää puolianne ja lasten puolia myös!!!
 
ss
miks ihmeessä tilanteen annettu mennä tuollaiseksi että mies humputtelee omat rahansa eikä osallistu lasten kustannuksiin??
kyllä meillä jos mies alkas kieltäytyä osallistumasta lasten kustannuksiin sais ruveta etsimään asuntoa muualta. minä en tuollaista miestä katselisi.
 
höh
Ensikerralla kun kloppiukkosi lähdössä pelikauppaan, niin laita lapsi mukaan ja sano, että kun tullaan takaisin, niin pojalla on uudet kengät, käsineet, kahdet pitkät kalsarit ja farkut.

Miehille pitää puhua hyvin suoraan, hyvin tarkkaan ja hyvin täsmällisesti.
 
ieras
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Ensikerralla kun kloppiukkosi lähdössä pelikauppaan, niin laita lapsi mukaan ja sano, että kun tullaan takaisin, niin pojalla on uudet kengät, käsineet, kahdet pitkät kalsarit ja farkut.

Miehille pitää puhua hyvin suoraan, hyvin tarkkaan ja hyvin täsmällisesti.
Tämäkin on totta :D Ei ne muuten tajua ellei anna sanatarkkoja ohjeita :D
 
vieras
meillä se on niin helppoa, että ei ole sun rahjoja ja mun rahoja. Koskaan ei ole räknätty minkäverran sinä nyt oot käyttäny siihen ja siihen. Yhteinen tili, johon tulee miehen palkka ja minun kotihoidon tuki+lapsilisät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitimyy:
isi käy töissä,minä kotihoidontuella. pääasiassa minä ostan lapsille vaatteet ja pääasiassa kirpparilta.uutena ei ole varaa,paitsi joskus postimyynnin tai liikkeiden alesta.
koululaisella on kahdet tämän sään kengät (lenkkarit) ja lapsi on sanonut että jo hieman puristaa.nämä kengät niinikään hankin kirpparilta. olen kyllä useasti sanonut miehelleni tuosta kenkäasiastakin..

ja nyt sitten eilen sanoi että ajatteli itseensä laittaa sen verran että ostaa pleikkari pelin! ja sitä ennen jokin aika sitten osti pleikkari 3:en! sehän maksaa monta sataa euroa! tuntuu nurinkuriselta että pelejä ostellaan kun lapsella ei ole kunnon kenkiä edes!!!:(
ja muutenkin saisi senkin ajan minkä pelaa,viettää lapsen kanssa. mä en perusta nousta peleistä!
Vaikket perusta noista peleistä, ei se ole mikään syy ettei miehesi saisi niitä pelata. Toki olen samaa mieltä siitä, että pitäisi ENSIN olla lapsilla kaikki vaatteet, mitkä he tarvitsevatkin. Mieskin tarvitsee omaa aikaa, siksi puollan PS3'sta. Tosin löytyy kyseinen laite itseltäkin tuosta nenän edestä, ei vaan ole päällä nyt.

 

Yhteistyössä